Coronavirus and Fallas... is there a problem?

Gewoon thuis blijven. Wie neemt er voor die paar centen nou het risico om ergens vast te komen zitten ivm lockdown of nog veel erger, je raakt besmet en brengt het over op geliefden/ vrienden die bijvoorbeeld, astma hebben, diabetes, copd, hart en vaatziekten, en deze mensen overlijden er aan. Heb je dan genoegdoening van je vakantie omdat het wel 1000 euro kostte? Lijkt mij niet toch?

Gewoon thuis blijven. Wie neemt er voor die paar centen nou het risico om ergens vast te komen zitten ivm lockdown of nog veel erger, je raakt besmet en brengt het over op geliefden/ vrienden die bijvoorbeeld, astma hebben, diabetes, copd, hart en vaatziekten, en deze mensen overlijden er aan. Heb je dan genoegdoening van je vakantie omdat het wel 1000 euro kostte? Lijkt mij niet toch?
We staan ook aan het begin pas, deze uitbraak zal en kan wss maandenlang gaan duren
https://youtu.be/cZFhjMQrVts

Vanaf 1:30

Nu kun je gaan omboeken! Noodtoestand in Valencia. Net alles omgeboekt naar oktober. Gelukkig geen verblijf geboekt!

Me broer heeft astma, me pa hart en vaatziekten en me ma hoge bloeddruk. Ik kom maandag terug maar na jou bericht krijg ik gelijk t idee dat ze dood gaan!!! O mijn God!!! Pas op! Coronaaaaaa! Aaaaaaaaahhhh
Hahahahaha

Hé jongens, straks mogen we niet meer schijten. Corona in het riool.
Niet bagatelliseren, er gaan hier mensen aan dood. Je kan het niet serieus genoeg nemen.
Als je niks doet, kan het dodental alleen al in de VS zomaar stijgen naar een half miljoen doden, als het inderdaad een besmettelijkheid heeft van 3.5% dan kan dat aantal zelfs naar 2 miljoen stijgen.

En dat zijn de directe gevolgen/doden, alle acute zorg die anderen nodig hebben komt in het gedrag en daar zullen mensen ook mogelijk ernstige hinder aan ondervinden, tot de dood aan toe...

Ach man,al jaren gaan mensen dood aan honger door corrupte systemen en wij ouwehoeren over Corona! Iedereen moet ze ogen uit de kop schamen met hun egoïstische leventje. We zijn allemaal een stel blinde hypocrieten!!!

Niet te vergeten dat er oorlog gevoerd word wat 600 miljoen dollar per dag kost.
Anno 2020 ?? Met de kennis van nu?? Oorlog voeren??? En wij zeuren om Corona? Er is zoveel onzin bezig en er kan zoveel beter. Dit hele Corona gezever is niks... Nog meer angst in de samenleving..waar niemand samenwerkt!!! We kopen de supermarkten leeg maar maken geen plan tot samenwerking!!! Domme koeien!!!

giphy-downsized-medium.gif

Niet te vergeten dat er oorlog gevoerd word wat 600 miljoen dollar per dag kost.
Anno 2020 ?? Met de kennis van nu?? Oorlog voeren??? En wij zeuren om Corona? Er is zoveel onzin bezig en er kan zoveel beter. Dit hele Corona gezever is niks... Nog meer angst in de samenleving..waar niemand samenwerkt!!! We kopen de supermarkten leeg maar maken geen plan tot samenwerking!!! Domme koeien!!!
Ik ga echt niet de moeite nemen om serieus te reageren als je dit infantiele gedrag gaat zitten vertonen. Nergens voor nodig Eric

Me broer heeft astma, me pa hart en vaatziekten en me ma hoge bloeddruk. Ik kom maandag terug maar na jou bericht krijg ik gelijk t idee dat ze dood gaan!!! O mijn God!!! Pas op! Coronaaaaaa! Aaaaaaaaahhhh
Hahahahaha

Euhm in die risico groep 1 op de 4 ongeveer.

Bagataliseer het maar allemaal, dat is nu precies het probleem.

De economie is belangrijker dan de gezondheid. Nou niet voor mij.

Alle ellende moet nog komen.

Hahahahaha

Verdiep je eens in de feiten knul. Stel dat door onbezonnen gedrag zoals jij ten toon spreidt half Nederland besmet raakt, wat gewoon een zeer reëel getal is als we niet NU ingrijpen met z'n allen. Dan vallen er met een sterftecijfer van 2% (wat laag is), minimaal rond de 170.000 doden in Nederland. De mensen die je nu zelf opnoemt horen daar dan zeer waarschijnlijk ook bij. Nog steeds grappig?

Dikkeeric, zonder ziekteverschijnselen ben je ook enkel door je uitademing al besmettelijk (niet 100% bewezen maar vrijwel zeker dus dat vertelt men er liever niet bij...). Dus als je die familieleden toch bezoekt, beter voorzichtig zijn. Anders ben je achteraf niet zo blij en nonchalant meer. Maar natuurlijk kunnen jullie bij die 30% horen die niet besmet raakt, hoop ik voor jullie! :)

Dit hele Corona gezever is niks..

Misschien moet jij je hoofd eens uit de poederdoos halen, want je bent niet goed als je dit zegt!

We kopen de supermarkten leeg maar maken geen plan tot samenwerking!!! Domme koeien!!!

Hier mee ben ik het wel met je eens. Mensen zijn helemaal door geslagen, mede gecreëerd door de angst en mede omdat het kudde dieren zijn :bonk:

Euhm in die risico groep 1 op de 4 ongeveer.

Bagataliseer het maar allemaal, dat is nu precies het probleem.

De economie is belangrijker dan de gezondheid. Nou niet voor mij.

Alle ellende moet nog komen.

Ben het niet vaak met je eens, maar ik deel je mening en heb hetzelfde gevoel als jij. Laten we hopen dat we er beide naast zitten.

Nu al hysterie voor een nog deels rondwarend mysterie(alle mogelijkheden en effecten van dit virus zijn immers niet bekend),tja sommige gaan er te veel mee naar het ene extreme eind en slaan in alsof de wereld vergaat(waarbij je dan aan je voorraad boodschappen toch niks meer hebt) en de ander reageert nuchter maar word alsnog geconfronteerd door de hysterie van die 1ste groep hamsteraars.

Hoe dan ook we zullen (geinfecteerd door dit virus of niet) allemaal de gevolgen voelen in wat voor vorm ook.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan nuchter nadenken en wat extra voorzichtig wezen met wat je doet in het dagelijks leven en op welke manier je dat doet.

Daarmee zou in principe "de gekte" rondom de gevolgen van zelf het virus oplopen,een minum aan impact moeten hebben op de samenleving,echter zou het fijn zijn als we dat allemaal zouden doen.
Nuchter nadenken,niet tegen beter weten in toch (het nu nog deels bestaande uitgaansleven) in gaan,hygienisch zijn ( nog meer dan je wellicht al bent) en dan maar hopen dat het normale leven weer snel opgang mag komen,virus vrij en iedereen weer blij :)

Je merkt steeds meer dat allerlei landen nu ineens ad hoc extreme maatregelen (moeten) nemen om te proberen de schade zoveel mogelijk te beperken.
Het zou de regering hier sieren als ze op sommige vlakken nog iets drastischer zouden zijn met extra maatregelen afkondigen,je kan toch immers na zoveel voorbeelden elders in de wereld te hebben gezien,niet verwachten dat NL niet hetzelfde zal treffen als we niet zorgen dat we eerder zijn met wat men nu elders pas uitvoert ?
Beter nu op sommige punten wat extra "overdreven" reageren dan straks janken van hadden we maar dit en hadden we maar zo gedaan.

Ik hoop in elk geval dat iedereen die nu naar fallas had gegaan een zo goed mogelijke alternatieve optie aangeboden krijgt voor het gemis van fallas en dat volgend jaar alles weer op de normale manier ervaren kan worden.

Better safe than sorry. Geloof niet dat dit het moment is om je gelijk te willen halen. Kijk wat je zelf kan doen om zo min mogelijk mensen (potentieel) te besmetten en help wie je kunt helpen..

Dat veel mensen besmet gaan raken, ga je niet meer tegenhouden. Wat je nog moet proberen, is om het verspreiden zo geleidelijk mogelijk te laten gaan. Daarmee houd je het beheersbaar binnen de ziekenhuizen en gehele gezondheidszorg. De piek moet eigenlijk niet te groot worden. Hopelijk gaat dat nog lukken ....

Back
Bovenaan