Persconferentie 10 januari 2020 Mark Rutte over vuurwerk

Ik heb geen enkele illusie dat dit ook maar iets op gaat leveren.
Volgend jaar om deze tijd, heb je dit zelfde gesprek, en komt het grote verbod er alsnog.

Het verhaal van de politie was dat gooiers niet konden worden aangepakt omdat niet bewezen kon worden waarmee was gegooid (bewijsmateriaal vernietigd namelijk). Nu alleen al het gooien van knallers voldoende is om iemand succesvol voor de rechter te kunnen slepen, zou het rond de komende jaarwisseling dus arrestaties en veroordelingen moeten gaan regenen. Vol verwachting klopt mijn hart. Meneer Akerboom is nu aan zet.

Als blijkt dat ik belazerd ben door de baas van de Nederlandse politie, is dit land voor altijd een gezagsgetrouw burger kwijt.

Wat nou arrestaties en rechters?

De lange wapenstok, pepperspray en rammen die handel. Zorgen dat die gasten de eerste maand flink kreupel lopen. Kijken of ze dan nog zo stoer zijn bij hun vriendjes.

Desnoods beëdig je een paar klm toestelllen vol met spaanse agenten om de probleemgebieden aan te pakken.

Als je je door 16 jarige met rotjes laat bekogelen als politie agent dan is er bij de politie ook iets goed mis.

Waar staat dat?

Het is iig besproken.

De 25kg regel stamt uit het knalvuurwerk en pijlen tijdperk.
Nu dat verboden is, is die regel dus ook niet meer van deze tijd.
Door dat verbod was/is de reële vraag om een kg verruiming nu hard te maken en in het kader van consumenten op een veilige manier, legaal siervuurwerk laten kopen, vervoeren en opslaan, een haalbare kaart.

Maar helaas lijkt de BPN nu ook deze kans om ‘veiligheid beter te waarborgen’ te laten liggen...En dat was niet de enige...

In o.a. België en Duitsland gaat de vlag uit en laat de overheid er niet achterkomend dat BPN leden die al in Europa actief zijn nu vol aan de P1 en andere harde knallers gaan, want dan schieten ze zichzelf naast nu al in de voeten, dan ook in hun knieeen.

Één vd populairste artikelen op de Duitse markt, zijn tenslotte al jaren de Lesli bulkpack ‘knal’mortieren!

Laatst bewerkt:
Het verhaal van de politie was dat gooiers niet konden worden aangepakt omdat niet bewezen kon worden waarmee was gegooid (bewijsmateriaal vernietigd namelijk).

Als blijkt dat ik belazerd ben door de baas van de Nederlandse politie, is dit land voor altijd een gezagsgetrouw burger kwijt.

Beetje vreemd, vind je ook niet? Alsof niet alleen al het gooien van vuurwerk naar de politie (of andere hulpdienst) een strafbaar feit is. Maakt dan totaal niet uit of het een legale rotje was of een nitraat. Feit blijft dat men dus gewoon een strafbaar feit pleegt.

Laatst bewerkt:
Moeten we niet een mooie mail naar Rutte sturen?
Ik zit hier ook al een tijdje mee in m'n hoofd, heb hem al half uitgewerkt in gedachten. Heb al vaker gehoord dat Rutte in ieder geval de papieren post vaak zelf lees. Indien goed onderbouwd en op een nette manier geschreven kan er best wat uit voort komen.

De meeste politici hebben echt wel respect voor participatieve burgers.

Het verhaal van de politie was dat gooiers niet konden worden aangepakt omdat niet bewezen kon worden waarmee was gegooid (bewijsmateriaal vernietigd namelijk). Nu alleen al het gooien van knallers voldoende is om iemand succesvol voor de rechter te kunnen slepen, zou het rond de komende jaarwisseling dus arrestaties en veroordelingen moeten gaan regenen. Vol verwachting klopt mijn hart. Meneer Akerboom is nu aan zet.

En wat voor staf kan je straks krijgen voor het op zak hebben of gooien van rotjes??

De bestaande straffen vh OM kennen we.
https://www.om.nl/onderwerpen/jaarwisseling/

Benieuwd wat het in het bezit hebben ve rotje ons straks kan gaan kosten.

Illegaal en strafbaar bezig als jij of je kind bijv. een pakje babyscheetjes, rotjes-en/of astronauten in bezit heeft...
Het is écht niet best dit. Zo schaamtelijk!

Och ook een aantal jaar meegemaakt dat je op de 30e mocht stoken van 10.00 tot 22.00 geloof ik. Stookten we ook gewoon strijkers, niemand deed er moeilijk over behalve een enkele hondenuitlater.

Back
Bovenaan