[Freakactie 2020] Vuurwerk Outlet 2020

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik (Sven) begrijp wat je zegt en wil hier graag op reageren.

Het is nu half november en slechts enkele dagen na het absurde besluit van het kabinet. Toch willen wij onze klanten zoveel als wij kunnen duidelijkheid geven. Ik heb ons bericht geschreven vanuit mijn gevoel, maar met als doel: te delen wat wij op dit moment weten; wat wij op dit moment kunnen; en jullie een keuze te geven. De eerste drie opties hebben wij volledig in eigen hand en kunnen wij sowieso nu regelen. Natuurlijk is de eerste optie voor ons het prettigste, maar wij willen ook met jullie meedenken en jullie goed van dienst zijn.

Vanzelfsprekend is restitutie mogelijk en er wordt ook nergens gesproken over gedeeltelijk. Er is overigens ook nooit gesproken over volledig. Maar er is op dit moment gewoon nog steeds erg veel onduidelijkheid. We zitten in een bizarre en unieke situatie en wij weten ook niet alles. Je schrijft dat wij gecompenseerd worden, dat klopt, maar op dit moment is er ook voor ons op dat vlak nog niets duidelijk. Hoeveel pijn het ons daadwerkelijk gaat doen, moeten we dus afwachten. Desondanks zullen we altijd zorgen dat onze klanten tevreden zijn en blijven.

Maar de reden dat ik heb geschreven "afhankelijk van de compensatie die wij ontvangen" is dus dat wij op dit moment daar afhankelijk van zijn en nog niet exact weten hoe en wat. Iemand die restitutie wilt kan dus niet van ons verwachten dat morgen of volgende week geld teruggestort is. Daarnaast staat in onze voorwaarden, waar iedereen die een order plaats mee akkoord moet gaan, dat bij annulering 15% annuleringskosten in rekening worden gebracht. Ik ben geen jurist, maar is dit nu van toepassing en moeten wij dit in rekening gaan brengen bij restitutie? En zo ja, moet de klant hier dan voor opdraaien? Dit zijn zaken waar we nu tegenaan lopen en voordat we concreet zijn, willen we dat goed uitzoeken, maar bovenal ook voor jullie goed regelen! Dus zeker is restitutie mogelijk, maar we zijn ook nog afhankelijk van de compensatie.

Natuurlijk vergeten wij de klanten niet die ons nu steunen door de order te laten staan, maar ook voor een bonus is het helaas onmogelijk om nu concreet te zijn.

Ik bied graag mijn verontschuldigingen aan als ik onduidelijkheid heb gecreëerd. Ik wilde juist iedereen geruststellen, net zoals met het vorige bericht van kopen zonder zorgen.

Wij hebben ontzettend veel tevreden klanten. Ook al gaat er misschien wel een enkele keer iets mis, wij zorgen altijd voor een passende oplossing en dat blijven we altijd doen.

Sven

Ik heb hier toch wel enige moeite mee. In een email met als titel "Vuurwerk bestellen zonder zorgen en veilig afhalen" die ik op 6 november van jullie kreeg schrijven jullie:

Wij zullen het bestelde vuurwerk volgens afspraak uitleveren. Mocht dit onverhoopt toch niet mogen, dan bent u als consument beschermd. Niet door ons uitgeleverde orders, zullen geannuleerd worden. Restitutie, een voucher of met een bonus de order laten staan tot volgend jaar is vanzelfsprekend voor ons.

U kunt dus zonder zorgen uw vuurwerk blijven bestellen!


Hier wordt niet gesproken over een gedeeltelijke restitutie en ook de bonus bij het laten staan van de order is nu verdwenen. Op grond van deze email heb ik 6 november besloten mijn order niet te annuleren. Ik heb zelfs nog overwogen iets meer te bestellen, maar dat uiteindelijk niet gedaan.

Het is maar zeer de vraag of ik in de regio waar ik woon volgend jaar nog vuurwerk mag afsteken, dus eigenlijk is restitutie de enige "veilige" optie voor mij. Het gedeeltelijk restitueren ondanks dat jullie worden gecompenseerd (en de producten natuurlijk nog gewoon hebben), voelt niet helemaal oke.
 
Ook ik heb besteld via de Magnum website maar wel een bevestiging gekregen van jullie, evenals kort geleden dus de mail over wat er nu met bestellingen gedaan kan worden. Alleen als ik het zo lees wordt dat toch via Magnum geregeld? Betekent dat dat ik nu geen actie hoef te ondernemen, hoewel de mail daar wel de mogelijkheid tot biedt?

Als ik er vanuit kon gaan dat we volgend jaar gewoon weer mogen afsteken, dan zou ik waarschijnlijk mijn bestelling laten staan. Op dit moment heb ik daar m'n twijfels over dus zou ik eerder voor een restitutie gaan.
 
Dat is wel bijzonder, aangezien de magnum webshop in een ander systeem geregeld is. Zou je mij je gegevens willen sturen via de mail? [email protected] Dan zoek ik het voor je uit waarom je wel een mail hebt gekregen. Maar orders via Magnum worden door hen afgehandeld.

Ook ik heb besteld via de Magnum website maar wel een bevestiging gekregen van jullie, evenals kort geleden dus de mail over wat er nu met bestellingen gedaan kan worden. Alleen als ik het zo lees wordt dat toch via Magnum geregeld? Betekent dat dat ik nu geen actie hoef te ondernemen, hoewel de mail daar wel de mogelijkheid tot biedt?

Als ik er vanuit kon gaan dat we volgend jaar gewoon weer mogen afsteken, dan zou ik waarschijnlijk mijn bestelling laten staan. Op dit moment heb ik daar m'n twijfels over dus zou ik eerder voor een restitutie gaan.
 
Ik wil ook graag mijn orders laten staan. Maar hoe zit het als het volgend jaar nog steeds verboden is. Heb ik dan alsnog recht op restitutie zoals klanten dat nu ook hebben? Weet dat het koffiedik kijken is maar heb voor een groot bedrag aan orders staan :)
 
Ik wil ook graag mijn orders laten staan. Maar hoe zit het als het volgend jaar nog steeds verboden is. Heb ik dan alsnog recht op restitutie zoals klanten dat nu ook hebben? Weet dat het koffiedik kijken is maar heb voor een groot bedrag aan orders staan :)
Ik ga er wel van uit dat we het dan ook terug krijgen.
Ik kan er een mooie elektrische fiets van kopen van dat bedrag wat ik er heb staan.
 
We begrijpen dat iedereen nog veel vragen en verzoeken heeft. We krijgen vragen via telefoon, mail, app, PB's. Graag alle vragen, opmerkingen, verzoeken op de mail! Dan houden we overzicht in alle orders en krijgt iedereen een antwoord. We gaan iedereen helpen en zitten met drie mensen de mails de beantwoorden.

vragen.jpg
 
Ik heb wel een vraag, geen idee in welk topic het anders zou moeten stellen... (ander crew-lid mag ook met een linkje reageren waar dit wel kan)

De verkoop en het afsteken van vuurwerk is dus verboden. Mag er dan wel Nederlands vuurwerk in Duitsland worden gekocht, waar dit wel mag worden verkocht en over de grens vervoerd worden naar NL? Want bezit van "25kg bruto vuurwerk" is niet strafbaar.

Het enige wat klote is, is dat je zo op die 25kg zit en bij een mogelijke controle dus het risico neemt bij 3 cakeboxen (voorbeeld) dat je daar overheen zit (mits 1 auto en 1 bestuurder). Maar hierin lijkt mij nog genoeg mogelijk mits het Nederlands vuurwerk is of vuurwerk wat normaal gesproken de grens over mag vanuit Duitsland.

Ik ken die 25kg regel niet helemaal, maar als 2 personen in 1 auto zitten en je dan 50kg mag vervoeren... lijkt mij hierin veel mogelijk (mits NL vuurwerk). Dan maar een paar ritjes naar DE

Dat je het dan alsnog afsteekt, of alleen na 00:00 uur, is weer een andere discussie

Teleurgesteld en boos, maar we gaan natuurlijk alles goed oplossen!

Bekijk bijlage 57362
 
Ik heb wel een vraag, geen idee in welk topic het anders zou moeten stellen... (ander crew-lid mag ook met een linkje reageren waar dit wel kan)

De verkoop en het afsteken van vuurwerk is dus verboden. Mag er dan wel Nederlands vuurwerk in Duitsland worden gekocht, waar dit wel mag worden verkocht en over de grens vervoerd worden naar NL? Want bezit van "25kg bruto vuurwerk" is niet strafbaar.

Het enige wat klote is, is dat je zo op die 25kg zit en bij een mogelijke controle dus het risico neemt bij 3 cakeboxen (voorbeeld) dat je daar overheen zit (mits 1 auto en 1 bestuurder). Maar hierin lijkt mij nog genoeg mogelijk mits het Nederlands vuurwerk is of vuurwerk wat normaal gesproken de grens over mag vanuit Duitsland.

Ik ken die 25kg regel niet helemaal, maar als 2 personen in 1 auto zitten en je dan 50kg mag vervoeren... lijkt mij hierin veel mogelijk (mits NL vuurwerk). Dan maar een paar ritjes naar DE

Dat je het dan alsnog afsteekt, of alleen na 00:00 uur, is weer een andere discussie

Het is toegestaan op verkoopdagen om maximaal 25kg per auto te vervoeren, dus niet per persoon. Er zijn geen verkoopdagen in Nederland dit jaar dus is het verboden.
 
Je mag het gehele jaar door 25 kg per huishouden in bezit hebben. Echter moet dit op een plek verstopt liggen waar je moeilijk bij kan. Technisch gezien mag jij op de verkoopdagen 25 kg per voertuig invoeren. Het mag alleen niet afgestoken worden. Ik denk dat ze geen poot hebben om op te staan als het vuurwerk is met een Nederlandse beschrijving.

Staat op www.politie.nl
 
Je mag het gehele jaar door 25 kg per huishouden in bezit hebben. Echter moet dit op een plek verstopt liggen waar je moeilijk bij kan. Technisch gezien mag jij op de verkoopdagen 25 kg per voertuig invoeren. Het mag alleen niet afgestoken worden. Ik denk dat ze geen poot hebben om op te staan als het vuurwerk is met een Nederlandse beschrijving.

Staat op www.politie.nl

Precies, dit bedoel ik dus. Wil je persee vuurwerk hebben... kan dat altijd via Duitsland nog, mits het vuurwerk in NL ook legaal is. Ofwel er zijn gewoon mogelijkheden, dan wel 25kg bruto per keer maximaal. 3-4 ritjes per dag is wel te doen haha. Je moet er wat voor over hebben wel.

En ja het afsteken... doe je toch wel. Het zijn gelukkig geen rotjes bij wijze van, maar als je het slim speelt gewoon compound boxen en dat jij dat lontje aansteekt ziet toch niemand...
 
Vuurwerkoutlet in de krant hier,over het plezier dat ons word afgepakt door de overheid..
Krant is de nieuwe ooststellingwerfer trouwens.
 
Hallo,

Ik (Sven) begrijp wat je zegt en wil hier graag op reageren.

Het is nu half november en slechts enkele dagen na het absurde besluit van het kabinet. Toch willen wij onze klanten zoveel als wij kunnen duidelijkheid geven. Ik heb ons bericht geschreven vanuit mijn gevoel, maar met als doel: te delen wat wij op dit moment weten; wat wij op dit moment kunnen; en jullie een keuze te geven. De eerste drie opties hebben wij volledig in eigen hand en kunnen wij sowieso nu regelen. Natuurlijk is de eerste optie voor ons het prettigste, maar wij willen ook met jullie meedenken en jullie goed van dienst zijn.

Vanzelfsprekend is restitutie mogelijk en er wordt ook nergens gesproken over gedeeltelijk. Er is overigens ook nooit gesproken over volledig. Maar er is op dit moment gewoon nog steeds erg veel onduidelijkheid. We zitten in een bizarre en unieke situatie en wij weten ook niet alles. Je schrijft dat wij gecompenseerd worden, dat klopt, maar op dit moment is er ook voor ons op dat vlak nog niets duidelijk. Hoeveel pijn het ons daadwerkelijk gaat doen, moeten we dus afwachten. Desondanks zullen we altijd zorgen dat onze klanten tevreden zijn en blijven.

Maar de reden dat ik heb geschreven "afhankelijk van de compensatie die wij ontvangen" is dus dat wij op dit moment daar afhankelijk van zijn en nog niet exact weten hoe en wat. Iemand die restitutie wilt kan dus niet van ons verwachten dat morgen of volgende week geld teruggestort is. Daarnaast staat in onze voorwaarden, waar iedereen die een order plaats mee akkoord moet gaan, dat bij annulering 15% annuleringskosten in rekening worden gebracht. Ik ben geen jurist, maar is dit nu van toepassing en moeten wij dit in rekening gaan brengen bij restitutie? En zo ja, moet de klant hier dan voor opdraaien? Dit zijn zaken waar we nu tegenaan lopen en voordat we concreet zijn, willen we dat goed uitzoeken, maar bovenal ook voor jullie goed regelen! Dus zeker is restitutie mogelijk, maar we zijn ook nog afhankelijk van de compensatie.

Natuurlijk vergeten wij de klanten niet die ons nu steunen door de order te laten staan, maar ook voor een bonus is het helaas onmogelijk om nu concreet te zijn.

Ik bied graag mijn verontschuldigingen aan als ik onduidelijkheid heb gecreëerd. Ik wilde juist iedereen geruststellen, net zoals met het vorige bericht van kopen zonder zorgen.

Wij hebben ontzettend veel tevreden klanten. Ook al gaat er misschien wel een enkele keer iets mis, wij zorgen altijd voor een passende oplossing en dat blijven we altijd doen.

Sven
Het is een moeilijke situatie. Aan alle kanten onzekerheid, zowel voor consument als o dernemer.

Maar over de 15% is een vrij simpel en vervelend antwoord te geven; die 15% mag je i houden als de consument annuleert. Nu de overheid de verkopende partij iets oplegd, is het de verkoper die annuleert (er mag immers formeel niet verkocht worden, hoe graag de consument ook wil).

Zou scheef zijn als de verkoper mag annuleren, danwel niet hoeft te leveren EN 15% mag inhouden in de terugbetaling. Dat zou wel een ontzettend goed verdienmodel zijn :bonk:

De verkoper kan het product niet leveren en is daarmee verplicht het volledige bedrag teruf te betalen, tenzij beide partijen samen een andere oplossing vinden (levering Duitsland, voucher etc)
 
Ik heb mijn bestelling doorgeschoven naar volgend jaar. Ga er gewoon positief in dat het volgend jaar goed komt! Iig weer iets om naar toe te leven! (Klopt het dat je geen bevestigingsmail krijgt?)
 
Ik heb mijn bestelling doorgeschoven naar volgend jaar. Ga er gewoon positief in dat het volgend jaar goed komt! Iig weer iets om naar toe te leven! (Klopt het dat je geen bevestigingsmail krijgt?)

Volgens mij werd bij mij verteld aan de telefoon dat de bevestiging rond februari zou komen
 
Volgens mij werd bij mij verteld aan de telefoon dat de bevestiging rond februari zou komen
ik heb ook doorgeschoven en heb gewoon een bevestiging via de mail gehad,en dat de nieuwe afhaalbonnen voor dat ze volgend jaar weer open gaan gestuurd gaan worden.
Maar is nu weekend he..
 
ik heb ook doorgeschoven en heb gewoon een bevestiging via de mail gehad,en dat de nieuwe afhaalbonnen voor dat ze volgend jaar weer open gaan gestuurd gaan worden.
Maar is nu weekend he..

Oke, ik heb geen bevestiging gehad ben afgelopen dinsdag al gebeld
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan