Diederik Gommers protesteert bij Beau tegen vuurwerkverbod

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
IC-opperhoofd Diederik Gommers heeft in de talkshow van Beau van Erven Dorens geprotesteerd tegen het vuurwerkverbod. Corona wordt hier gebruikt voor een politiek doel, riep hij gisteren op RTL 4.

Beau van Erven Dorens wist niet wat hij hoorde toen hij Diederik Gommers vroeg naar zijn mening over het vuurwerkverbod dat voor dit jaar is ingesteld. De overheid wil het ziekenhuispersoneel ontlasten door ervoor te zorgen dat er dit jaar geen vuurwerkslachtoffers zijn. Een onnodige maatregel, aldus Diederik.

‘Ik ben het er niet mee eens’

Hoewel Diederik pleitte voor het vasthouden van de huidige, middelstrenge lockdown, blijkt hij wel tegen het vuurwerkverbod te zijn. “U bent denk ik blij, meneer Gommers?”, vroeg de presentator hem.

De ex-Insta-hubby van Famke Louise daarop: “Nou ja, op de intensive care zien we meestal geen vuurwerkslachtoffers. Ik begrijp hem wel omdat we geen feestje moeten vieren, maar ik ben het er toch niet helemaal over eens dat we de corona nu gebruiken om het vuurwerk af te schaffen. Ik vind hem politie.”

Ruben Nicolai: “Nou, dan vind ik het helemaal jammer.”

‘Ontlast de IC helemaal niet’

Beau: “Ik schrijf dit even als een nieuwsbericht, want u bent natuurlijk degene die hier heel belangrijke adviezen in geeft.”

Diederik: “Nee, want ik ben van de intensive care. Dit is aan het kabinet.”

Beau: “Ja, maar goed, het is natuurlijk bedoeld om de druk op de ziekenhuizen te verminderen.”

Diederik: “Ja, maar volgens mij hebben we de druk nu vooral van de coronaslachtoffers en die druk hebben we veel meer. De maatregelen daarin nemen is voor ons veel belangrijker dan de vuurwerkslachtoffers. Elk slachtoffer is te veel, maar om nou te zeggen dat we daar heel veel aanloop hebben in de ziekenhuizen…”

Toch verschijnen er 1.300 vuurwerkslachtoffers per jaar op de IC. “Ja, natuurlijk, maar we zijn al er al jaren mee bezig. Nou ja.”

Denkt hij dat de overheid corona gebruikt voor een permanent vuurwerkverbod? Ja, knikte Diederik.

https://www.mediacourant.nl/2020/11/diederik-gommers-protesteert-bij-beau-tegen-vuurwerkverbod/

Zit die Diederik hier toevallig ook op vwc? Haha.
Je kan en mag veel over deze man zeggen,positief of negatief, hij heeft qua vw wel zn eigen mening, en durft die openlijk te geven. En ik ben het hierin met hem eens dit keer.

Een kleine verspreking. Daarbij is dhr Gommers een influencer en heeft men er baat bij dat het volk nu nog semi positief is over de overheid. Gezien de verkiezingen die eraan komen.

Feit blijft dat dhr Gommers begin oktober heeft aangegeven dat de IC capaciteit voldoende is en dit niet hoeft te worden vergroot. Een week later roept hij op voor een slimme lockdown omdat het aantal besmettingen toeneemt. 15 oktober geeft dhr Peter Langenberg aan dat er geen extra IC bedden bij hoeven te komen.

En 13 november zijn er opeens niet genoeg bedden; aldus dhr Gommers.

Als ik dat zo zie dan veranderd zijn eigen mening nog weleens. En een slip of the tongue. Kan gebeuren ja. Doch wel een essentieel verschil. Nog geen 400 op minimaal 5500 SEH opnames of 1300 op die hoeveelheid. Dat laatste maakt de urgentie toch wel wat hoger,.

Enige positieve is inderdaad dat hij aangeeft dat een vuurwerkverbod niet nodig is.

Je mag je afvragen hoe het komt dat er niet één grote krant een woord over geschreven heeft?
Dit is toch sensatie? Kranten willen toch sensatie? Over zijn vaccinuitspraken wordt er dan wel weer geschreven.

Het geeft mij toch de bevestiging dat de media (kranten/tv) hier volledig gecontroleerd wordt. Ze worden tegengehouden om over sommige dingen te schrijven. Er wordt wel degelijk gestuurd

De slogans om je wél te laten prikken zijn wel hilarisch overigens. "Laat je prikken anders laat je anderen stikken" :applause:

Nu nog een vaccin dat minimaal voor 99% werkt en geen ernstige bijwerkingen meer heeft. Dan kunnen we er eventueel eens over gaan nadenken. En dan graag ook even onderzoeken of een gevaccineerde niet juist mensen gáát besmetten, net zoals met de recente mazelen uitbraak het geval blijkt te zijn geweest :thumbsup:

Laatst bewerkt:
En dan kom je dit bericht tegen dat aan lijkt te sluiten bij wat dhr Gommers aangeeft:

"De private sector bedacht de oplossing voor diagnoses en voor behandeling. De private sector is ook op weg om de oplossing qua vaccinatie te vinden.”

"Bovendien is het aan de fabrikant om te bepalen wanneer de pandemie precies voorbij is, zo onthulde de Financial Times vorige maand. De zakenkrant zag contracten die AstraZeneca sloot met overheden waarin de pandemie in principe afloopt op 1 juli volgend jaar. Die termijn kan worden verlengd, maar „alleen als AstraZeneca in goed vertrouwen besluit dat de pandemie nog niet voorbij is”."

Aldus het artikel geplaatst in de NRC met als bronvermelding onder andere een nieuwsartikel uit het blad "Financial Times".

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/1...rdienen-aan-een-werkend-coronavaccin-a4019747

Sinds wanneer bepaald een bedrijf dat biljoenen verdient aan de verkoop van vaccins wanneer een pandemie over is. En blijkbaar weet men de einddatum ook al; 1 juli 2021.

Waarom laat men dit niet aan onafhankelijke medici en onderzoekers over. Niet aan bedrijven die uiteindelijk maar aan één ding denken in deze wereld. Geld cashen.
Dhr Fauci heeft reeds aangegeven dat een betrouwbaar vaccin minimaal 7 jaar nodig heeft voordat het ook maar enigszins veilig op de markt afgezet kan worden.

"Zorg ontlasten, natuurlijk".

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan