UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk helaas niet dat het dat betekent.

De motie is waarschijnlijk aangehouden omdat deze achterhaald is.

De motie roept n.l. het Kabinet op om met een vuurwerkverbod te komen.

Het Kabinet heeft echter al laten doorschemeren dat zie hier zelf al mee bezig zijn. Dan heeft die oproep niet veel zin meer. Ze houden de motie dan aan om af te wachten waarmee het Kabinet zelf komt.

Door de motie aan te houden kunnen ze deze later alsnog in stemming brengen als het Kabinet terugkrabbelt o.i.d.

Kabinet is uiteraard al zelf bezig door de notaoverleg en indienen van de motie vorige week, lijkt me vanzelfsprekend.
De motie aanhouden heeft niet echt veel nut in het geval als het Kabinet terugkrabbelt omdat het Kabinet altijd uiteindelijk bepaald. Aangenomen moties hoeven niet te worden uitgevoerd. En als het Kabinet niks in de motie ziet hadden ze de motie al als onaanvaardbaar kunnen bestempelen.

Alleen gaat het hier om een motie waarvan het Kabinet liever zal hebben dat de motie word aangenomen en breed word gedragen om het volk ervan te overtuigen dat dit beter is voor iedereen (want daar gaat het uiteindelijk letterlijk om in deze motie).

De motie word nu aangehouden om alles rond te krijgen, je staat namelijk voor lul om een motie aan te nemen die letterlijk niet uitvoerbaar is en er zitten nogal wat haken en ogen aan deze motie.

Oftewel dit noemen ze gewoon tijdrekken.

Alleen is het tijdrekken bij een evt. verbod niet zo goed getimed als de argumenten voor dat verbod met de tijd alleen maar minder steekhoudend worden. Het gaat hier nog steeds om de zorg en niet de algemene opinie over vuurwerk, dat kunnen en mogen ze niet verwarren met elkaar. Mocht het kabinet volgende week met versoepelingen komen aan de ene kant én tot een totaalverbod besluiten aan de andere kant, gaat dat minimaal veel gefronsde wenkbrauwen opleveren. Draagkracht van de bevolking is nog steeds het allerbelangrijkst bij zware maatregelen. Je moet het het volk wel kunnen uitleggen.

Hopelijke zorgen de afnemende corona besmettingen voor onenigheid, dat zou ik me kunnen voorstellen. Als die daling dan doorzet de komende dagen zou het motto van Groen Links tot een motie geen hout meer zagen, al doet het dat sowieso niet..
De dalende cijfers werken in ons voordeel inderdaad!
Ook de cijfers en indrukken van de werkelijke "besparing" bij een verbod zal langzaam indalen in Den Haag.
Op een gegeven moment is gewoon de hele grond onder het voorstel van GL en PVDD weg!
Reproductiegetal is al onder de 1 gedoken. Zoveelste dag op rij lager aantal besmettingen.
In die zin gaat het gewoon veel beter dan toen het hele verhaal door GL en PVDD is ingediend!
Al die dingen wegen momenteel hopelijk bij VVD en CDA toch wel (weer) mee. "fingers crossed"

Hopende dat dit genoeg is. Ik zit al twee dagen min of meer te rouwen. Leef tussen hoop en vrees. Dit kan toch niet waar zijn?

Wat ik dan niet snap, een mondkapjesplicht kost volgens Rutte 4 weken om rond te krijgen? Zo’n vuurwerkverbod rond krijgen is toch veel lastiger dan een mondkapjesplicht lijkt mij? En dat kan allemaal wel geregeld worden in een kleine week tijd? :confused:

Gisteren nog een interessante discussie bij "Beau" https://www.gids.tv/video/275321/beau-gemist-michel-adam-over-vuurwerkverbod-gaat-veel-ellende-komen. Wellicht wel de meest extreme verkoper aan het woord gezet aan tafel. Ik moet zeggen er wordt hier tenminste een fair podium gegeven aan zowel de zorg als de vuurwerk verkoper, en eind van de rit, hadden de dames die in de zorg werken niet zo heel veel in te brengen dan dat ze nu al overspannen rond lopen. Maar dat heeft een totaal andere oorzaak, dan had de overheid in de afgelopen 5 jaar niet zo moeten snijden in de zorg, dan had de wereld vandaag de dag er heel anders uit gezien voor het zorgpersoneel! Het blijft koffiedik kijken, iedereen beredeneerd al dat het niet door gaat maar zoals meerdere mensen voor mij al schrijven..de cijfers droppen elke dag, ene dag -1000 andere dag -6. Ernst kuipers staat met een smile op zijn gezicht te vertellen dat de besmettingen zo mooi afnemen en de ziekenhuizen een stuk minder belast raken.

Al met al is het vrijdag denk ik te vroeg om een verbod aan te kondigen, dit zou in mijn optiek minstens nog 2 weken moeten vooruit geschoven worden om het verloop van de besmettingen goed te kunnen meten.

Hier ook zeer slecht geslapen... hele week leef je in onzekerheid, het ene uur heb je weer hoop door sommige berichten en het andere uur zakt je de moed in de schoenen..:sad:

Same here. Ik ben net als iedereen hier een freak in hart en nieren. Ik leef hier al 10 maanden naar toe samen met mede freaks. Waarom kan dit wel binnen een week geregeld worden? :thumbsdown:. Ik denk dat ze beter geen verbod kunnen doen, want ik voorzie veel overlast waar de handhaving zijn handen aan vol gaat krijgen en ook de zorg.

Gisteren nog een interessante discussie bij "Beau" https://www.gids.tv/video/275321/beau-gemist-michel-adam-over-vuurwerkverbod-gaat-veel-ellende-komen. Wellicht wel de meest extreme verkoper aan het woord gezet aan tafel. Ik moet zeggen er wordt hier tenminste een fair podium gegeven aan zowel de zorg als de vuurwerk verkoper, en eind van de rit, hadden de dames die in de zorg werken niet zo heel veel in te brengen dan dat ze nu al overspannen rond lopen. Maar dat heeft een totaal andere oorzaak, dan had de overheid in de afgelopen 5 jaar niet zo moeten snijden in de zorg, dan had de wereld vandaag de dag er heel anders uit gezien voor het zorgpersoneel! Het blijft koffiedik kijken, iedereen beredeneerd al dat het niet door gaat maar zoals meerdere mensen voor mij al schrijven..de cijfers droppen elke dag, ene dag -1000 andere dag -6. Ernst kuipers staat met een smile op zijn gezicht te vertellen dat de besmettingen zo mooi afnemen en de ziekenhuizen een stuk minder belast raken.

Al met al is het vrijdag denk ik te vroeg om een verbod aan te kondigen, dit zou in mijn optiek minstens nog 2 weken moeten vooruit geschoven worden om het verloop van de besmettingen goed te kunnen meten.
Ik moet zeggen dat het me nog meeviel bij Beau. Hij bleef aardig netjes en correct en zorgde misschien wel voor begrip. ik denk dat uitstel afstel wordt. op een gegeven moment wordt het zo kortdag dat men niet meer met droge ogen kan verkopen dat het niet meer mag.

Same here. Ik ben net als iedereen hier een freak in hart en nieren. Ik leef hier al 10 maanden naar toe samen met mede freaks. Waarom kan dit wel binnen een week geregeld worden? :thumbsdown:. Ik denk dat ze beter geen verbod kunnen doen, want ik voorzie veel overlast waar de handhaving zijn handen aan vol gaat krijgen en ook de zorg.
Krijg dat maar eens tussen de oren in Den haag.

Ze telkens wijzen op de feiten en je laten horen, it's all you can do (of een partij oprichten, maar dat gaat wat langer duren:wink:)

Ik slaap al 2 dagen slecht en onrustig, de 'magie is ervanaf'

Vooral de magie he, je hoort nu, anno november met helemaal niks anders bezig te zijn dan sfeer te proeven, producten te bekijken voor de honderdste maal, winkels welke hun vitrine’s langzaam aan het afronden zijn te bezoeken. Maar nee, dat is ons al afgenomen..

Vooral de magie he, je hoort nu, anno november met helemaal niks anders bezig te zijn dan sfeer te proeven, producten te bekijken voor de honderdste maal, winkels welke hun vitrine’s langzaam aan het afronden zijn te bezoeken. Maar nee, dat is ons al afgenomen..

Ja was ik nog volop mee bezig, maar sinds maandag geen video meer gekeken. Mijn kop staat er niet naar. Zit je alleen maar te kijken naar iets wat je niet mag kopen. Ik heb in ieder geval nog een klein beetje hoop, en die houdt ik erin tot er een definitief oordeel wordt geveld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan