Shell op straat

davidh

VWC Meteoroloog
Hoe kan dit op straat slingeren? Dit moeten kinderen niet vinden...
Telegraaf vandaag..
6E8B43E2-99E8-4B2E-A3B0-B99EFD108132.jpg

Knap lullig dat iemand die vergeten /verloren is. Je moet er niet aan denken dat een kind deze vind en aansteekt...

Even een mailtje gestuurd hoor. Er zit een behoorlijk verschil tussen een mortiergranaat en een shell:bonk:

Wel verlengt met visco.. Dat dan weer wel. Gevalletje uit m'n broekzak gevallen tijdens het fietsen?

Even een mailtje gestuurd hoor. Er zit een behoorlijk verschil tussen een mortiergranaat en een shell:bonk:

De letterlijke vertaling van een shell is toch echt een granaat. En in dit geval een mortiergranaat. Als je gaat opzoeken wat een ‘shell’ is kom je ook gewoon uit bij een mortiergranaat.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shell_(projectile)

De beste Nederlandse en Engelse omschrijving zijn vuurwerk mortiergranaat en fireworks mortar shell.

De letterlijke vertaling van een shell is toch echt een granaat. En in dit geval een mortiergranaat. Als je gaat opzoeken wat een ‘shell’ is kom je ook gewoon uit bij een mortiergranaat.

https://en.wikipedia.org/wiki/Shell_(projectile)

De beste Nederlandse en Engelse omschrijving zijn vuurwerk mortiergranaat en fireworks mortar shell.

Het is dat ze er een foto bij geplaatst hebben maar bij de term mortiergranaat zullen de meeste mensen aan dit denken:
mortier.jpg

De meest bizarre nieuwsberichten kom je de laatste tijd tegen. Het zal mij niets verbazen wanneer dit in scene is gezet.

De meest bizarre nieuwsberichten kom je de laatste tijd tegen. Het zal mij niets verbazen wanneer dit in scene is gezet.

Ooh ik heb erger gezien. Er werd een aantal jaren geleden een cobra gevonden in een slaapkamer. EOD ingeschakeld, 2 straten afgezet, met bompak en wijdgestrekte armen liep hij richting een net opgehoopte stapel zand van meters hoog, om die cobra erin te duwen en te "onmantelen":bonk:

Ik zag welgeteld 3 zandkorrels bewegen.

Pure geldverspilling.

Er wordt veel overdreven in media maar dit is echt wel gevaarlijk. Als er een kind is die denkt dat hij wat leuks heeft gevonden dan kan dat wel eens heel verkeerd aflopen.

Back
Bovenaan