Moeilijk om positief te blijven over deze hobby

Dat je zenuwachtig word prima, is een gevoel en emotie welke je hebt.
Maar stop alstublieft met het plaatsen van negativiteit onder ieder bericht...dat werkt de sfeer niet echt in de hand.
Ik zeg je eerlijk dat ik heel zenuwachtig word van die machtige anti lobby.

Mikeole super gedaan deze mail hoop echt uit de grond van mijn vuurwerkhart dat we deze ellende van dit jaar mogen weg knallen. Super mail en hoop dat ze er wat mee doen! Top!!!

Vergeet niet dat onze telefoons/laptops vol zitten met vw gerelateerde content. Door de algoritmes zie bv ik echt alles omtrent vw. Maar ook de negatieve zaken, polls en meuk wat er verspreid word. Bedacht me dat deze week, dus de negativiteit is best groot. Maat door de algoritmes zien we ook echt alles.

Ik zie echt helemaal niks. Misschien eens een betere browser nemen waarin trackers, cookies en advertenties geblockt worden? :idea:

edit; kan er ook nog aan liggen waar op het web je overal komt en accounts hebt (m.n. social media)

Hmm, bijzonder slecht nieuws dat ook het CDA vatbaar lijkt voor de oproep van de zorg en de burgemeesters. Ik vrees dat dit betekent dat we via alternatieve wegen aan ons vuurwerk moeten komen. Gelukkig is carbid schieten hier volgens de APV nog toegestaan. Maar het is mij veel waard om met oud & nieuw met een doosje buiten te staan, onder het genot van een sigaar en een glas champagne.

Misschien daarom toch raadzaam om Chris van Dam even te mailen, zodat hij pleit voor een uitzondering voor compounds.

Het aantal besmettingen daalt prima,tevens de ziekenhuis opnames.
Dus dat argument kan straks niet meer gebruikt worden.
Ik hou toch wel nog hoop.

Ik zie dat hier alle verzonden mails bij elkaar komen, die van mij stond bij politiek dus even verplaatst naar hier.

Geachte,

Met enige verbazing zie ik de afgelopen dagen nieuws voorbij komen waarbij mijn maag als vuurwerkliefhebber omdraait.

Als sinds jaar en dag steek ik op oudejaarsavond vuurwerk af. De afgelopen jaren samen met mijn dochters van 4 en 9 die zichtbaar genieten van de mooie fonteinen en effecten in de lucht.
Wat is er ook mooier dan met je eigen gezin het jaar afsluiten met een oliebol, kinderchampagne en vuurwerk. Ja kinderchampagne want ik drink geen druppel alcohol voordat het vuurwerk weg is.

Als ik de berichtgevingen goed beoordeel is de basis van een "tijdelijk" verbod de werkdruk en bezetting van verzorging en IC bedden in de ziekenhuizen vanwege corona. De corona cijfers dalen evenals het aantal mensen welke in een ziekenhuis liggen vanwege een corona infectie. Als dit doorzet is er geen verhoogde druk op de zorg tijdens de feestdagen en is een verbod feitelijk niet meer te onderbouwen op basis van de aangeleverde argumenten door Groen Links én de Partij Voor De Dieren. Hiermee is het fundament voor een verbod niet meer geworden als los zand. Iedereen die wel eens bouwt weet, los zand is geen stabiel fundament.

De enige legitieme reden is de hetze die GL en PVDD al jaren voeren tegen vuurwerk. Enig verschil hierin is dat ze het deze keer over de rug van een pandemie en de onwetende zorg medewerker erdoor proberen te drukken.

Linkse media leveren in deze kwestie ook hun bijdrage door de mensen te blijven bestoken met veelal valse of onjuiste berichtgeving welke in hun voordeel werkt. Negativiteit is namelijk massa, gevolg hiervan massa is kassa!

Het kan toch niet zo zijn dat iets elementairs als plezier de mensen word ontnomen op basis van leugens en niet kloppende cijfers.
De cijfers vertellen namelijk een heel ander verhaal als de GL en PVDD ons doen geloven.
Ik zal er niet te ver over uitweiden voor het gemak heb ik een link toegevoegd in de mail om feiten en waarheden omtrent de cijfers te kunnen ondersteunen.

Rapport veiligheid.nl.
https://www.veiligheid.nl/.ibmmodres...02019-2020.pdf

Is er gekeken naar de mogelijkheid dat vele Nederlanders hun vuurwerk op Illegale wijze zullen gaan verkrijgen? De illegale handel spint garen bij een verbod en er is op het moment van schrijven al 25% meer iILLEGAAL vuurwerk in beslag genomen dan alle jaren ervoor. De vuurwerkwinkels in België en Duitsland zullen daarnaast overspoelen met vele Nederlanders waardoor nieuwe corona besmettingen op de loer liggen. Hierdoor zal de druk op de zorg WEL verhoogd worden.

De Nederlandse vuurwerkwinkels daarentegen voorzien ons van veilig en gekeurd vuurwerk welke word uitgeleverd volgens de geldende regelgeving voor winkels verstrekt door het RIVM.

Is er bij een eventueel verbod ook rekening gehouden met het zogenaamde Categorie F1 vuurwerk? Deze kan namelijk niet verboden worden daar deze onder de Europesche wet en regelgeving valt. Zie je het al voor je dat iedere BAO of Politieagent naar een melding rijd vanwege het afsteken van vuurwerk en dat het dan Categorie F1 vuurwerk blijkt te zijn? Dan sta je als handhaver even mooi in je hemd als je de regelgeving niet kent en iemand geheel onterecht een boete uitdeelt.

Laten we elkaar metaforisch recht in de ogen aankijken en maak een afweging tussen realiteit en leugens.
Pak het echte probleem aan, ILLEGAAL vuurwerk welke nu al voor overlast zorgt. Verhoog boetes en pak hufterigheid aan van de personen die nu al overlast verzorgen en daarnaast politie en hulpverleners bekogelen met vuurwerk!

Als een "tijdelijk" verbod er komt is dat op basis van leugens en onjuistheden en dat is toch het laatste wat we willen....niet?

Met Vriendelijke Groet,
Mark.

Laatst bewerkt:
Krijg alsmaar meer het gevoel dat ze het er zo snel mogelijk door heen willen drukken voordat de tegengeluiden meer draagvlak krijgen. Het aantal besmettingen daalt, de druk op de ziekenhuizen word minder. Alternatieven bieden zich steeds meer aan waardoor de druk op de zorg ontzien kan worden. Voordat alles echt onder controle is willen ze een verbod vastgelegd hebben.

Al die peilingen heb je niks aan. Er zijn teveel meningsverschillen in regio, leeftijd, beroep etc.

Het verbod heeft niets meer te maken met corona. Een ieder die het hier mee eens is ziet het als mooie kans om voorgoed van vuurwerk af te zijn. Als je dit als onderdeel van de corona maatregelen ziet heeft het totaal geen rugbaarheid. De hoop is dat het ook op die manier wordt beoordeeld door het kabinet.

En sinds wanneer is het volk opeens expert in het maken van beslissingen m.b.t. dingen verbieden? Iedereen wil wel iets verbieden in dit land en als we daar allemaal naar luisteren mag je niets meer.. Word er moedeloos van.

Laatst bewerkt:
Volgens het 1Vandaag opiniepanel hebben we een uitdaging:

Bekijk bijlage 57212
Het is gewoon eng hoe een groot gedeelte van de bevolking "geil" is op maatregelen die de vrijheid zeer beperken onder het mom van veiligheid en gezondheid. En dat 75 jaar na de bevrijding...
Zet er eens een totaalverbod op alcohol in zo'n poll bij en zie hoe inconsequent het Nederlandse volk is.

Ik blijf ten alle tijden positief, toen ik als klein jochie piraatjes afstak in de jaren zeventig rondom kerst had ik al enorm veel plezier. Waarom omdat je toen gewoon een week voor oud en nieuw al vuurwerk mocht kopen. In de jaren erna tot nu is alles ingeperkt tot wat het nu is. Er zijn meer wegen naar Rome dus rijd dan maar bij Arnhem de grens over voor mijn spullen voor 00:00. Ik heb mijn liefde voor dit prachtige verslavende kruit tot ik vertrek op deze aardkloot. De kriebels die ik deze maanden heb tm de magische dag zullen nooit vertrekken en pakken ze mij ook niet af met een verbod.

Back
Bovenaan