Besluit deels f2 vuurwerk verbieden

Geniaal gespeeld overheid, pak klein vuurwerk af zodat een groot van de nieuwe generatie niet opgroeit met zelf vuurwerk afsteken—>geen interesse later in vuurwerk —->overlast van illegaal vuurwerk neemt wel ziek toe—-> over 10-20 jaar helemaal geen animo voor vuurwerk meer—->enter vuurwerkverbod.

Well played overheid en beleidsmakers, ze spelen het lange spelletje omdat ze korte termijn niet kunnen winnen. Ze winnen niet de slag, maar wel de oorlog.

Of ben ik nou heel paranoïde bezig?

Geniaal gespeeld overheid, pak klein vuurwerk af zodat een groot van de nieuwe generatie niet opgroeit met zelf vuurwerk afsteken—>geen interesse later in vuurwerk —->overlast van illegaal vuurwerk neemt wel ziek toe—-> over 10-20 jaar helemaal geen animo voor vuurwerk meer—->enter vuurwerkverbod.

Well played overheid en beleidsmakers, ze spelen het lange spelletje omdat ze korte termijn niet kunnen winnen. Ze winnen niet de slag, maar wel de oorlog.

Zolang CAT 1 vuurwerk blijft bestaan zie ik de toekomstige jeugd nog wel betrokken met vuurwerk. Als ik naar mijn achterneefjes kijk zijn hun begonnen met CAT 1 stoken. Nu willen ze een stapje groter en gaat de vader dus na bels voor romeinse kaarsen en babypijltjes.

ik zie komend jaar nog rotzooi Komen met dat verbod daarna komt handhaving vanzelf en sterft pijl knal kleinstook langzaam af.

Precies dit heb ik ook vanaf begin af aan het idee van gehad. Langzaam willen ze ons van alle kanten inpakken. Net zolang totdat wij zelf het idee hebben crimineel bezig te zijn door legaal vuurwerk te stoken en er uiteindelijk het bijltje bij neergooien. Indoctrinatie heet dat.

Precies dit heb ik ook vanaf begin af aan het idee van gehad. Langzaam willen ze ons van alle kanten inpakken. Net zolang totdat wij zelf het idee hebben crimineel bezig te zijn door legaal vuurwerk te stoken en er uiteindelijk het bijltje bij neergooien. Indoctrinatie heet dat.
Bizar man, ik kan er echt niet bij met m’n hoofd. Dit jaar gaat de illegale handel zieke garen spinnen met cobras/nitraten/shells

Daar zitten alle verzamelaars dan met hun single shot verzameling. Opeens is het professioneel vuurwerk en ben je een crimineel. Of geldt dit alleen voor nieuwe productie, want op de oude productie staat nog een mooie tekst met F2 en F3 consumentenvuurwerk?

Gevolgen
Voor alle maatregelen geldt dat een bepaald type vuurwerk niet langer wordt
aangewezen als consumentenvuurwerk. Dit heeft tot gevolg dat de betreffende
artikelen alleen nog als professioneel vuurwerk worden aangemerkt. De regels
voor consumentenvuurwerk over verkoop, opslag en afsteken zijn niet meer van
toepassing. Dit betekent onder andere dat de artikelen niet meer mogen worden
verkocht aan consumenten voor particulier gebruik en dat zij niet meer door
particulieren mogen worden afgestoken.

Daar zitten alle verzamelaars dan met hun single shot verzameling. Opeens is het professioneel vuurwerk en ben je een crimineel. Of geldt dit alleen voor nieuwe productie, want op de oude productie staat nog een mooie tekst met F2 en F3 consumentenvuurwerk?

zoals er staat mag het vanaf nu niet meer aangestoken worden door particulieren

de problemen zullen niet afnemen, nu gaan ze gewoon anderen dingen gebruiken. zoals nitraten en lawinepijlen. of zoals ze normaal rellen. met straatklinkers.

uiteindelijk heeft het verbieden van single shots/pijlen tot gevolg dat meer mensen of uit Duitsland/belgie halen of illegaal en zwaar vuurwerk gaan halen.

dus de problemen worden alleen maar erger
ik ben verre van heilig, en ook vader van 4 , omdat het een oneerlijk besluit is zal ik uitwijken voor dat vuurwerk. c6 nitraat etc nee! Duits knalvuurwerk , vuurpijlen wel, wat heeft het geholpen , niets

Je hebt wel gelijk hoor. Maar als men zich al druk gaat maken / angst krijgt om een paar F3 singleshots die ze thuis hebben liggen dan kunnen ze beter helemaal stoppen met deze hobby. Als het al zo ver is dan heb je nog vrij weinig plezier met oud en nieuw.

Heel jammer dit, het is gewoon betutteling ten top, pak die raddraaiers eens keihard aan die schieten naar hulpverleners. Het erge is nog dat dit absoluut niet gaat helpen en alleen maar erger gaat worden met illegaal spul. Voor mezelf kan ik ermee leven want ik steek toch alleen maar de grotere dingen af maar vind het gewoon voor de jeugd enorm sneu, zeker als ik me bedenk hoe leuk ik die rotjes vroeger vond. Ik vraag mij wel af of de branche nog met vervang producten gaat komen, of is de winkel straks alleen maar gevuld met hetzelfde aanbod cakes ? word het wel saai van.

Staat er straks op tv dan ook een agent uit te leggen dat bus kruit bommen zwaar gevaarlijk zijn?

Grappig dat mensen denken dat regels terug gedraaid worden, btw naar beneden gaat en straks weer 130 mogen rijden.... Wou dat het gebeurde maar ben er erg bang voor, het word alleen maar erger.

Ik geloof wel dat we over een jaar of 3 weer 130 mogen rijden. En ik geloof dat we de singleshots en pijlen voor altijd kwijt zijn.

Je hebt wel gelijk hoor. Maar als men zich al druk gaat maken / angst krijgt om een paar F3 singleshots die ze thuis hebben liggen dan kunnen ze beter helemaal stoppen met deze hobby. Als het al zo ver is dan heb je nog vrij weinig plezier met oud en nieuw.

Nee zou ik ook nie doen, doel alleen meer op dat deze verzamelaars (sloffen,pijlen, single shots etc.) nu ipv van consumenten vuurwerk verzamelen nu opeens de stempel professioneel / illegaal vuurwerk in huis hebben. En daar dus de straffen een stuk hoger van zijn. Wat dus te triest voor woorden is

Laatst bewerkt:
Nee zou ik ook nie, doel alleen meer op dat deze verzamelaars (sloffen,pijlen, single shots etc.) nu ipv van consumenten vuurwerk verzamelen nu opeens de stempel professioneel / illegaal vuurwerk in huis hebben. En daar dus de straffen een stuk hoger van zijn. Wat dus te triest voor woorden is

Hier staat dat beschreven:
https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...htlijnen-voor-strafvordering-vuurwerkdelicten

Dit gaat dus nog wel even verder dan een simpel verbod.
Het betreft verbod op in bezit hebben, opslaan, verkopen en afsteken voor verkoper als consument.

Ik denk dat vele mensen wel wat hebben overgehouden na afgelopen o&n vanwege de mist.

2021, en alles wordt weer bij het oude. ben ik heilig van overtuigd. dus nog ff de tanden op elkaar.
Lol forget it. Dat betekent pokitieke fouten bekennen, daadkracht, vertrouwen en dus draagkracht te verliezen. Daar zijn politici huiverig als de hel voor. Heel misschien over een kabinetsperiode of wat, als de huidige bewindspersonen uit beeld/macht zijn. Komende jaren is kans op verdere inbinding groter.

hierboven heeft gelijk in nl wrdt nagenoeg nooit iets terug gedraaid kijk bv kwartje van kok (Hele bekende fuckin.g oude koe)

Back
Bovenaan