Haarlems initiatief: ‘Doneer je vuurwerkgeld aan de zorg’

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Haarlems initiatief: ‘Doneer je vuurwerkgeld aan de zorg’

De kogel is door de kerk. Er komt dit jaar rond de jaarwisseling een verbod op de verkoop en het afsteken van vuurwerk. Het eenmalige verbod moet voorkomen dat de zorg nog zwaarder wordt belast. Het kabinet kondigt aan streng te handhaven op het verbod.

Eerder sloeg Haarlemmer en initiatiefnemer Jeroen Schornagel van ‘Geef vuurwerkgeld aan de zorg’ al de handen ineen met de #goudenhartactie van Heel Haarlem Helpt. Hij vraagt Haarlemmers om het geld dat zij normaal aan vuurwerk besteden dit jaar te doneren aan de zorg. ‘Zo geef je de zorgverleners een welverdiend steuntje in de rug, krijgt het ziekenhuis minder vuurwerkslachtoffers en steunen we de Haarlemse ondernemers’, zo valt te lezen in zijn oproep. Nu nog meer toepasselijk, aangezien het vuurwerkverbod er nu dus definitief komt.

Alle donaties komen ten goede aan de zorgmedewerkers van het Spaarne Gasthuis, zo geeft hij aan op de donatiepagina. Hij heeft inmiddels 900 euro opgehaald.

De vuurwerkbranche krijgt van het kabinet zo’n 40 miljoen euro compensatie, omdat er al veel vuurwerk in de opslag ligt, klaar om verkocht te worden. Het eenmalige verbod moet voorkomen dat de zorg nog zwaarder wordt belast. Er zal streng worden gehandhaafd op het verbod.

De doneeractie is hier te vinden.

https://www.haarlemsweekblad.nl/lok...nitiatief-doneer-je-vuurwerkgeld-aan-de-zorg-

Haha
Ten eerste: Eerst zien of ik m'n geld wel terugkrijg. Misschien neem ik uit mededogen met de handelaren wel genoegen met een voucher oid.
Ten tweede: Het overige deel van mijn geld is al omgezet in goederen....
Ten derde: Wist ik niet dat er geld tekort was voor de behandeling van corona patiënten.. En betaal ik mijn premies en belastingen.
Ten vierde: Die te verwachtte 40 miljoen had ook direct gedoneerd kunnen worden aan de zorg. Had meer opgeleverd dan deze kansloze actie ooit zal opleveren. Zorg blij en wij blij.

In de zorg hebben ze mij vroeger bijna vermoord door me per ongeluk een overdosis morfine te geven, en nu hebben ze me bijna vermoord door me expres een overdosis linkse symboolpolitiek te geven. Dus nee ik geef niets meer, alles wat ze van me willen hebben pakken ze toch zelf wel.

Ze moeten niet zo zeiken in de zorg. Ze doen hun werk en krijgen daarnaar betaald, en als ze het zo verschrikkelijk vinden moeten ze maar ander werk zoeken net zoals de rest van het volk. Het is een enge gedachte dat berichten vol emotie vanuit de zorg het beleid zouden moeten bepalen.

Haha zo'n anti ga je toch niet steunen?
Hier de tekst bij zijn actie:

Doneer dit jaar je vuurwerkgeld aan de zorg
Sla dit jaar vuurwerk over en doneer je geld aan de zorg

Zelfs als je vuurwerk leuk vindt, is 2020 niet het jaar om vuurwerk te kopen of af te steken.

Jaarlijks geven we rond 75 miljoen euro uit aan een paar uur durende traditie. Zonde toch? Dat geld is op andere plekken hard nodig. Dit jaar nog meer dan andere.

Dit jaar zal anders zijn dan anders door alle Covid-19 maatregelen en de overvolle ziekenhuizen. Doneer daarom nu je vuurwerkgeld aan de zorg. Zij zijn dag en nacht bezig om ons te helpen in tijden van nood.

Waarom:

1. Heel veel valt er dit jaar niet te vieren.

2. In deze tijd wil je niet in het ziekenhuis belanden, omdat je met vuurwerk hebt gespeeld. Uiteraard word je geholpen, maar je neemt waarschijnlijk een plek in van iemand, wiens zorg door jou nu wordt uitgesteld.

Jaarlijks belanden 300-400 mensen bij de spoedeisende hulp na het afsteken van vuurwerk. Dat moet dit jaar echt naar nul.

3. Hoe erg is het om dit jaar zonder vuurwerk oud en nieuw te vieren? Misschien wat minder leuk voor sommigen, maar je doet er nog meer mensen en de natuur een plezier mee. (Huis)dieren zullen je dankbaar zijn, het milieu kan zonder, de brandweer hoeft minder uit te rukken, etc. Dit geldt ieder jaar en staat los van Covid-19.

Alle donaties komen ten goede aan de zorgmedewerkers van het Spaarne Gasthuis. Dat is mijn ziekenhuis. Kijk voor meer informatie in de updates.

www.heelhaarlemhelpt.nl is de ondersteunende Stichting. Daarmee werk ik samen.

Super bedankt voor je donatie.

Jeroen

40 miljoen naar de zorg ipv de vuurwerkbranche. Spekken wij de vuurwerkbranche wel weer. Belachelijke oproep.

Had ook anders gedaan kunnen worden , paar procent van je aankoop bedrag extra afdragen bij afhalen aan de zorg had ook nog een optie kunnen zijn lijkt mij iig
Zorg blij pyros blij nu is t kwaad al geschied en gaan ze t wel meemaken

In de zorg hebben ze mij vroeger bijna vermoord door me per ongeluk een overdosis morfine te geven, en nu hebben ze me bijna vermoord door me expres een overdosis linkse symboolpolitiek te geven. Dus nee ik geef niets meer, alles wat ze van me willen hebben pakken ze toch zelf wel.

Ze moeten niet zo zeiken in de zorg. Ze doen hun werk en krijgen daarnaar betaald, en als ze het zo verschrikkelijk vinden moeten ze maar ander werk zoeken net zoals de rest van het volk. Het is een enge gedachte dat berichten vol emotie vanuit de zorg het beleid zouden moeten bepalen.

100% EENS!
Wat een gezeik, een ziekenhuis is er toch om mensen te verzorgen, en als hulpverlener is dat je werk.
Heb gvd ook al 2,5 jaar geen vakantie gehad omdat het te druk is op het werk, werk gemiddeld 60 uur per week maar ik krijg daar gewoon voor betaald omdat het m'n werk is, ben ik het er niet mee eens dan ga ik wat anders doen.
Dat huilie huilie van die lui begint me behoorlijk te irriteren, heel Nederland heeft het kut en zwaar.
Niet zeiken, maar poetsen!

Ze moeten niet zo zeiken in de zorg.

100% EENS!
Wat een gezeik, Dat huilie huilie van die lui begint me behoorlijk te irriteren, heel Nederland heeft het kut en zwaar. Niet zeiken, maar poetsen!

Geloof nooit politici op hun woord. Het is de veiligheidsraad samen met GL en de PvdD die dit verbod wilden.
De coronacrisis (en de daarmee samenhangende zorg) wordt ten onrechte gebruikt om politieke agenda's erdoor te drukken.
Het is deze droeftoeter die de coronaheld wil uithangen door onnodig geld in te willen zamelen die loopt te janken, niet het zorgpersoneel.

Door boos te reageren op zorg of op politie speel je politici alleen maar in de kaarten. Dan zijn zij de lachende derde.

Doet Jeroen dit ook niet een beetje voor hemzelf, om er zelf een goed “gevoel” te krijgen.
Zie je wel vaker bij goede daden.
Als Jeroen werkelijk iets wil bijdragen kan hij in de zorg gaan werken toch?

Back
Bovenaan