Nieuwsberichten niet onder nieuwe berichten plaatsen?

tjopper

VWC lid
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en ben benieuwd wat jullie mening hierover is.
Ik merk aan mijzelf dat ik vuurwerk steeds wat minder begin te vinden, althans: Oud en nieuw... Waarom vraag je jezelf dan af? Nou puur om het volgende:
Rondom oud en nieuw word ik paranoide. Als ik mijn vuurwerk ophaal voel ik me een zware crimineel omdat iedereen mij kan verlinken omdat ik misschien iets teveel in huis heb.
Elk jaar schiet ik een leuk showtje en elk jaar gaat het helemaal goed, gebeuren er geen ongelukken en krijg ik veel lovende reacties. en toch voelt het steeds minder leuk. Ik kan er minder van genieten.
Dat komt mede omdat ik in de weken voor oud en nieuw hier op het forum elke keer de nieuwe berichten moet doorspitten om gewoon nog iets over een vuurwerkitem te kunnen lezen. GEwoon zoals het hoort op een vuurwerkforum: Info krijgen over vuurwerk, filmpjes kijken, spotten wat anderen ervan vinden etc. Maar regelmatig heb ik 3 pagina's met nieuwe berichten waarvan er nog niet een heel klein beetje nog over het eigenlijke vuurwerk gaat. Daarvoor kom ik hier.
Nee... Ik moet eerst door heel wat berichten heen zoeken die gaan over wat er al wel niet mis is met vuurwerk volgens die burgemeester en dan van ongelukken die er gebeuren etc. En elke keer zie ik dan dezelfde reacties van voor en tegenstanders van illegaal vuurwerk.
Ik word er eigenlijk gewoon een beetje ziek van. Helemaal klaar mee eigenlijk.
Nu vroeg ik mij af of we de negatieve berichtgeving ook uit kunnen schakelen als nieuw bericht. Zodat ik ze niet elke keer hoef te zien en niet in de verleiding kom om op die azijnzeikende, misleidende journalistiek te reageren. WAt mij betreft mag het hier weer meer gaan over vuurwerkartikelen en filmpjes ipv allerlei zeiknieuws. Ik steek mijn kop niet in het zand, ik weet echt wel wat er speelt, maar ik hoef het gewoon niet elke keer te zien. Voor de slimmerikken die zeggen dat ik niet verplicht ben om de berichten te lezen: Dat doe ik ook al lang niet meer. Maar ik vind het leuker om positief over vuurwerk te praten met elkaar dan dat we in een negatieve zeikmodus komen met elkaar.
Dus mijn vraag is eigenlijk: Kan hier iets mee gedaan worden of ben ik de enige die dit irritant vind?
Ik heb het in dit topic gezet omdat het over nieuwsberichten gaat. Als het toch ergens anders moet staan dan vind ik dat prima.

greetzzz

Mee eens. Het 'paranoïde gedeelte' ervaar ik (nog) niet zo, maar het toenemende getouwtrek tussen voor- en tegenstanders drukte zeer zeker de sfeer ja. Het probleem is eigenlijk dat je er niet aan ontkomt. Negativiteit bereikt ons via veel meer kanalen helaas. Ik herken je interne 'struggles' daarentegen heel goed. Dapper dat je het uitspreekt. Mocht het helpen, ik denk dat er veel meer zijn die dat ervaren :wink:.

Amen, gooi alle nieuwsberichten in het aparte gedeelte en sluit het uit van nieuwe berichten.
Alles wat we doen heeft geen enkele zin meer, er veranderd toch niks meer aan.

Ben er zelf ook helemaal klaar mee, het gevoel gaat weg of is al bijna weg. En anders ga ik zelf wel weg. :rolleyes:

Als je het wel graag wil lezen, kun je je abonneren.

Mee eens. Het 'paranoïde gedeelte' ervaar ik (nog) niet zo, maar het toenemende getouwtrek tussen voor- en tegenstanders drukte zeer zeker de sfeer ja. Het probleem is eigenlijk dat je er niet aan ontkomt. Negativiteit bereikt ons via veel meer kanalen helaas. Ik herken je interne 'struggles' daarentegen heel goed. Dapper dat je het uitspreekt. Mocht het helpen, ik denk dat er veel meer zijn die dat ervaren :wink:.

helemaal mee eens!! Zou geweldig zijn als we die berichten niet meer zien. Een zegen. Degenen die het willen zien kunnen dan bij nieuws kijken.

Bij de buren op FPM die discussie ook vaak gevoerd in het verleden.

Eens! ik word er ook echt neerslachtig van. ik herken me ook helemaal in je verhaal, met uitzondering dat ik er godzijdank nog wel maximaal van kan genieten. ik ben inderdaad wel voorzichtig met doosjes tillen haha

Ik heb dit al eens eerder aangegeven en ik ben het met bovenstaande echt meer dan eens. Sterker nog ik denk er precies zo over, als ik het forum open word ik gewoon echt niet blij meer dan dat ik dit soort berichten allemaal lees, uiteraard weet ik ook natuurlijk wat er speelt. Er word geknaagd aan onze vuurwerktraditie, onze hobby waar we dag in dag uit mee bezig zijn. En als je dan elke dag leest over zones dit, een burgemeester vind dit en ga zo maar door dan word ik daar echt heel verdrietig van en dat maakt ook dat ik er helemaal klaar mee ben!! Het is een vuurwerkforum en dat betekent dat we praten over vuurwerk producten waar een ieder zijn mening over kwijt kan, maar dit forum lijkt wel een nieuws/rampentoerisme zender. Ik zit daar echt niet op te wachten en ik denk ook meerdere freaks. Uiteraard hoef je er je ogen niet voor te sluiten want de berichten zijn niet best zoniet erg negatief wat betreft onze vuurwerktraditie dat begrijp ik als geen ander. Maar Tjopper heeft groot gelijk open een apart topic voor deze vuurwerk drama berichten want zo noem ik het. Het plezier gaat er echt vanaf zo....

Wij hebben binnenkort weer onze jaarlijkse crew meeting en gaan dit dan ook zeker mee nemen :thumbup:

Graag! Als dit technisch mogelijk is zou dat heel fijn zijn.
Het klikken op nieuwe berichten resulteert op dit moment namelijk in een diepe depressie.

Je wordt er inderdaad ziek van maar vind wel dat het belangrijk is om op de hoogte te blijven van wat er speelt en als weer weer een poll is dat we deze massaal invullen. Misschien wat minder berichten plaatsen?

Mee eens. het is soms nu lastig te zoeken tussen alle negatieve berichten. Meer negatief nieuws dan mooi nieuws. Er komen steeds meer negatieve topics bij. We worden nu een beetje overladen zeg maar.

Je wordt er inderdaad ziek van maar vind wel dat het belangrijk is om op de hoogte te blijven van wat er speelt en als weer weer een poll is dat we deze massaal invullen. Misschien wat minder berichten plaatsen?

Nee kunnen selecteren. nieuwsberichten niet onder het hoofdje nieuwe berichten laten verschijnen lijkt mij ideaal. Mits dat mogelijk is ?

Mee eens, had het zelf al eens gevraagd waarom een mod 20 negatieve berichten plaatst binnen een half uur.

Ik ben nu al een poosje deze berichten aan het beoordelen als "zeer slecht" (kan met de tool in de balk bovenaan). Geen idee of het zo werkt maar ik heb het idee dat ze dan minder vaak terug komen maar misschien is dat alleen maar de wens van de gedachte....

EENS helemaal depresief wordt ik van dat negatieve geleuter. Daarvoor kom ik hier niet.

Stel zelf voor dat dat soort negatieve media berichten een apart Nieuws vakje krijgt of media berichten gaan niet automatisch uppen bij nieuwe reactie plaatsing:)

Helemaal mee eens. Ik wil graag plezier beleven aan mijn hobby en niet ergeren. Ik mijd sws social media en nieuws zoveel mogelijk, omdat het voornamelijk angst en ergenis opwekt.

Van mij mogen de nieuwsberichten ook in een apart hoje terecht komen, vergalt toch altijd een beetje het plezier, al die negatieve verhalen.

AMEN!!! de lol gaat zo wel een beetje van het forum af als je eerst langs tig pagina's 'onzin' nieuws moet voordat je echt bij de leuke producten komt waarover we lekker kunnen ouwehoeren met elkaar

Ik stem voor! Het moet leuk blijven om het forum te bezoeken, zeker in de eerste weken van januari wanneer alle nieuwe straatfilms weer verschijnen.

Ook mijn stemming is behoorlijk verziekt door alle negatieve berichtgeving. Als ik zin heb om linkse propaganda te lezen, dan neem ik wel een abonnement op de Volkskrant.

Back
Bovenaan