Hoorzitting / rondetafelgesprek Consumentenvuurwerk 4 februari 17:00

• Topic starter Topic starter MjB
  • Startdatum Startdatum

MjB

VWC lid
Nog voor het debat op woensdag 5 februari is er nog een Hoorzitting / rondetafelgesprek
Consumentenvuurwerk.

Via onderstaande link is deze openbare hoorzitting ook live te volgen.
Ook staan hier alle agendapunten vermeld.

https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/commissievergaderingen/details?id=2020A00338

Helaas is het anti kamp veel te sterk vertegenwoordigd.

Blok 1 Veiligheid, naleving en handhaving 17.00-18.00 uur
Jeroen Dijsselbloem, Voorzitter Onderzoeksraad voor Veiligheid
Ruud Verkuijlen, programmamanager agressie en geweld tegen politieambtenaren
Liesbeth Spies, Voorzitter Nederlands Genootschap van Burgemeesters/VNG
Otto Adang, Lector Politieacademie/hoogleraar Veiligheid en Collectief gedrag RUG
Marcel Dokter, Voorzitter Vakvereniging Brandweer Vrijwilligers
Han Noten, Voorzitter Ambulancezorg Nederland

Blok 2 Volksgezondheid en maatschappij 18.00-19.00 uur
Tjeerd de Faber, Oogarts/Nederlands Oogheelkundig Gezelschap
Michael Rutgers, Algemeen directeur Longfonds
Elly von Jessen, Dierenbescherming
Marcel Teunissen, Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland
Jeffrey Beekhoven, Ondernemer

Enige positieve vind ik het ingebrachte stuk van ondernemer J. Beekhoven.
https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=67c8aea3-3f98-41ba-8cf4-0ea4c3254383&title=Position%20paper%20J.%20Beekhoven%20t.b.v.%20hoorzitting%2Frondetafelgesprek%20Consumentenvuurwerk%20d.d.%204%20februari%202020.docx

Politie stelt voor alleen nog compounds tot 2kg zonder waaiers en categorie 1... De rest van F2 en F3 verboden. Dus ook geen losse cakes, grondbloemen, F2 fonteintjes etc. meer... Want ze kunnen geen onderscheid maken of er F2 of bv een Cobra naar ze gegooid wordt... Zie eerste paper.

Mijn god wat is het toch bedroevend om te lezen dat stuk van de politie.

fonteinen in het F2 vuurwerk kunnen gegooid worden met kans op letsel
jaja

Risico´s knalvuurwerk
(laatste punt)
• het wordt gebruikt om plofkraken en (terroristische) aanslagen mee te plegen.
Daar zou ik wel eens bewijs van willen zien...Help me even, hoeveel terroristische aanslagen zijn er de afgelopen tijd geweest in Nederland? Ik ben de tel kwijt geloof ik :mad:

Ook is het belangrijk dat ze geen zogenaamde fan shapes bevatten (schuin geplaatste kokers of buizen), die kunnen vooral in wijken met flats de effecten te veel richting flats (balkons) schieten. De effecten schieten ongeveer 25 meter hoog.
Waar halen ze dit nou ineens weer vandaan? Hebben ze ergens een kaartenbakje met anti-vuurwerk onzin om bureau staan??

• Vuurpijlen een plastic motor en een stok bevatten die na het effect vallen en schade kunnen veroorzaken.
De hele Nederlandse Politie top is aan het brainstormen geweest en ze hebben nog iets bedacht dat ze aan het lijstje konden toevoegen.

Oh ja, dus een 36sh cake mag niet, maar een 2x 18sh compound met dezelfde afmeting wel? Want die gooi je minder makkelijk weg? Oh nee..:applause:

Compounds kunnen ook van een flat af op de politie gegooid worden. Even over nadenken over de oplossing... Denk iets met verbieden, hoogbouw of compounds verbieden?? Wordt het hoogbouw, dat valt meer op dan een compound en is dus makkelijker te handhaven.

Back
Bovenaan