UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja de situatie is anders, maar ik vrees toch echt dat hier in het oosten volop gestookt gaat worden. Naast het feit dat ze niet achter elk knalletje aan kunnen gaan, moeten zij je ook nog op heterdaad betrappen. En daarnaast zijn er ook nog andere prioriteiten.

Ik heb z'n vermoeden dat dit voor het hele land gaat gelden. Zie zat 'verdachte' busjes met een pools kenteken rond rijden.

Ik weet niet of het in ons voordeel is... Enerzijds zou die agent dan denken: ja lama zit'n moet ik ook nog werken dus ik ga dan ook geen boetes uitdelen. Anderzijds het tegenovergestelde...

Oh wat spannend dit bijna 8 uur lijkt wel de spanning voor oudjaarsavond.
Ik ga zeker nu buiten zitten kijken wat er de lucht ingaat.

"15 Miljoen mensen
Op dat hele kleine stukje aarde
Die schrijf je niet de wetten voor
Die laat je in hun waarde
15 Miljoen mensen
Op dat hele kleine stukje aarde
Die moeten niet 't keurslijf in
Die laat je in hun waarde"

Wat ik me ook afvraag in in hoeverre de politie nou echt blij is met dit verbod, misschien doet de meerderheid van de agenten niet eens moeilijk als ze zien dat je gewoon samen met je familie op een veilige manier bezig bent en doorgaan na een waarschuwing of iets?

Wat ik me ook afvraag in in hoeverre de politie nou echt blij is met dit verbod, misschien doet de meerderheid van de agenten niet eens moeilijk als ze zien dat je gewoon samen met je familie op een veilige manier bezig bent en doorgaan na een waarschuwing of iets?

Wat ik begrijp uit kennissen en vrienden die bij de Politie werken is dat ze nagenoeg allemaal niet zitten te wachten op het verbod omdat ze weten wat het teweeg gaat brengen.

Dat de Politie een voorstander is, zoals de regering en de media het noemen, komt vanuit de hoge commissarissen die geen gevoel met de realiteit hebben.

Niels, ontzettend bedankt voor je inzet. Echt geweldig hoe je dit de afgelopen dagen hebt gedaan, bezielend gewoon. Heb je radiofragment teruggeluisterd, respect hoor. Zo puur, jij verwoord wat wij allemaal voelen. Echt chapeau!

Denk dat we het allemaal even moeten laten bezinken dit. Maar laten we niet bij de pakken neerzitten. Daar hebben we alle moeite afgelopen dagen niet voor gedaan. Laten we vechten voor onze traditie! Hier is het laatste woord nog niet over gezegd!

Wat ik begrijp uit kennissen en vrienden die bij de Politie werken is dat ze nagenoeg allemaal niet zitten te wachten op het verbod omdat ze weten wat het teweeg gaat brengen.

Dat de Politie een voorstander is, zoals de regering en de media het noemen, komt vanuit de hoge commissarissen die geen gevoel met de realiteit hebben.

Precies zo als het ook in de zorg gaat.

Volgens mij kunnen we nu alleen nog maar op 1 manier laten zien dat er genoeg vuurwerkliefhebbers zijn in NL en dat is o. De 31e massaal te gaan stoken. Hopelijk trekken zich niet veel mensen aan van het verbod en de boete. Stook gewoon hoe je de afgelopen jaren ook hebt gestookt en doe niks geks met vuurwerk.

Zoals je zegt, wanneer het neerkomt op de straten en realiteit hebben de hoge lui niks te zeggen, want dan is het over aan de agenten die er rond lopen. Ik hoop dat de agenten op straat en beetje medelijden en gunfactor hebben en niet gelijk grijpen naar een boete en strafblad. Maarja het is ook zo dat het einde van het jaar in zicht is en de politie druk bezig is met het halen van de 'boete-target'

Zijn er nog meer mensen die zich afvragen waar nu de BPN blijft met een stevig statement? Ik vraag me ook af of er juridisch niks tegen het tijdelijke verbod te doen is?

Aangezien het verbod eerst nog langs de EU commissie moet, valt daar nog wat te halen door ons?

Even terzijde. Bericht uit DL 1 van de zaken net over de grens bij Oldenzaal.

Bij ons in Duitsland is er absoluut geen sprake van een mogelijk vuurwerkverbod, want in Duitsland wil men nu langzaam weer naar een versoepeling van de coronamaatregen.

Ja man, serieus, het huilen staat me nog steeds nader dan het lachen.

Bedankt iedereen voor de positieve reacties. Om maar ff aan heel Nederland te laten weten hoe klote we ons nu voelen.

Alsof ik mezelf hoor praten.. goed verwoord bij Radio1 Niels! ik moet het ook nog laten bezinken :cry:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan