Vuurwerk branche: eerst gedeeltelijk verbod steunen en dan janken als het doorgaat.

Traniet

VWC lid
Nu het landelijk steeds dichter bij komt: een gedeeltelijk vuurwerkverbod. Ik lees er heel veel over en vraag mij elke keer af?

Hoe kan het nou dat de vuurwerk brance positief is over een verbod van verschillende soorten vuurwerk en vervolgens komt dat verbod er en lopen ze te janken?

Puur vanwege dat ze geen compensatie krijgen voor wat er nog over is,terwijl dit niet uit de lucht komt vallen,ze hebben gewoon zichzelf in de voet geschoten,en niet anders!:bye:

Nu het landelijk steeds dichter bij komt: een gedeeltelijk vuurwerkverbod. Ik lees er heel veel over en vraag mij elke keer af?

Hoe kan het nou dat de vuurwerk brance positief is over een verbod van verschillende soorten vuurwerk en vervolgens komt dat verbod er en lopen ze te janken?

Mijn idee:
de branche heeft ingestemd met een deelverbod, mede om de traditie nog wat langer in stand te houden (en de media/politiek te kietelen), maar zeker ook om artikelen te laten schrappen waar importeurs/winkeliers relatief weinig marge op maken. Het kost wat opgeslagcapaciteit in de bunkers en de plekken die vrijkomen worden wellicht opgevuld met artikelen waar veel meer marge op zit (cakes/compounds).

De branch gaat nu, nu het besluit al is genomen, pas tegenstribbelen omdat men er nog een slaatje uit wil slaan. Men hoopt natuurlijk dat de financiele schade die de branche als gevolg van dit besluit leidt, door de overheid (deels) vergoed gaat worden onder de noemer inkomstenderving. En als de overheid de schade niet dekt, heeft men wel een excuus om het 'verlies' aan de consument door te rekenen.

Bovendien versterken beide alinea's elkaar: artikelen met weinig tot geen marge zijn foetsie + beoogde toename opslag/verkoop artikelen met meer marge + schadevergoeding = nog even behoorlijk wat geld opstrijken voordat men met 'pensioen' kan (of de bedrijvigheid in Duitsland voort gaat zetten).

Eigenlijk een financieel, egoistisch, beetje hypocriet verhaaltje dus, als je het mij vraagt...

p.s. ik geloof overigens niet dat de snelheid waarmee het verbod wordt doorgevoerd nu als argument gebruikt mag worden, laat staan dat het een verrassing is. Dat het vanaf dit jaar al verboden zou worden, zag een blinde zelfs al maanden aankomen. En juist omdat Marcel & co kennelijk veel in Den Haag hebben gesproken de laatste tijd, is dit een beetje van het niveau Calimero.

Laatst bewerkt:
En het mooie is dat al het spul wat dadelijk in Nederland verboden word.Net zo makkelijk doorgeschoven word naar Duitsland. Oftewel het interesseert die branchevereniging het allemaal geen ene fuck want ze beuren hun geld toch wel. De enige die de dupe zijn zijn de winkeliers en de klanten. Ook wel toevallig dat de voorzitter van die branchevereniging ook directeur bij lesli is. En wie heeft bijna het grootste aandeel van het vuurwerk in duitsland?... Juist.

Let maar op. Als dit er allemaal doorkomt worden volgend jaar de singleshots rotjes en de pijlen gewoon in duitsland verkocht.

alle vuurwerk importeurs
gaan samenwerkverbanden aan,
evo
pangu
vw totaal
noem maar op
ik denk dat ze zich meer op de duitse mark gaan richten.
dus een verbod zal hun een worst wezen.
de nederlanders gaan toch de grens wel over
dat pijlen verbod is toch ook een wasse neus.
50 min zit de gemmidelde nl,er in be of de
pijlen zat.

Ach, ze compenseren het vast wel met de rest wat wel mag worden verkocht en de pijlen gaan gewoon naar de Duitse winkels. Dus uiteindelijk worden zij er beter van, maar blerren nu quasi verontwaardigd als of ze een groot tekort wordt aangedaan.

Gooien ze gewoon de prijzen omhoog in de winkels straks om het te compenseren, want iemand moet het betalen.. :rolleyes:

Gewoon niks meer van Lesli kopen dan raak je ze in het enige wat ze interesseert, de centjes. Ze geven geen ene malle moer om de liefhebbers en oud en nieuw traditie.

tis triest ja...ze dachten dat word cashen...ehhhh foutje u krijgt niks...
ik wil ze wel voor een zacht prijsje overnemen hoor...
maar ik blijf erbij als nederland een verbod krijg zullen veel bedrijven op de fles gaan.

tis triest ja...ze dachten dat word cashen...ehhhh foutje u krijgt niks...
ik wil ze wel voor een zacht prijsje overnemen hoor...
maar ik blijf erbij als nederland een verbod krijg zullen veel bedrijven op de fles gaan.

Neem toch aan dat je bedoelt met een totaal verbod op de fles gaan en niet met een verbod op rotjes en pijlen. Als je als vuurwerk winkel enkel je bestaans recht hebt door rotjes en vuurpijlen dan klopt er iets niet en is het wellicht maar beter om de stekker eruit te trekken.

Gewoon niks meer van Lesli kopen dan raak je ze in het enige wat ze interesseert, de centjes. Ze geven geen ene malle moer om de liefhebbers en oud en nieuw traditie.

Helemaal mee eens, ze gingen de vuurpijlen toch al niet importeren ,zeiden ze vorig jaar al en nu is verboden toeval of niet. ze maken weinig winst hup weg er mee dachten mooi nog aan kunnen verdienen weten ze ook eens hoe wij ons voelen met dat verbod wij niks jullie ook niks:handsup:

Vuurwerkmania en Rubro net zo hard. 50% minder kruit erin. heel slim bekeken. Nee, dan heb ik meer respect voor Katan.

her en der duimpje omlaag uitdelen op product filmpjes lijkt me wel zo gepast.

Juist ja, dat zal ze leren, die boefjes van Lesli.

Nee doe mij maar een middelvinger omhoog in plaats van een duimpje omlaag. (Maar ook daar zijn ze vast niet van onder de indruk)

Neem toch aan dat je bedoelt met een totaal verbod op de fles gaan en niet met een verbod op rotjes en pijlen. Als je als vuurwerk winkel enkel je bestaans recht hebt door rotjes en vuurpijlen dan klopt er iets niet en is het wellicht maar beter om de stekker eruit te trekken.

ja bedoelde ik ook..alleen bij een totaalverbod natuurlijk

Back
Bovenaan