Vragen van de buren/straat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik woon op een woonerf waar ook een appartementen gebouw staat van 3 verdiepingen. Daar wonen wat oudere mensen. Ook een lieve vrouw van achterin de 70 en die vind het vuurwerk geweldig, zelfs zo dat ze het live streamt naar haar zus in amerika. Dus een vuurwerkverbod bij bejaardentehuizen, zou niet weten waarom. De meeste in de straat vinden het wel prima, hoor ik eigenlijk niet veel van. Ik weet wel dat er in de straat ook een gezin woont met 34 katten een hond, 7 konijnen, 12 vogels en misschien een verdwaalde olifant. Die zullen het waarschijnlijk minder leuk vinden maar die hoor ik niet. Als wederdienst loop ik niet te klagen dat hun katten de hele buurt onder schijten de rest van het jaar.

Aan het einde van het jaar krijg ik wel eens de vraag of ik weer thuis ben, niet echt vanuit de straat, maar meer van de kennissen/vrienden uit de buurt. Echter heb ik dit jaar nog niets vernomen, ben dan ook niet thuis dit jaar, dus het zal me benieuwen hoe men reageert na 1 januari.

Enkel positieve reacties gekregen uit de buurt waar we het vierde. De vrienden waar wij het vierden zitten in een buurtapp, daar zijn tal van positieve berichten binnen gekomen, geen enkele negatieve. Volgende dag stond er een krat bier, 2 flessen cola en wat nootjes voor de deur namens de hele buurt. ze hadden enorm van het vuurwerk genoten.

Volgende dag stond er een krat bier, 2 flessen cola en wat nootjes voor de deur namens de hele buurt. ze hadden enorm van het vuurwerk genoten.

Dat vind ik nou geweldig om te lezen dat ze zo hun waardering uitten. Was mijn buurt maar zo :confused:

Bij mij ook. er stonden 10 mensen op de oprit. Allemaal complimenten en vragen wat voor vuurwerk dit was.

De laatste week van december de nodige vragen gehad waar ik verbleef tijdens oud & nieuw, helaas heb ik ze teleur moeten stellen dat ik niet thuis was. Mijn overburen hadden zelfs buitenlandse vrienden uitgenodigd om te kijken naar de heuse jaarlijkse show... shit happens.

Op de stooklocatie waren er echter nog meer blije reactie's, heuze gezinnen, vrienden en bekenden kwamen naar ons vuurwerk kijken omdat ze ''gezien hadden van een afstand'' hoe mooi het was. Op het hoogtepunt zelfs 70/80 man publiek gehad! Ook veelvuldig de vraag gehad waar de fooienpot stond. Toen ik ze vertelde dat ik het voor mezelf doe, en niet voor het geld, werd ik nog voor gek verklaard ook. Toffe reacties die voor een voldaan gevoel zorgen, misschien nog wel meer dan goed vuurwerk opzich.

Enkel positieve reacties gekregen uit de buurt waar we het vierde. De vrienden waar wij het vierden zitten in een buurtapp, daar zijn tal van positieve berichten binnen gekomen, geen enkele negatieve. Volgende dag stond er een krat bier, 2 flessen cola en wat nootjes voor de deur namens de hele buurt. ze hadden enorm van het vuurwerk genoten.

Heerlijk gebaar van de buurt! Tip ze gelijk even naar https://www.petitievoorvuurwerk.nl als ze het aankomend jaar nog een keer willen haha:p

Hier ook alleen maar positieve reacties. Wonen pas een paar weken in de straat en voorheen was het nogal dood met oud en nieuw. Iedereen die ik tot nu toe heb gesproken vond het super. Eindelijk leven in de brouwerij. Ook een aantal buren van onze vorige straat zijn nog speciaal komen kijken vanwege het vuurwerk. Is toch wel leuk om dan ineens al die mensen te zien die het dus al die jaren ook hebben gewaardeerd.

Welke vragen ik krijg van mijn straat?

Afgelopen oud en nieuw diverse antwoorden, zowel ''Wil je opdonderen met die troep'', als ''Volgend jaar weer? :p''

Om 23.45 uur ben ik op de valreep nog toegevoegd in de straatapp de overbuurman kwam nog even aan de deur..hahaha.

Meteen kwamen de vragen waar ik ging staan met het spul en of ze voor eten en drinken moesten zorgen bij het kijken.

Na afloop werd er meteen geopperd om dit jaar een bijdrage te doen door de gene die willen kijken en voor staantafels te zorgen, kijkt wat makkelijker zeiden de buren..hahaha

Hier in de vuurwerkblije zone, voorzichtig geschat, toch ook wel een man of zestig op de been gebracht. Negen donateurs waren goed voor een bijdrage van 450,- Hoogte bijdragen varieerde van 10,- tot 150,-

Van de vaste sponsoren (op één na betalen ze alleen mee als ze zelf thuis zijn ...) is er één afgehaakt. De man des huizes, stond altijd vooraan bij het lint, heeft een longembolie gehad en kan nu niet meer tegen de schadelijke stoffen die vrijkomen bij het afsteken van vuurwerk (aldus zijn vrouw, een paar dagen voor Oud en Nieuw).

De laatste week van december de nodige vragen gehad waar ik verbleef tijdens oud & nieuw, helaas heb ik ze teleur moeten stellen dat ik niet thuis was. Mijn overburen hadden zelfs buitenlandse vrienden uitgenodigd om te kijken naar de heuse jaarlijkse show... shit happens.

Op de stooklocatie waren er echter nog meer blije reactie's, heuze gezinnen, vrienden en bekenden kwamen naar ons vuurwerk kijken omdat ze ''gezien hadden van een afstand'' hoe mooi het was. Op het hoogtepunt zelfs 70/80 man publiek gehad! Ook veelvuldig de vraag gehad waar de fooienpot stond. Toen ik ze vertelde dat ik het voor mezelf doe, en niet voor het geld, werd ik nog voor gek verklaard ook. Toffe reacties die voor een voldaan gevoel zorgen, misschien nog wel meer dan goed vuurwerk opzich.

80 man, jezus haha...legt dat niet een enorme druk op je show? ik bedoel, bij ons in de straat (vrij gereserveerde mensen) hoor ik ook wel eens iets, en iedereen weet dat wij flink wat vuurwerk afsteken...ook wel eens gehoord dat ze speciaal vrienden hadden uitgenodigd omdat het hier in de straat altijd los ging....

en hoe leuk dat ook is om te horen, goed voor mijn banksaldo is het allerminst haha... hoewel ik het met liefde en plezier doe, bovenal voor mijn eigen plezier, levert het toch een bepaalde druk op...mensen verwachten letterlijk elk jaar een soort show... en ergens voel ik een soort verplichting daardoor.....als er bij mij 80 man zou staan zou ik een hartverzakking krijgen denk ik lol...ik zit nu vaak al enorm in de stress om 12 uur 😜

Dit jaar enkele tientallen buren welke kwamen kijken. Ook vanuit andere straten. 1 gezin gaat komend jaar verhuizen naar een straat er naast maar liet vast weten weer te komen kijken komend jaar. Ook luid applaus en woorden als "next" te horen gekregen toen het klaar was. Erg leuk toch altijd weer zulke reacties.

Waar ik altijd wel moeite mee heb is dat er altijd wel een paar buren zijn die dan wel meegenieten van het vuurwerk, maar zodra het afgelopen (lijkt) te zijn naar binnen stormen. Ook bij aanvang zie je ze nog niet buiten.

Helaas is het ook zo dat er steeds minder buren nog zelf vuurwerk afsteken en mij dat ook komen melden, ze kunnen er toch niet aan tippen.

Dit jaar enkele tientallen buren welke kwamen kijken. Ook vanuit andere straten. 1 gezin gaat komend jaar verhuizen naar een straat er naast maar liet vast weten weer te komen kijken komend jaar. Ook luid applaus en woorden als "next" te horen gekregen toen het klaar was. Erg leuk toch altijd weer zulke reacties.

Waar ik altijd wel moeite mee heb is dat er altijd wel een paar buren zijn die dan wel meegenieten van het vuurwerk, maar zodra het afgelopen (lijkt) te zijn naar binnen stormen. Ook bij aanvang zie je ze nog niet buiten.

Helaas is het ook zo dat er steeds minder buren nog zelf vuurwerk afsteken en mij dat ook komen melden, ze kunnen er toch niet aan tippen.

Ik denk dat in buurten waar freaks wonen, al een paar jaar schieten of vaak op bezoek zijn met O&N, het vuurwerk gebruik gaat verschuiven. Ook in mijn wijk, waar de vorige bewoner alle jaren (ook een freak) altijd enorm veel vuurwerk af stak. Geen show, maar gewoon veel. Daardoor koopt die straat daar amper tot geen eigen vuurwerk. De vorige bewoner had hun al lekker gemaakt dat ik net zo'n freak ben en ze niks te kort kwamen met mijn vuurwerk, ik was echter niet thuis met O&N en dat heeft de straat toch wel een beetje teleurgesteld. Men, ook de anti's, merkt pas echt wat de gezelligheid inhoudt en wat ze missen, als het "stil" blijft om 12 uur, omdat de freak net dat jaar niet thuis is.

Om mij over te halen om aankomend O&N thuis te vieren, met veel vuurwerk, gaan ze met de buurt geld inzamelen om een bijdrage te doen. Daardoor verwachten ze een vuurwerkshow en ik ga die ook proberen te geven ook. De kans dat daarmee een algeheel verbod geaccepteerd wordt door het volk wordt dan ook gelijk een stuk kleiner.

Ik kreeg dit jaar precies de reactie die ik al jaren in het verdomhoekje heb zitten: of er nog een showtje kwam. Je bent als ego strelende liefhebber dan geneigd opgewonden over je ideeën te beginnen. Hoe leuk is het om de mensen om je heen die mooie jaarwisseling te geven. Maar mijn twijfelende reactie (na afloop van een niet al te best jaar) was voor de buurman voldoende om meteen met de botte bijl toe te slaan. Iets in de trant van 'beter, blijft het in ieder geval lekker rustig'. Zo hoorde ik er al meerdere in de weken voor de jaarwisseling. Tja, echt motiverend is het niet zullen we maar zeggen. :D

80 man, jezus haha...legt dat niet een enorme druk op je show? ik bedoel, bij ons in de straat (vrij gereserveerde mensen) hoor ik ook wel eens iets, en iedereen weet dat wij flink wat vuurwerk afsteken...ook wel eens gehoord dat ze speciaal vrienden hadden uitgenodigd omdat het hier in de straat altijd los ging....

en hoe leuk dat ook is om te horen, goed voor mijn banksaldo is het allerminst haha... hoewel ik het met liefde en plezier doe, bovenal voor mijn eigen plezier, levert het toch een bepaalde druk op...mensen verwachten letterlijk elk jaar een soort show... en ergens voel ik een soort verplichting daardoor.....als er bij mij 80 man zou staan zou ik een hartverzakking krijgen denk ik lol...ik zit nu vaak al enorm in de stress om 12 uur

Zeker geen stress wat betreft de druk voor komende jaren: ik was niet thuis en het waren veelal vrienden/kennissen van de betreffende persoon waar wij waren. Wat betreft de show, dat gaf wel de nodige ''kriebels'' of alles wel goed zou gaan. Uiteindelijk is dat ook niet gelukt: de helft van de show ging perfect op de kist, daarna storing gehad en toen de finale gedeeltelijk begon te schieten besloten om één en al finale te creëren door alles weg te drukken. Dus: 13 kanalen, +/- 4000 schoten tegelijk. Leverde toch flink wat complimenten op :p

Voor mij afgelopen jaarwisseling de tweede keer in mijn nieuwe buurt, dus afwachten of het succes van 2018-2019 eenmalig was of dat dat de standaard was. Maar kreeg van tevoren de vraag al of er bij mij ook weer leuk vuurwerk werd afgestoken. Dat is dit jaar ook weer gelukt. Samen met nog een buurman kregen we veel leuke reacties op ons vuurwerk. Komende jaarwisseling sta ik er helaas alleen voor, maar m’n budget heb ik iets verhoogd en ga er weer wat moois van maken. Heb al een aantal leuke boxen in gedachten die hier de straat op z’n kop moeten gaan zetten. Heb er nu alweer geweldig veel zin in!! Vuurwerkvrije zone bij ons in de straat hoef ik me absoluut geen zorgen over te maken. Bij ons in de straat is de jaarwisseling zoals die hoort te zijn. De hele dag met elkaar buiten leven. Kinderen constant in de weer met cat.1 vuurwerk, allemaal netjes en veilig met vuurwerkbrillen op. Voor de rest gemoedelijke sfeer, veel gezelligheid, vuurwerk en vuurtjes. Schalen met hapjes die spontaan naar buiten komen, bbq die aangestoken wordt. Maar ook de volgende dag alles weer schoon en netjes in de straat. Gewoon top! En geen enkele wanklank :):)

Dat vind ik nou geweldig om te lezen dat ze zo hun waardering uitten. Was mijn buurt maar zo :confused:

Je woont in de verkeerde wijk of je vuurwerk is niet mooi genoeg. :p

Ook ik heb oliebollen en een fles wijn gekregen. Alleen maar positieve ervaringen en ook heel gaaf dat er echt MASSAAL gestookt werd in de straat de hele avond en zeker na middernacht. Prachtig!

Alleen om 18:00 een aanvaring gehad met een vrouw met een wandelende knakworst, toen ik mijn Funke cakes daar aan het schieten was. Verpest het moment wel enigszins, maar ik gaf al vrij snel aan dat ik geen zin had in een discussie en toen liep ze vloekend vderde.

In onze vrienden groep vieren we elk jaar bij iemand anders. Dit jaar waren we mij. Mijn meeste buren vinden het mooi en zijn zelf ook steeds buiten. De andere buren geven er weinig om (ook niet in negatieve zin).

Toen een maat van mij zijn vuurwerk in zijn auto aan het laden was om het daarna naar mij te brengen met oud en nieuw, kreeg hij van een buurvrouw nog even toegesnauwd dat ze blij was dat we daar niet waren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan