Hallo,
Ik (Sven) begrijp wat je zegt en wil hier graag op reageren.
Het is nu half november en slechts enkele dagen na het absurde besluit van het kabinet. Toch willen wij onze klanten zoveel als wij kunnen duidelijkheid geven. Ik heb ons bericht geschreven vanuit mijn gevoel, maar met als doel: te delen wat wij op dit moment weten; wat wij op dit moment kunnen; en jullie een keuze te geven. De eerste drie opties hebben wij volledig in eigen hand en kunnen wij sowieso nu regelen. Natuurlijk is de eerste optie voor ons het prettigste, maar wij willen ook met jullie meedenken en jullie goed van dienst zijn.
Vanzelfsprekend is restitutie mogelijk en er wordt ook nergens gesproken over gedeeltelijk. Er is overigens ook nooit gesproken over volledig. Maar er is op dit moment gewoon nog steeds erg veel onduidelijkheid. We zitten in een bizarre en unieke situatie en wij weten ook niet alles. Je schrijft dat wij gecompenseerd worden, dat klopt, maar op dit moment is er ook voor ons op dat vlak nog niets duidelijk. Hoeveel pijn het ons daadwerkelijk gaat doen, moeten we dus afwachten. Desondanks zullen we altijd zorgen dat onze klanten tevreden zijn en blijven.
Maar de reden dat ik heb geschreven "afhankelijk van de compensatie die wij ontvangen" is dus dat wij op dit moment daar afhankelijk van zijn en nog niet exact weten hoe en wat. Iemand die restitutie wilt kan dus niet van ons verwachten dat morgen of volgende week geld teruggestort is. Daarnaast staat in onze voorwaarden, waar iedereen die een order plaats mee akkoord moet gaan, dat bij annulering 15% annuleringskosten in rekening worden gebracht. Ik ben geen jurist, maar is dit nu van toepassing en moeten wij dit in rekening gaan brengen bij restitutie? En zo ja, moet de klant hier dan voor opdraaien? Dit zijn zaken waar we nu tegenaan lopen en voordat we concreet zijn, willen we dat goed uitzoeken, maar bovenal ook voor jullie goed regelen! Dus zeker is restitutie mogelijk, maar we zijn ook nog afhankelijk van de compensatie.
Natuurlijk vergeten wij de klanten niet die ons nu steunen door de order te laten staan, maar ook voor een bonus is het helaas onmogelijk om nu concreet te zijn.
Ik bied graag mijn verontschuldigingen aan als ik onduidelijkheid heb gecreëerd. Ik wilde juist iedereen geruststellen, net zoals met het vorige bericht van kopen zonder zorgen.
Wij hebben ontzettend veel tevreden klanten. Ook al gaat er misschien wel een enkele keer iets mis, wij zorgen altijd voor een passende oplossing en dat blijven we altijd doen.
Sven