Aron kreeg blind oog door vuurwerk en wil daarom verbod: 'Ik gun dit gewoon niemand!'

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het kabinet wil het afsteken van vuurwerk verder inperken. Als het aan de 33-jarige Aron van der Linden ligt is dit nog lang niet genoeg. De Rotterdammer kreeg op zijn dertiende een, inmiddels verboden, babypijltje in zijn oog.

“Ik had die ochtend mijn moeder gesmeekt of ik mijn vuurwerkbril thuis mocht laten”, vertelt Aron. “Het was zo’n lomp ding en iedereen lachte me erdoor uit.” Nog geen uur later zou hij spijt krijgen van deze beslissing.

‘Vuurwerk in goede oog’
“Ik liep naar een vriendje toe, die een babypijltje op de grond legde om af te steken, maar dat zag ik niet. Het pijltje ontplofte in mijn oog.” Aron heeft een lui oog en het pijltje kwam terecht zijn goede oog. Artsen vertelden hem dat hij blind zou worden. “Omdat ik te oud was om mijn luie oog te trainen en door het pijltje aan mijn goede oog volledig blind was.”

Inmiddels kan Aron door middel van een lens voor bijna honderd procent door zijn luie oog zien. “In mijn andere oog, waar het pijltje in ontplofte, ben ik nog blind. En door de jaren heen is dit oog ook naar buiten gaan staan.”

‘Verschrikkelijk onzeker’
Zijn aangetaste oog heeft voor zoveel onzekerheid gezorgd bij Aron. “Je maakt contact met je ogen, maar door dat schuine oog vraagt iedereen zich altijd af naar wie ik eigenlijk kijk”, vertelt hij.

Vroeger was hij hierdoor verschrikkelijk onzeker. “Als meisjes naar mij keken, wist ik nooit of het was omdat ze me leuk vonden, of omdat ze mijn oog raar vonden.”

Hij zegt dat die onzekerheid er eigenlijk nog altijd is. “Ik gun dit gewoon niemand! Daarom pleit ik ook al twintig jaar voor een vuurwerkverbod.” Aron merkt dat er nu een kentering komt in de samenleving. “Ik hoop dan ook dat ik volgend jaar gewoon met oud en nieuw de straat op kan.”

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/slachtoffer-vuurwerk-wil-verbod/

Vreselijk voor de beste man, maar net zo vreselijk dat hij daarom vind dat het voor iedereen verboden moet worden.

Wat een zeikerd zeg, ga je met andere dingen bezighouden. Babypijlen zijn al verboden + de rest.. En je moeder smeken om geen vuurwerkbril op te zetten? Gevalletje eigen schuld dikke bult

Compleet verhaal met alle regels die overschreden worden.
- ouders die niet goed op hun kroost letten.
- hij die zn eigen veiligheid niet voorop stelt
- een vriendje die een pijl op de grond legt:bonk:

En na fucking 20 jaar de zielepiet uithangen. Waarom heb ik je 20 jaar geleden niet gehoord pannenkoek.

Aankomend niewjaar kun je zeker naar buiten... als je die schele ogen van je maar beschermt met het stomme vw brilletje, oh en doe voor de zekeheid gehoorbescherming op.:bye:

20 jaar geleden vroeg hij aan zijn moeder of hij zijn vuurwerkbril thuis mocht laten... Hmmm, effe denken.... Volgens mij bestonden die toen nog geen eens?

Wat een belachelijk kul verhaal. In 1999 wisten we niks van vuurwerkbrillen. Je hebt gewoon lopen kloten pannenkoek. Sneu dat het je treft maar laat mij er ff lekker buiten.

Sneu dat dit gebeurd is maar het blijft toch je eigenschuld...
Sorry maar hier ben ik het echt niet mee eens. Dit kan iedereen overkomen, je kan niet van 90% van Nederland verwachten dat ze de hele dag een vuurwerk bril ophebben op 31 december.
Dit was gewoon puur pech...en niet perse iemand zijn schuld, behalve dan de aansteker.

Dat gezegd hebbende, belachelijk om dan maar alles te verbieden. Ongelukken gebeuren helaas, met gevaarlijk en ogenschijnlijke gevaarlijke dingen

je kan niet van 90% van Nederland verwachten dat ze de hele dag een vuurwerk bril ophebben op 31 december.

Dat kan wel. Net als dat ik van iedereen verwacht dat ze hun veiligheidsgordel gebruiken in de auto. Zeker zo'n bril is een kleine moeite die veel maatschappelijke kosten kan besparen. Als je naar een plek gaat waar je weet dat er vuurwerk is, doe je een bril op, het is niet heel erg moeilijk en kost ook niets.

Als ik in valencia naar een mascleta sta te kijken heb ik zelfs een bril op.

Sorry maar hier ben ik het echt niet mee eens. Dit kan iedereen overkomen, je kan niet van 90% van Nederland verwachten dat ze de hele dag een vuurwerk bril ophebben op 31 december.
Dit was gewoon puur pech...en niet perse iemand zijn schuld, behalve dan de aansteker.

Dat gezegd hebbende, belachelijk om dan maar alles te verbieden. Ongelukken gebeuren helaas, met gevaarlijk en ogenschijnlijke gevaarlijke dingen

Ik ben het met Ghost eens.

Maar ik vraag het mij nu toch wel af of er wel eens een vuurwerkbril was 20 jaar geleden... ik kan het niet weten want toen was ik nog maar 1 jaar.

Ik heb eens een keer perongeluk mijn duim geslagen met een hamer, ik wil dat gereedschap verboden word! Als azijnzeiker met een attitude van een kleuter is mijn wil, wet.

Ik ben het met Ghost eens.

Maar ik vraag het mij nu toch wel af of er wel eens een vuurwerkbril was 20 jaar geleden... ik kan het niet weten want toen was ik nog maar 1 jaar.

Ik was toen 18 en toen waren er geen speciale vw brillen, echter gebeurden er ongelukken, waren er ook relletjes, werd alles wat los en vast zat in de hens gestoken.
Maar wat er toen niet was, was sociaal media, smartphone's en een veel te krachtige linkse lobby.

Back
Bovenaan