Covid-19: Gaan we de gevolgen merken als het Corona virus niet wordt gestopt?

Ik zou gaan hamsteren alles in de freak opkopen je weet maar nooit!

owja vergeten vraag gelijk aan je dealer of die nog wc papier heeft....

Allemaal de ALU hoedjes afzetten mensen :D Enige wat zorgen zou moeten baren is dat de productie vreselijke achterstanden oploopt!

En zelfs dat valt voor ons op deze manier (verminderen besmettingen IN China, en grootste prod voor ons nog niet gestart) waarschijnlijk wel mee. Andere lokale economische schade van nu en komende tijd zijn ernstiger.

Stel dat dit allemaal waar is, dan zullen de chinezen vast weten wat een alternatief is om de mensheid hiervan te kunnen genezen. Ik vind het vreselijk wat er allemaal gebeurd in de wereld.
Om hier nu een topic over te openen op een vuurwerk forum is vragen om allerlei opmerkingen/ideeen etc waar niemand iets aan heeft.
Het produceren van vuurwerk etc dat hierdoor evt vertraging zal oplopen zal mij een worst wezen!
Er gaan mensen dood, heel veel. Er zijn zorgen heel veel.
Laten we hopen dat deze Corona taferelen snel voorbij zijn.

Stel dat dit allemaal waar is, dan zullen de chinezen vast weten wat een alternatief is om de mensheid hiervan te kunnen genezen. Ik vind het vreselijk wat er allemaal gebeurd

Er is inderdaad een hoop aan de hand, maar het fenixx artikel mag je met een korreltje zout nemen hoor. Of je moet ook een doomsday prepper zijn (lees alleen de allerlaatste zin van het artikel nog eens: Hier is een complete lijst van “Preps” die mensen zelf kunnen bedenken.)

Trouwens: ik vind het plaatsen van links naar dit soort artikelen niet heel gepast. Er heerst al genoeg angst in de samenleving. Daar hoeft niet nog een schepje bovenop gedaan te worden.

Je hoort niemand over mensen die dood gaan in dit topic tot dat er mensen in nederland het hoekie om gaan en ineens is het vreselijk en gaat hem om de mensen die dood gaan.

Wat is er veranderd? is een nederlander/europeaan meer waard dan een chinees?

Je hoort niemand over mensen die dood gaan in dit topic tot dat er mensen in nederland het hoekie om gaan en ineens is het vreselijk en gaat hem om de mensen die dood gaan.

Wat is er veranderd? is een nederlander/europeaan meer waard dan een chinees?
In beleving? Sws...ver van mn bed bias

Da's altijd al zo geweest. Niets mis mee. Dat doet elk willekeurig land. Altijd het meest begaan met eigen volk.

Even wat anders; afgelopen dinsdag was er het 'applaus' voor de mensen in de zorg.

Veel mensen bij mij in de buurt (waaronder ikzelf met wat romeinse kaarsen) grepen dit moment aan om wat vuurwerk de lucht in te jagen.

Nu komt het; de reacties in dezelfde facebookgroepen waar rond oud en nieuw iedereen moord en brand schreeuwde, waren louter postief:

"Prachtig eerbetoon met applaus en vuurwerk. Wat een geweldig land"
"Hier in de buurt mooie tafarelen met vuurwerk, gejoel en applaus. Trots"
"Wat is vuurwerk toch een geweldige sfeermaker tijdens dit soort magische momenten"

Etc etc.

Komt er een ommekeer? Is het sentiment?

Even wat anders; afgelopen dinsdag was er het 'applaus' voor de mensen in de zorg.

Veel mensen bij mij in de buurt (waaronder ikzelf met wat romeinse kaarsen) grepen dit moment aan om wat vuurwerk de lucht in te jagen.

Nu komt het; de reacties in dezelfde facebookgroepen waar rond oud en nieuw iedereen moord en brand schreeuwde, waren louter postief:

"Prachtig eerbetoon met applaus en vuurwerk. Wat een geweldig land"
"Hier in de buurt mooie tafarelen met vuurwerk, gejoel en applaus. Trots"
"Wat is vuurwerk toch een geweldige sfeermaker tijdens dit soort magische momenten"

Etc etc.

Komt er een ommekeer? Is het sentiment?

Denk het niet. Er gingen geen twee maanden Cobra knallen aan vooraf, er werden geen hulpverleners bekogeld en er was geen 23 miljoen schade aan het eind van de avond. :wink:

Back
Bovenaan