Plan-B

Zover ik weet staat die boete op 100euro, maar ik wacht sinds vorig jaar december ook nog steeds op die boete, heb er toen 1 gehad alleen nog steeds niet ontvangen:)
Het zou ook nog kunnen dat ze het onder de noodverordening laten vallen, dan is het volgens mij 95 euro.

Blijf ook nadenken over plan b, c en d medefreaks. Er is tijd genoeg voor. Als een schaker anticiperen op de volgende zetten van de tegenstander en wees ze daarmee te snel af. Persoonlijk maken mijn plannetjes me gelukkig en moet er zelfs om lachen. :)

Financieel en logistiek zitten buitenland stookreisjes er voor mij niet in. Het wordt in de toekomst niet vieren, vroeg op bed en 1 januari vroeg goed met m'n vogelspot-jaarlijst beginnen of de zwarte markt op en elk jaar 1 of meer dikke dozen stoken.

Plan B => Germany here we come! Ook mooi te combineren met een bestelling die ik daar nog ergens heb uitstaan. :rolleyes:

Wellicht to soon maar hoe zit het de plannen B?
Ik zit kleine 15 minuten van de grens af dus ben nog aan het bedenken wat de opties zijn.
Zijn er mensen die plannen hebben te gaan stoken in Duitsland? Hoe is de regelgeving daar? En hoe vind je een geschikte plek?

Ik zit kleine 15 minuten van de grens af dus ben nog aan het bedenken wat de opties zijn.
Zijn er mensen die plannen hebben te gaan stoken in Duitsland? Hoe is de regelgeving daar? En hoe vind je een geschikte plek?

Regelgeving verschilt per gemeente. Basisregel is 31 december en 1 januari de hele dag.

Als mensen nog een plek weten die je kan huren in Duitsland omgeving Krefeld tot Düren hou ik mij aanbevolen! Liefst eentje waar de vriendin zich ook graag ziet zitten, maken we er een mooi weekendje van. Lang niet alle Airbnb zitten te wachten op vuurwerk, en gezien ik van 18u - 02 los wil gaan zeg ik het er maar wel meteen bij. Niks zo lelijk als daar staan met al je vuurwerk en dan meteen bonje met de buren..

Ik hoop dat een Duitser hier op in springt, ik boek wel!

Hotels of b&b zijn best nog lastig te boeken in Duitsland, vooral als je vermeld dat je Nederlander bent. Het is mij al een aantal keren overkomen in de afgelopen 8 week dat verschillende Duitse b&b of hotels je liever niet aan zien komen, omdat NL als code rood voor de Duitsers staat aangeven ( vaak voor mijn werk in Duitsland ) Dus rij vaak in 1x weer terug ipv 6 hotels bellen of ze mij wel een overnachting willen verlengen.

Hotels of b&b zijn best nog lastig te boeken in Duitsland, vooral als je vermeld dat je Nederlander bent. Het is mij al een aantal keren overkomen in de afgelopen 8 week dat verschillende Duitse b&b of hotels je liever niet aan zien komen, omdat NL als code rood voor de Duitsers staat aangeven ( vaak voor mijn werk in Duitsland ) Dus rij vaak in 1x weer terug ipv 6 hotels bellen of ze mij wel een overnachting willen verlengen.
Een mooie openvlakte waar wij Freaks in alle rust de 31e kunnen stoken vind ik ook best. Dan rij ik die nacht wel weer naar huis.

Wat dacht je 's avonds op een parkeerterrein van een grote winkel? Bij ons over de grens hebben we een heel groot parkeerterrein, samen misschien wel een voetbalveld groot. Ik ga daar naartoe, zeker de 1e want dan mag je ook nog stoken.

Plan B ?

Ik zou juist zeggen zoveel mogelijk stoken in Nederland op oudejaarsavond om een statement te maken.

Kom op man, helemaal naar die uitspraak van Grommers.. we wisten het al, maar nu is het kenbaar gemaakt door Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, WE ZIJN GENAAID !!!

Dit vraagt gewoon om een tegenreactie..

Ik weet niet hoe serieus de interesse is, maar voor iets als een hele dag stoken in Duitsland met een groep forumleden zou ik echt open staan. Heb vanavond een ronde langs de buren gemaakt en er zijn er toch een aantal die vuurwerk dit jaar niet zouden waarderen. Ook al viel dit me lelijk tegen en zou ik hier normaal gesproken maar weinig boodschap aan hebben, ik woon hier pas net en wil de goede band met mijn buren wel graag in stand houden. Niet stoken dit jaar is voor mij gewoon simpelweg geen optie dus zit er Niet veel anders op dan uitwijken naar Duitsland... Ik denk dat we met een groep op een beetje geschikte locatie toch nog een heel dik oud en nieuw kunnen vieren. Mochten er meer mensen zijn die tegen dezelfde situatie aanlopen, laat dan vooral van je horen..

Plan B ?

Ik zou juist zeggen zoveel mogelijk stoken in Nederland op oudejaarsavond om een statement te maken.

Kom op man, helemaal naar die uitspraak van Grommers.. we wisten het al, maar nu is het kenbaar gemaakt door Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, WE ZIJN GENAAID !!!

Dit vraagt gewoon om een tegenreactie..

Wat heeft die gezegd?

Gommers zei precies wat wij al wisten, dat het onzin is en dat corona gebruikt wordt als excuus om dit verbod er doorheen te rammen.

Ik moest sowieso al de 31e ophalen in Emmerich. Ik denk dat ik gewoon een maatje mee neem en 1 cm van de NL grens alles de lucht in gooi zodra het donker is. Misschien nog ff wat pakjes knal er bij om over de grens heen te gooien, hopen dat er politie staat te controleren kunnen ze lekker machteloos toekijken en heb ik toch nog wat om echt van te genieten!

Back
Bovenaan