Serious request.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een gemis het glazenhuis... mooie herinneringen aan en dat hoorde echt bij de laatste weken van het jaar. Stille hoop dat ze er weer een keer leven in blazen

Bekijk bijlage 56021

etappe 8: Schijndel - vught
schijndel
den dungen
maaskantje

NewKids02.jpg

bam!

Wisten jullie dat de top 3 van de meest hoge opbrengt samen uitkomt op 36.554.852 euro?

01: 12.302.747 (2013 Leeuwarden)
02: 12.251.667 (2012 Enschede)
03: 12.000.438 (2014 Haarlem)

Daarna was de rek er wel uit, en bleven ze steken ver onder de 10 miljoen.

Laatst bewerkt:
3FM SERIOUS REQUEST: THE LIFELINE DIT JAAR IN AANGEPASTE CORONAPROOF VORM

n de week voor kerst (18 t\m 24 december) zal 3FM Serious Request: The Lifeline in aangepaste (coronaproof) vorm worden gehouden. Dit houdt in dat ze niet in dj-teams de route van Roermond naar Zwolle zullen lopen, maar de actie op een andere manier voortzetten. Binnenkort meer nieuws over de vernieuwde plannen!

NIET MEER VAN ROERMOND NAAR ZWOLLE
Gezien de huidige coronamaatregelen, is het niet verantwoord om de 3FM-dj's door Nederland te laten lopen en de luisteraars met hun acties naar de route te laten komen. Daarom is 3FM Serious Request: The Lifeline dit jaar aangepast. Iedereen is thuis wel vrij om een ommetje te maken, dus we blijven de 3FM-luisteraars juist nu vragen om te lopen en zich voor iedere kilometer te laten sponsoren.

De eerder aangekondigde route van Roermond naar Zwolle wordt uitgesteld naar 2021.

DE ACTIE GAAT WEL DOOR
Op dit moment wordt er gewerkt aan een alternatieve actie in de week van 18 t/m 24 december 2020. Een actie waarbij er nog steeds geld ingezameld wordt voor het Rode Kruis dat hulpverleners ontlast en de verspreiding van het coronavirus tegengaat in binnen- en buitenland. Binnenkort hoor je precies hoe de actie eruit gaat zien!

REACTIE ZENDERMANAGER
Sharid Alles, zendermanager NPO 3FM vindt het natuurlijk erg zonde, maar begrijpelijk: "Het is ongelooflijk balen, maar onvermijdelijk dat we gezien de situatie waar de wereld zich op dit moment in bevindt 3FM Serious Request: The Lifeline niet door kunnen laten gaan zoals we dat gepland hebben en waar we al zo een tijd naartoe leven.

We stellen de gemaakte plannen en de route van Roermond naar Zwolle een jaar uit, maar 3FM zet zich in de week voor kerst nog steeds in voor het Rode Kruis om met de opbrengst de hoogspanning van de zorghulpverleners te verlichten en om zo de verspreiding van corona tegen te gaan.

Er zijn een aantal hele toffe ideeën die we snel bekend gaan maken, maar zeker is dat de dj’s 24 uur per dag live radio en online content maken. En natuurlijk hopen we dat zoveel mogelijk mensen vanuit hun eigen thuisomgeving mee doen met 3FM Serious Request: The Lifeline."

CORONAPROOF MEELOPEN
Hoewel de dj’s niet de geplande route door Nederland lopen, roept 3FM mensen op in actie te komen door vanuit huis of in je eigen omgeving coronaproof mee te lopen. Dat kan via de sponsorloop van 3FM, waarbij ze zichzelf voor iedere gelopen kilometer in de omgeving laten sponsoren door vrienden, familie en collega's.

Luisteraars kunnen in de actieweek ook platen aanvragen voor geld en zo hulpverleners of dierbaren een hart onder de riem steken. Meer informatie over de sponsorloop

Naar lang zoeken heb ik nog een filmpje gevonden. Dit heb ik zelf gefilmd bij het Glazenhuis in Enske. :p

Oh man, dit doet mij denken aan mijn stage bij een AH. Ik deed vmbo detail handel, en met degene waar ik 2 weken mee moest lopen was precies zo. Deed het werk ook al 15 jaar. Helemaal trots op zijn deel van de winkel. De wc papier en de afdeling waar de Honig spullen enzo liggen.

anp-25815899-1000x562.jpg

Wat mis ik het glazenhuis toch. Alleen die sfeer al.:sad: Eerst mensen kijken via de tv bij het glazenhuis en 1 dag later de Top2000.

Drie dj-teams van de 3FM-actie Serious Request: The Lifeline gaan in de week voor Kerst in 'lockdown' vanaf de voormalige luchtmachtbasis Twenthe. De actie staat dit jaar in het teken van de strijd tegen het coronavirus.

De opbrengst is bedoeld voor de coronazorg. "Overal staan hulpverleners, lokale klinieken en ziekenhuizen onder hoogspanning als gevolg van de coronapandemie", schrijft radiozender NPO 3FM. "Zij zijn overbelast, vaak met desastreuze gevolgen. De opbrengst gaat naar het Rode Kruis, dat zich in Nederland en in het buitenland inzet om die druk op hulpverleners te verlichten met mensen en middelen."

Van 18 tot en met 24 december worden drie duo's 'opgesloten' in een hangar, met daarin een loopband bij wijze van lifeline. Het gaat om de radioduo's Wijnand Speelman en Rob Janssen, Sander Hoogendoorn en Sophie Hijlkema en Frank van der Lende en Eva Koreman.

Andere opzet
Nadat 3FM in 2018 was opgehouden met het Glazen Huis, veranderde de opzet in een actie waarbij de dj's te voet door het hele land gingen om geld in te zamelen. Vanwege corona is besloten dat dit jaar niet te doen. De eerder aangekondigde route van Roermond naar Zwolle wordt uitgesteld naar volgend jaar.

Vorig jaar werd met de actie ruim 1,4 miljoen euro opgehaald voor slachtoffers van mensenhandel. Afgelopen juni werd bekend dat 3FM volgend jaar na zeventien jaar stopt met de samenwerking met het Rode Kruis.

https://nos.nl/artikel/2356752-seri...in-lockdown-voor-inzamelingsactie-corona.html

Heerlijke beelden Yorick, blij prachtig om te zien. Hopelijk kan het nieuwe SR ons ook een beetje sfeer geven.

Niet perse op een veilig, ik heb wel standaard elk jaar iets gedoneerd aan een actie of een nummer aangevraagd.

edit: in de tijd van serieus request, niet tijdens de lifeline. Dat heb ik totaal niet gevolgd.

Kunnen wij niet een mooie actie organiseren samen met VWC en winkeliers?

Wij zijn namelijk allemaal van mening de zorg te steunen.

Een paar ideeën:

1. Bloemen sturen naar ziekenhuizen
2. Vuurwerkbrillen wederom doneren
3. Spandoeken ophangen door heel Nederland met dank aan de zorg namens ons

Etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan