Kabinet wil hulpverleners bewapenen met vuurwerk zodat ze zich kunnen verdedigen

L@rs

VWC lid
Kabinet wil hulpverleners bewapenen met vuurwerk zodat ze zich kunnen verdedigen

‘De oplossing is niet minder, maar méér vuurwerk’

Er komt toch geen vuurwerkverbod. Het kabinet heeft besloten dat het beter is om hulpverleners uit te rusten met vuurwerk. Zo kunnen ze zichzelf verdedigen als er vuurwerk naar ze wordt gegooid.

Volgens premier Mark Rutte gaat er een preventieve werking uit van de maatregel: “Als alle ambulancebroeders en brandweerlieden zelf vuurpijlen en cobra’s dragen, waagt niemand het meer om vuurwerk naar ze te gooien. Het probleem was niet dat er vuurwerk in omloop was, het probleem was dat niet genoeg vuurwerk in omloop was. Eigenlijk zou iedereen vuurwerk moeten dragen. Je hebt het recht om jezelf en je familie te beschermen tegen oogletsel.”

De vuurwerklobby reageert tevreden op het besluit. “Vuurwerk dragen rond de jaarwisseling is een onvervreemdbaar geboorterecht. Bovendien: vuurwerk doodt geen mensen, ménsen doden mensen. Het is fijn dat de regering dit nu erkent. Nitraatje erbij?

https://speld.nl/2020/01/13/kabinet-wil-hulpverleners-bewapenen-met-vuurwerk-zodat-ze-zich-kunnen-verdedigen/

Kwaad met kwaad bestrijden.
Wel humor haha.

Maar eerlijk gezegd moeten hulpverleners en politie wel een sterker anti middel ter beschikking kunnen hebben mbt calamiteiten. Pepper granaten, traangas granaten, wat mij betreft rubber kogels.

Als je ziet hoe ze in Utrecht belaagd werden... dan heb je toch geen verdere wet- en regelgeving nodig?
Dat tuig knuppel je toch rechtstreeks de bak in?
Bodycams, tasers, traangas en gaan met die banaan.

Gewoon scherpschieten. Niks minder dan dat.

Eens.

Dat tuig wat F4 knallers naar hulpverleners gooit probeert opzettelijk ernstig letsel te veroorzaken, ik zou dit net zo behandelen als wanneer een mafkees met een mes op een agent af loopt. Maarja, als een agent dan uit zelfverdediging zo'n mafkees neerschiet die een cobra op ze gooit dan word die agent op non actief gesteld, gaat de recherche een onderzoek doen en word die agent publiekelijk aan de schandpaal gezet... raar land wonen we toch in...

Eens.

Dat tuig wat F4 knallers naar hulpverleners gooit probeert opzettelijk ernstig letsel te veroorzaken, ik zou dit net zo behandelen als wanneer een mafkees met een mes op een agent af loopt. Maarja, als een agent dan uit zelfverdediging zo'n mafkees neerschiet die een cobra op ze gooit dan word die agent op non actief gesteld, gaat de recherche een onderzoek doen en word die agent publiekelijk aan de schandpaal gezet... raar land wonen we toch in...
Eens. Hoewel ik zelf zou pleiten voor strenger dan F4, maar het principe blijft gelijk.

Het gaat allemaal naar moedwillig poging tot letsel, danwel moedwillig letsel aanbrengen of in sommige reltoestanden poging tot doodslag.
Behandel het dan ook zo.

Ze moeten ipv traangas een onafwasbaar goedje in die spuitbussen doen, gelijk een laag licht gevend roze verf in je bakkes als je stoer wilt doen zodat ze weken daarna nog voor l.l lopen.

Back
Bovenaan