Komende jaarwisseling vuurwerkverbod in heel Rotterdam

Net het absolute dieptepunt meegemaakt. Aboutaleb bij Jinek:

“Ik ben al jaren voor een vuurwerkverbod. Ik kwam eens een jongen tegen, die was geraakt door een scherf van een parkeermeter. Dat moet eens afgelopen zijn.”

Die kanonslagen zijn ook verrekte heftig hè, tegenwoordig.

En hij zei ook nog zoiets als: "dan verbieden we het vuurwerk gewoon via de rechter".

Kunnen wij als liefhebbers ook geen rechtzaak aanspannen tegen de anti's?

“Ik ben al jaren voor een vuurwerkverbod. Ik kwam eens een jongen tegen, die was geraakt door een scherf van een parkeermeter. Dat moet eens afgelopen zijn.”

Parkeermeters zijn levensgevaarlijk! Verbieden die dingen!

Zegt wel weer wat over de politiek, zonder kennis van enige zaken wel dit soort verstrekkende besluiten nemen. Hij heeft geen idee waar ie het over heeft. Echt schandelijk dat ze iets wat al illegaal is gebruiken als argument om consumentenvuurwerk mee te verbieden. Van 'tante Ria' die wat op facebook heeft gelezen kun je niet beter verwachten, maar je zou toch de (ijdele) hoop hebben dat bestuurders beter ingelicht zijn. Of zich beter laten voorlichten. Toont maar weer hoe onderbuikgevoelens een grote rol spelen; Abou vindt vuurwerk gevaarlijk en zijn standpunt staat vast. Lijkt wel een religie...

[email protected]

veel plezier.

Geachte meneer Aboutaleb

Met verbazing heb ik zitten kijken naar uw toneelstukje bij Jinek die al 3 avonden op een rij vuurwerk in een negatief daglicht stelt alsof elke straat in Nederland een oorlogszone is geworden en niemand een plezierig jaarwisseling heeft met vuurwerk…

Als toppunt kwam uw verhaal naar voren over die jongen die werd geraakt werd door een stuk parkeermeter wat natuurlijk een uiterst trieste gebeurtenis is.
Echter welk stuk Nederlands vuurwerk denkt u dat de kracht heeft om een parkeermeter op te blazen ? Ik weet dat wel, geen. Nederlands vuurwerk wordt al streng gereguleerd waardoor het niet de kracht heeft om zoiets mogelijk te maken.

Daarnaast is vernieling en vandalisme bij voorbaat al verboden en ligt de schuld dan ook bij het gedrag van de vandalist en niet bij hetgeen wat hij daarvoor heeft gebruikt.

Overigens verwacht ik niet dat enige extra verboden of maatregelen gaan helpen tegen mensen die bij voorbaat al zich niet aan regels houden en ongewenst gedrag vertonen.

Tot volgend jaar bij Jinek, dan zie ik u daar vast zitten als voorstander van een stoeptegel/bierflesjes verbod of ieder ander voorwerp wat dan bij raddraaiers voorhanden is om mee te gooien, of het aansteker verbod vanwege de nu al voorspelde autobranden met de jaarwisseling (zie Parijs).

Met vriendelijke groet,

't Is heel lullig, maar gewoon een kwestie van simpele statistieken die aantonen dat bepaalde minderheidsgroeperingen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers.

Bekijk bijlage 52844

Daarmee zeg ik uiteraard niet dat alle personen die tot deze minderheidsgroeperingen behoren per definitie slechte mensen zijn. Echter, er moet toch ergens een verklaring zijn waarom bijvoorbeeld Nederlanders met een Antilliaanse of Marokkaanse achtergrond procentueel gezien respectievelijk meer dan zes maal en meer dan vijf maal vaker dan autochtone Nederlanders geregistreerd worden als verdachte van een misdrijf.

Om tot een oplossing voor dergelijke maatschappelijke problemen te komen moet men ook dergelijke statistiek durven te erkennen, te onderzoeken en aan durven pakken. Maar ja, dat is natuurlijk niet politiek correct en voor men het weet rijden de treinen weer naar het oosten, dus brand men hier liever de vingers niet aan.

En het willen verbieden van het Offerfeest als reactie op een mogelijk vuurwerkverbod is natuurlijk een puur argumentum ad hominem, een in deze discussie totaal ridicule drogredenatie. Al valt er genoeg te beargumenteren om die jaarlijkse religieus gedreven massale dierenmishandeling nu eindelijk eens een halt toe te roepen.

Wat hebben de criminaliteitscijfers van allochtonen hier mee te maken? Kom op, laten we hier niet dit soort discussies gaan voeren zeg.

Niet generaliseren aub. Ik kom uit het midden oosten , hier geboren, opgegroeid, doe vasten, suikerfeest en offerfeest vieren maar ga ook met de kids naar sinterklaas en ben dolverliefd op vuurwerk (ook waar ik vandaan kom is dat toevallig een traditie).

Wij zijn allemaal voorstanders van vuurwerk ongeacht waar iedereen vandaan komt. Dit zou niet eens gediscussieerd moeten worden op dit forum.

We kunnen beter met zijn allen iets verzinnen aan een oplossing.

In Dordrecht zijn ze wakker, gisteren was er al een winkelier die zich inspan voor behoud van de traditie via Facebook.

En dat was echt een noodkreet om op te roepen doe normaal, onze traditie ligt onder vuur.
Steek niet meer af, en laat het illegale met rust. Hij deed het al langer, maar nu nog intensiever brengt hij de petitie onder de mensen.

De winkelier betreft VTC vuurwerk Dordrecht.
Hoopt op de branche want hij is immers LesLi dealer. Maar hij hoopt de AD de Dordtenaar ook te bereiken en nog meer media, want de media gooit het ene naar de andere artikel eruit vol verboden en negatief nieuws. Maar het zit die man heel diep.

In Dordrecht zijn ze wakker, gisteren was er al een winkelier die zich inspan voor behoud van de traditie via Facebook.

En dat was echt een noodkreet om op te roepen doe normaal, onze traditie ligt onder vuur.
Steek niet meer af, en laat het illegale met rust. Hij deed het al langer, maar nu nog intensiever brengt hij de petitie onder de mensen.

De winkelier betreft VTC vuurwerk Dordrecht.
Hoopt op de branche want hij is immers LesLi dealer. Maar hij hoopt de AD de Dordtenaar ook te bereiken en nog meer media, want de media gooit het ene naar de andere artikel eruit vol verboden en negatief nieuws. Maar het zit die man heel diep.

Als t aan de AD ligt wordt dat zo diep mogelijk de grond in begraafd...

Als t aan de AD ligt wordt dat zo diep mogelijk de grond in begraafd...

Precies maar dat weet de winkelier ook wel. Maar als hij niks doet, dan voelt het voor hem weer sorry stond erbij keek ernaar. Negatiever nieuws is gewoon booming momenteel. Al zag ik wel in de AD een prachtig stukje van een verkoper in Rotterdam.

ik ben wel erg benieuwd hoe dit volgend jaar uit gaat pakken in Rotterdam, helemaal als blijkt dat het de enige grote stad in nl word waar vuurwerk afsteken compleet verboden word.

persoonlijk denk ik dat het A) enorm uit de hand gaat lopen, en onhandhaafbaar word, en B) er vooral dit eerste jaar nog steeds gigantisch zal worden afgestoken, met alle gevaarlijke situaties van dien (relschoppers zullen juist nog meer geneigd zijn zich tegen de politie te keren).

Rotterdam is op Den Haag na natuurlijk ook de tokkie-stad (niet slecht bedoeld) van Nederland, waar het barst van de arbeiders en rouwdouwers die zich echt niet tegen laten houden door wat wetten en regels....dat doet een flink aantal immers nu ook al niet.

ik was er dit jaar toevallig overdag op de 31ste, en vooral in de volksbuurten (waar ik toevallig moest zijn) leek het wel oorlog zoveel dat er werd afgestoken. bovendien stikt het in Rotterdam ook van de illegale handelaren en zolang er vraag is gaan die echt niet stoppen...sterker nog, denk dat die alleen maar blijer zijn want dan kunnen hun prijzen met de helft omhoog.

ook word het interessant om te zien of er nog wel vuurwerk verkocht mag worden...dat is immers wat anders dan afsteken. en al mag dat niet dan krijg je alsnog een hele gekke situatie dat je vijf minuten verderop in bijvoorbeeld dordrecht als rotterdammer gewoon vuurwerk kan kopen...dat verbod gaat bij voorbaat dus al niet werken.

tel daarbij op dat het snachts donker is, gunstig voor mensen die de regels willen overtreden... dus ik voorspel een zeer rumoerige jaarwisseling in rotterdam..

Laat ze het maar is testen, hopen dat de politiek flink wakker wordt geschut. Voor de vandalen en raddraaiers maakt het verbod niet uit. En rumoerig zal het daar wel worden inderdaad.

Blijkbaar wordt de soep niet zo heet gegeten als die wordt opgediend. Als er landelijk wordt besloten om vuurpijlen en knalvuurwerk te verbieden, dan sluit de VVD Rotterdam hierBij aan en steunt dan niet meer een totaalverbod.

Ik vraag me nog wel af hoe ze dit hadden verzonnen vast te leggen. Volgens de VVD is het alles of niets, maar op basis van europese regels mag cat F1 dan weer niet verboden worden (suggereert dat selectief verbieden wel mogelijk is)

Hier in Den Haag leek het ook net een oorlogsgebied. Ik kan me voorstellen dat Rotterdam ook zo is.
Kreeg 2x een nitraat/strijker voor m’n voeten gegooid hier in Den Haag. Misschien toch niet zo een gek idee, grote steden verbieden, ga ik wel bij familie en vrienden vieren in randgemeentes.
Als ik maar kan blijven afsteken

Het probleem moet veel meer lokaa worden aangepakt ipv landelijk. Eigen grdragsproblemen aanpakken, en handhaven. Op het vlak van daadkracht van politie moet de landelijke politiek acteren.

Back
Bovenaan