1/2 januari: Hoe voel jij je na de dag der dagen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Spierpijn als een malle altijd op 1-2 januari, vooral in de bovenbenen haha. Verder voel ik me wel oke de laatste jaren. Het euforische gevoel van weer supervette dagen (die oliebollen altijd poeh) gehad te hebben, overheersen de depressie bij mij de laatste jaren. Nagenieten en uitkijken naar weer een prachtig nieuw seizoen!

Vroeger voelde ik me eigen kut en leeg. Weer een lange jaar wachten. Nu valt het wel mee, denk meer bij me eigen het was leuk nu hup naar volgend jaar.

Gewoon wat potjes over houden voor janauri en de rest van het jaar. Naar fallas gaan scheelt ook een hoop.

Januari en februari zijn gewoon vreselijke maanden, boek een leuke vakantie ofzo ri de zon als break.

Voorheen was ik altijd chagrijnig en moe, maar tegenwoordig voldaan en meestal op 1 januari de filmpjes bewerken, online zetten en de video's van andere bekijken. Maar de eerste week van januari ga ik toch meestal al weer opzoek naar de eerste acties. :holland:

Gelukkig heb ik de januari depressie niet meer sinds Fallas nu bij de jaarlijkse traditie hoort. Je gaat in principe 2.5 maand later dan alweer naar Spanje en daar kom je echt niks te kort. Al blijf ik wel een klein dipje hebben en ik heb nu wel ieder jaar meer de gedachte van 'stel dat dit 1 van de laatste jaren was dat we nog konden stoken..'.

Ik heb al jaren geen last meer gehad van de dip, maar dit jaar is hij er weer eens. Vermoed dat het door de mist komt, dat heet tog een hoop plezier weg gehaald. Normaal is het de hele avond door stoken, nu maar 3 boxen voor 00:00 geschoten. Waar normaal 00:00 het moment is was dat nu drama, overal hoorde je wel dat het los ging, maar je zag er niets van. Zelf uiteindelijk pas om 01:00 begonnen, ook dat was anders qua gevoel.

Maar vooral de kleine dingen, zoals de kerstreclames, versieringen, kerstmuziek, de folders met vuurwerk en het eten uit de supermarkten. Het is allemaal weer zo normaal nu, niets aan.

De eerste dag ging het nog wel. De mist tsja die heeft het flink verpest. Maar heb toch wel genoten. Ik zit nu met een enorm kutgevoel. Dat komt met name door de steeds negatievere berichtgeving.Ik heb nu zoiets van, gaan ze mijn passie ook nog afpakken?
Gemengde gevoelens dus de laatste dagen.:frusty:

Dubbel gevoel altijd, nagenieten van het moois maar ook dekende pfff wel heul veel centjes uitgegeven. Paar dagen beetje depresief gevoel nu over en alweer zin in next oud en nieuw:p

Toch best wel wat katerig moet ik toegeven, vooral de laatste 2/3 dagen. Het oudjaar dat de mist in is gegaan, het gevoel dat ik toch niet op en top heb kunnen genieten daardoor, het overgebleven vuurwerk, de films die niet allemaal gelukt zijn en dan de start van de grijze grauwe januarimaand. Niet iets om naar uit te kijken. Het gevoel dat vandaag op het werk heerste, bezig op dezelfde klus als de laatste weken van december, terwijl de laatste keer dat je daar was je zo dichtbij was... is gewoon niet fijn. Maar ach, het normale leven begint weer, kop op, op naar Fallas!

Laatste dagen teveel nieuws meegekregen. Krijg steeds het het gevoel dat we allemaal een stempel crimineel krijgen omdat we liefhebbers zijn van een traditie omdat de nieuwe generatie 12/13 jarige het leuker vind om dingen op te blazen met illegaal vuurwerk, stenen van viaducten te gooien en mensen beroven en neersteken. Maar aangezien de eerste shops weer online gaan begint het nu alweer te kriebelen... beetje dubbel gevoel.

Toch best wel wat katerig moet ik toegeven, vooral de laatste 2/3 dagen. Het oudjaar dat de mist in is gegaan, het gevoel dat ik toch niet op en top heb kunnen genieten daardoor, het overgebleven vuurwerk, de films die niet allemaal gelukt zijn en dan de start van de grijze grauwe januarimaand. Niet iets om naar uit te kijken. Het gevoel dat vandaag op het werk heerste, bezig op dezelfde klus als de laatste weken van december, terwijl de laatste keer dat je daar was je zo dichtbij was... is gewoon niet fijn. Maar ach, het normale leven begint weer, kop op, op naar Fallas!

Letterlijk dit en vooral het laatste over werk. Heb precies hetzelfde haha.

Nergens problemen mee.
Ik sta altijd topfit op.

Nu drink ik ook totaal geen alcohol,dus dat scheelt een hoop ellende,voor mij althans.
Daarbij maak ik het ook nooit super laat. Dit jaar lag ik rond 02.30 in me nest, om dan vervolgens niet te laat op te staan, rond een uur of 8 a 9. Na het ontbijt naar buiten om het gestookte vuurwerk op te ruimen.
En dan heerlijk die geur van het vochtige, afgestoken vuurwerk op te snuiven, te gek!

Ik heb toch nu wel een langere dip met al die negativiteit in de media, maar als alleen de pijlen en rotjes eruit gaat ben ik toch wel een beetje opgelucht en krijg er weer zin in.
De vraag is alleen of dat het laatste jaar is dat we mogen stoken :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan