UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
En je gaat vrolijk door en dit keer met aannames. "Misschien wel nog sneller" "dat verbod gaat er toch ooit komen". En dat is hier juist de fout. Ja gaat al van hoe dan ook een negatieve uitkomst uit. Hierdoor maak je zelf concessies en de tegenpartij ziet hoe makkelijk het is om van jou af te snoepen.

Dit is overduidelijk de verkeerde aanpak geweest. Want jaar op jaar komen er nieuwe beperkingen en jij wil er vrolijk mee doorgaan, nee erger zelfs, je stelt zelfs nieuwe beperkingen voor.

Wat volgend jaar? Geen compounds meer en alleen 500 gram?

De stap naar een verbod wordt door deze beargumentatie juist heel makkelijk voor de tegenpartij. Immers is de af te leggen afstand richting een verbod veel kleiner. Je doet elk jaar al concessies dus een jaar zonder is not done.

"Dat werkt averechts " oohja? Helaas hebben we daar geen voorbeeld van omdat de vuurwerkbranche/lobby nooit een poot stijf heeft gehouden.

Maar wanneer je spreekt over "eerlijke middenweg" neem ik je al niet meer serieus. Er is namelijk niks eerlijks aan dit voorgestelde verbod onder de noemer van corona. Dat jij dat wil geloven is iets anders. Je benoemde namelijk zelf "eerlijke middenweg" (je impliceert dus dat de tegenpartij wel degelijk stevige beargumentatie heeft) en nu kom je erop terug door het onder "misbruik van corona" te plaatsen om een beetje relevant over te komen.

Een branche moet bestaan uit mensen die positief gericht richting de toekomst kijken. Wat de branche nu in het algemeen doet heb je juist verwoord. Uitgaan van het slechtste en elk jaar concessies doen om het zo lang mogelijk uit te stellen.

Jij kan het zo lezen maar van de 'eerlijke middenweg' bedoel ik niet zo. Maar we kunnen zo wel door blijven gaan maar daar komen we toch niets mee verder.

Zojuist op de fb van Evolution fireworks!
Erg goed filmpje moet ik zeggen.

DELEN, DELEN, DELEN

https://fb.watch/1I1Bs94OtC/

Haha is dit filmpje gemaakt door dezelfde persoon die de trailer van de evo one heeft gemaakt? Wat een sensatie weer. Ook niet heel goed om dat filmpje er in te zetten van die knaap die letterlijk zn hand er af blaast. Het blijft een publiek filmpje waar kinderen naar kunnen kijken. Mixed feelings! Wel goed dat er tegen geluid komt uiteraard.

Beetje gemixte gevoelens over het filmpje van evo. De boodschap komt voor mij zeker over, maar in mijn ogen was het misschien beter zowel positieve als negatieve beelden te laten zien, met op het eind een duidelijke conclusie/waarschuwing voor wat een totaalverbod voor gevolgen zou kunnen hebben. Misschien ook zonder te veel dramatische muziek, juist om niet op emotie in te spelen maar reëel en feitelijk te blijven. Nu krijgen mensen misschien juist een afkeer van het geheel omdat de beelden hier enkel chaos, vernietiging en ongelukken met vuurwerk associëren.

Helemaal mee eens! Ik voel me gewoon naar na het zien en horen van het filmpje. Beelden laten zien van gezinnen die met een vuurwerkbril van mooie fonteinen en cakes genieten was een fijne tegenhanger geweest. om ook te laten zien waar ze nee tegen zeggen.

Het voelt een beetje als een bedreiging. En ze laten zich niet manipuleren. Feiten aanwijzen helpt m.i. Meer.

Helemaal mee eens! Ik voel me gewoon naar na het zien en horen van het filmpje. Beelden laten zien van gezinnen die met een vuurwerkbril van mooie fonteinen en cakes genieten was een mooie zijn om ook te laten zien waar ze nee tegen zeggen.

Een compilatie met blije mensen en kinderen die vuurwerk shoppen zou ik vrolijker van worden. Op de 'pas maar op anders krijg je dit' tour kan ook weer averechts werken. Maargoed ik juich alles toe wat pro vuurwerk is op dit moment

Precies dit, de gezinnen met vuurwerkbril en fontein, mensen die elkaar nieuwjaar wensen met een glas champagne en wat siercakes. Die beelden zijn er toch ook zat.

Deze film neigt te veel naar negatief...ik had een positieve tegenhanger gemaakt waarmee de film begint om vervolgens de negatieve kant te laten zien.

Ik zie de reacties op FB al komen, zie je hierdoor moet het verboden worden!!!
Wat mij betreft te veel op emotie gemaakt, had iets langer over na gedacht moeten worden.

Ik zal hem in ieder geval niet delen, heb er een beetje een naar gevoel bij.

Hier inmiddels ook alle 2e kamerleden aangeschreven met een uitgebreide brief met bronnenonderzoek. Hopelijk heeft het resultaat. Strijden!

Helemaal mee eens! Ik voel me gewoon naar na het zien en horen van het filmpje. Beelden laten zien van gezinnen die met een vuurwerkbril van mooie fonteinen en cakes genieten was een fijne tegenhanger geweest. om ook te laten zien waar ze nee tegen zeggen.

Het voelt een beetje als een bedreiging. En ze laten zich niet manipuleren. Feiten aanwijzen helpt m.i. Meer.
Deel deze mening al heb ik alle respect voor de moeite die hier genomen is. Mensen mogen best wat angstiger worden van illegaal vuurwerk.... Of het werkt is een tweede.

Een filmpje waar het samen gevoel naar voren komt. De families, vrienden met een hapje drankje en vuurwerk. Mensen die aftellen met de klok. Kinderen die juichen. En dat met een emo muziekje er achter.... Ik denk dat dat meer impact heeft voor nu

Makkelijk praten want ik kan het zelf niet maken...

Hmmm, wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat er nadat er wat heftige filmpjes worden gepost, opeens meerdere liefhebbers zich hier tegen elkaar gaan richten met scherpe opmerkingen en welles/nietes berichten.

Iedereen mag (en moet) vooral zijn eigen mening hebben maar stop die energie op dit moment vooral in dat waar we allemaal samen voor knokken!

Kom op, alle neuzen dezelfde kant op, SAMEN STAAN WE STERK!!

Zojuist op de fb van Evolution fireworks!
Erg goed filmpje moet ik zeggen.

DELEN, DELEN, DELEN

https://fb.watch/1I1Bs94OtC/

Wat je daar ziet is de terechte woede van een importeur.
Een heel jaar door keihard werken.
Vuurwerk laten ontwikkelen en produceren.
Namen bedenken, verpakkingen.

Verschepen naar ons landje.

Al dat werk, in 1 klap kapot.
Een heel jaar door, gewerkt voor niets.

Of denken jullie dat er volgend jaar een nieuwe collectie komt?
Als de bunkers vol blijven zitten?
Vergeet dat maar snel.

Laat ons de stress niet op elkaar uitwerken.

Jullie gaan er echt van uit dat als er dit jaar een verbod komt, het volgend jaar weer gewoon normaal word? Word wakker.

Door het verbod komt er enorme chaos, dat weet de linkse kliek en dat gaan ze misbruiken net als ze nu met corona doen.

Daarom moet er nu keiharde actie gevoerd worden.

Hulde aan iedereen die dit in siet en actie onderneemt!

Laatst bewerkt:
Precies dit, de gezinnen met vuurwerkbril en fontein, mensen die elkaar nieuwjaar wensen met een glas champagne en wat siercakes. Die beelden zijn er toch ook zat.

Deze film neigt te veel naar negatief...ik had een positieve tegenhanger gemaakt waarmee de film begint om vervolgens de negatieve kant te laten zien.

Ik zie de reacties op FB al komen, zie je hierdoor moet het verboden worden!!!
Wat mij betreft te veel op emotie gemaakt, had iets langer over na gedacht moeten worden.

Ik zal hem in ieder geval niet delen, heb er een beetje een naar gevoel bij.

Ondanks dat ik ook meer afwisseling tussen de excessen met illegaal vuurwerk en het legaal vuurwerk afsteken met het gezin prettig had gevonden om naar te kijken ben ik wel van mening dat het nu geen tijd meer is voor gezellige filmpjes.

Het is een seconde voor 12 en de ogen van de politiek moeten echt geopend worden. Ze moeten beseffen welk risico ze nemen.

Ook blijkt uit de mail van de heer Ziengs dat het voornaamste bezwaar van de VVD ligt bij het met het verbod in de kaart spelen van het illegale vuurwerk. Door dit te accentueren sla je hierop wel de spijker op z'n kop.

Wat mij betreft dus een top actie van Evo. Daarnaast is iedere actie op dit moment top. Als we diverse tonen en bezwaren laten horen is de kans dat de boodschap aankomt enkel groter.

Volgens Janniekske net op sky radio over een actie met ondernemers en een pagina groot artikel?

Heb het zelf niet gehoord

Klopt, kan helaas nog niks vinden.

De nieuwslezer van Skyradio zij dat er een groot stuk in de krant stond vandaag als actie van vuurwerkverkopers / ondernemers. Het ging erover dat het kabinet corona mistbruikt om vuurwerk te verbieden. Het artikel zou eindigen met: Wij zeggen alvast sorry.

Ja die mag om mij wel in elke krant komen, ze hadden misschien beter het voorbeeld van comazuiper kunnen pakken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan