Lijstjes 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie lijsten maar de grote spelers houden zich onder de radar merk ik, geef ze ook gelijk haha

Ik vind er anders al fors grote spelers tussen zitten. Ben wel benieuwd wat de echt grote spelers voor lijsten hebben dan:shocked:

Vraag me overigens af of je in de problemen zou kunnen komen als je hier enorme lijsten neerzet. Dan gaan ze wel heel erg ver om dit forum door te spitten zodat ze weer een nette burger die netjes z’n vuurwerk afsteekt en niemand tot last is op te pakken alsof het een crimineel zou zijn... Iemand toevallig al ervaring mee?

Mooie lijsten maar de grote spelers houden zich onder de radar merk ik, geef ze ook gelijk haha

Haha ‘grote’ speler wil ik niet genoemd worden hoor, meer een begin! Hiervoor heb ik meer dan 10 jaar geen vuurwerk gekocht en afgelopen 2 jaar heb ik een hobby ervan gemaakt en dit jaar echt in verdiept over de soorten producten. Me vrienden uit Vietnam waren hier voor het eerst met oud en nieuw en ze vonden het FENOMENAAL hoe wij hier vuurwerk afsteken alsof hun nog nooit vuurwerk in het echt hebben gezien, en alleen op dat moment had ik kleine cakes, F1 categorie, vuurpijltjes en knallers dus moest je eens voorstellen met de grote toppers! Afgelopen jaar kwamen me families uit Frankrijk ook voor het eerst vuurwerk afsteken en vieren in Nederland omdat vuurwerk daar verboden is. Toen haalde ik wat F2 categorie compound boxen en cakes en hun reacties over vuurwerk afsteken hier in Nederland was gewoon Zo mooi om te zien genieten, Alsof het kinderen waren van 5 jaar oud haha! En willen nu elk jaar komen vieren! Dit jaar wil ik er een mooie show van maken van de toppers die hun nog nooit hebben beleefd!

Zo'n lijst zegt niks in feite. Voor het zelfde geld bluft iedereen maar wat.
poh dit vindt ik altijd zo'n demotiverende opmerkingen. Had dat vorig jaar met mijn lijst ook, ik zou er gewoon vanuit gaan dat iedereen naar waarheid deze lijsten opstelt en als iemand echt zo zielig is om dit te faken het lekker laten zijn voor wat het is. Niet als persoonlijke aanval bedoelt maar ik vond het wel nogal jammer dat mensen zo reageerden destijds.

Ontopic on Heroism, klinkt echt zo herkenbaar! Volgens mij zat ik vorig jaar in hetzelfde schuitje. Heerlijk om naar uit te kijken al en die reacties van familie en vrienden voor te stellen! Ik kan je echt aanraden om iets te filmen, al is het op een telefoon en in ieder geval wat van de sfeer vast te leggen. Ik kijk nog regelmatig ook juist die sfeerbeelden terug.

En weer een update met wat toppers:

Cakeboxen:
ARGENTO Pyroshow 2000-B Sacramentum
FUNKE Fireball
FUNKE Scala 100A
FUNKE Yggdrasil
GEISHA Geisterblitz

Cakes:
EL GATO Sonora (4x)
FUNKE Doppelschlag

Ik vind er anders al fors grote spelers tussen zitten. Ben wel benieuwd wat de echt grote spelers voor lijsten hebben dan:shocked:

Vraag me overigens af of je in de problemen zou kunnen komen als je hier enorme lijsten neerzet. Dan gaan ze wel heel erg ver om dit forum door te spitten zodat ze weer een nette burger die netjes z’n vuurwerk afsteekt en niemand tot last is op te pakken alsof het een crimineel zou zijn... Iemand toevallig al ervaring mee?

Zag vorig jaar wel verhalen voorbij komen van mensen die genaaid werden door de buren. Dus wanneer het vuurwerk naar binnen werd getild en dan werd door de buren politie gebeld omdat het teveel was. Lijkt mij sterk dat de politie dit forum gaat checken op de hoeveelheden per klant.

1x rubro geisterblitz
1x argento lorely
1x argento scorpio
1x argento demonia
1x argento urania
1x argento medusa
1x argento eisblume
1x argento veronica
1x argento aurora
1x blue thunder
1x alba aidos
1x alba asoka
1x alba alpha
1x pge vampir 2
1x pge psycho 1
1x pge psycho 2
1x pge golden emotion virgo
1x blackboxx schwarze witwe
1x nordlicht die notbremse
1X ARGENTO PYROSHOW 2000-B SACRAMENTUM A
1X ARGENTO AMMANDRA
1X ARGENTO SCORPIO
1X ARGENTO COLOR THUNDER 1.3G
1X POEMA SKYWARD
1X WOLFF CRUEL TRACTION

Laatst bewerkt:
En we zijn weer bezig geweest, nu maar even een maandje niks. Rood is toegevoegd.
Boxen
Evolution - Ram Bam 3.0
Barely Legal - Dutch Protocol
Vuurwerktotaal - Heisenberg
Vuurwerkmania - Nano Shot 360
Vuurwerktotaal - Glitter willow 2 colorz
Rubro - Transbomber Champion Edition
Evolution - Mega Willow
Geisha - Cannonade
Rubro - Event 4 Seasons
Katan - Special #4
Katan - Spain Fan Style 120
Katan - Immortal Special
Broekhoff - Triple X
Funke - Fireball
Funke - Scala 100A
Funke - Chrys rain/blue
Funke - Paranoid
Funke - Snowblind
Funke - Corolla Blue 2x
Vuurwerktotaal - Code Red 2x
Vuurwerktotaal - Spinnerz 2 Colors
Funke - Yggdrasil
Argento - Pyroshow 2000-B Sacramentum

Cakes
Piromax - Pxb2113 (Titanium salute) 9x
Evolution - Angel Dust
Funke - Funkefinale
Rubro - Air Damage 2x
Argento - Akira
Argento - Exotica
Argento - Expression
Argento - Ultramarin
Argento - Ammandra
Argento - Demonia
Argento - Eisblume
Argento - Hysteria
Argento - Medusa
Argento - Veronica
Argento - Sakura

Zag vorig jaar wel verhalen voorbij komen van mensen die genaaid werden door de buren. Dus wanneer het vuurwerk naar binnen werd getild en dan werd door de buren politie gebeld omdat het teveel was. Lijkt mij sterk dat de politie dit forum gaat checken op de hoeveelheden per klant.

De politie leest hier zeker mee dus het is aan een ieder lid om te bepalen wat hij of zij plaatst.

En ja, veel grote afnemers doen dat inderdaad niet meer.

Jongens doe niet zo paranoïde. Wil je dat wel doen koop dan die mooie box van Funke. Paranoid.

Mensen die beweren dat ze gepakt zijn a/d van lijsten delen wss nog meer info. Zoals ik vorig jaar al zag.

Ook je route delen met winkels en afhaaltijden is niet slim. Daarin tegen delen sommige ook nog hun woonplaats.

Maar vaak ben je gewoon gesnitched door de buurt

Dat is niet zo lastig hoor ze hoeven alleen je IP adres te hebben en ze weten waar je woont of je moet een vpn verbinding gebruiken dan kunnen ze je niet vinden.

Dat maakt het juist lastig. Een provider of forum mag een IP-adres niet zomaar ‘weggeven’ vanuit privacy wetgeving. Dat kan men (justitie) afdwingen, maar het publiceren van (uitsluitend!) een dergelijk lijstje is mijns inziens nooit voldoende om een dergelijk procedure te laten slagen.

Maar goed, het is aan een ieder om het risico in te schatten en al dan niet te nemen.

Wel grappig dat deze discussie ieder jaar terugkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan