Politie vindt 300 kilo vuurwerk in kelderbox Rotterdam-Zuid

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De politie heeft dinsdag na een anonieme tip 300 kilo legaal en illegaal vuurwerk aangetroffen in een kelderbox in het Rotterdamse stadsdeel Zuid.

Ook was er met het vuurwerk "geknutseld", meldt de Rotterdamse politie in een bericht op Facebook. Hoeveel vuurwerk legaal was en hoeveel illegaal, is niet bekendgemaakt. Ook is het niet duidelijk in welke straat de vondst werd gedaan.

Consumenten mogen maximaal 25 kilo vuurwerk in bezit hebben.

https://www.nu.nl/rotterdam/6020992/politie-vindt-300-kilo-vuurwerk-in-kelderbox-rotterdam-zuid.html

Elk jaar steeds meer nieuwsberichten dat er een grote hoeveelheid legaal vuurwerk in beslag word genomen na een tip :bonk:
Denk je braaf bezig te zijn zit je nog dagen lang te stressen en te hopen dat niemand de tiplijn belt.

Er is prachtig spul te koop in nederland maar het word steeds minder leuk door dit soort gezeik.
meer dan 25kg blijkt ook gewoon een misdrijf te zijn volgens de politie.

Je kan net zo goed 1.3G blokjes halen want je bent toch strafbaar bezig als je al een paar 1.4G potjes voor handen hebt. Triest beleid hier, bah.

Het geknutselde waar over gesproken wordt zal het doorverbinden van boxen zijn geweest...

Door verkeerde mediaberichten zijn er meer en meer mensen totaal overspannen als ze iemand zien lopen met wat doosjes vuurwerk edus maar de tiplijn bellen..

Ja en als je met 10 kratten pils en 20 flessen bacardi en 100 pakjes peuken aan komt lopen zeggen ze: Zoo, groot feestje of niet?

Manman, er is gewoon te veel aan te verdienen door al die accijns. Volgens mij zijn daar veel meer problemen door maar achja: :biertje:

Zonde zonde zonde, zelfs op oudjaarsdag nog gepakt worden. Echt zuur, dan baal je wel. Al die inspanning en geld en dan is er zo'n vervelende anonieme tipper die even zijn ego wil strijken om de politie in te schakelen. Heel triest dit. Hoop dat die persoon nog even wat vuurwerk kon kopen om toch nog wat te kunnen stoken.

Ja en als je met 10 kratten pils en 20 flessen bacardi en 100 pakjes peuken aan komt lopen zeggen ze: Zoo, groot feestje of niet?

Je vergeet de paar zakjes wiet ….

Maar wat je zegt, inderdaad... een zuipfestijn met drank is normaal ( terwijl we mega veel alcoholisten over de wereld hebben ), maar daar hoor of zie je nauwelijks iets van in de media ...

Ik zie maar weinig ‘geknutsel’ in de foto’s. Het zijn bijna allemaal Duitse compounds, van die dingen die 2,5kg wegen en 150 gram kruit bevatten. Dan mag je als buur wel trots zijn dat je iemand met dergelijk vuurwerk erbij hebt gelapt.

Je vergeet de paar zakjes wiet ….

Maar wat je zegt, inderdaad... een zuipfestijn met drank is normaal ( terwijl we mega veel alcoholisten over de wereld hebben ), maar daar hoor of zie je nauwelijks iets van in de media ...

Inderdaad, en helemaal prima als je jezelf klem zuipt. Maar hoevaak lezen we wel niet dat er alcohol in het spel is bij een (dodelijk) ongeval, vechtpartij, geweld tegen hulpverleners, verslaving, vernieling, vandalisme etc etc.

Ik kan er gewoon echt kwaad om worden dat dit zo weggemoffeld word door die mensen.

BAH

Ik moet toegeven dat ik het steeds minder leuk vind met die pakkans. Vroeger liep je lekker alles naar binnen. Nu moet het op meerdere plekken(had er 5) en nog alles in andere dozen etc.
Wtf man, eigenlijk hoort het niet zo.

Veel mensen denken al snel dat het illegaal vuurwerk is, helaas maar het is waar. Verpest wel de traditie voor de liefhebbers.

Ook dat geneuzel over knutselen altijd...

Ze dwingen je er zelf toe (niet letterlijk) met de ''doorlont'' boxen. Volgens de letter van de wet ben je gewoon hartstikke strafbaar bezig :bonk:.

en een 100sh blokje uit de handel idem, terwijl dit eigenlijk veel veiliger is. Daarnaast ook veel minder verwarrend voor iemand die geen freak is.

wil niet weten hoeveel mensen buiten op straat staan, die doos openmaken en zich dan afvragen waarom er 4 cakes is een doos zitten van 25 shots. Ze hadden immers toch een 100sh gekocht?

Elk jaar steeds meer nieuwsberichten dat er een grote hoeveelheid legaal vuurwerk in beslag word genomen na een tip :bonk:
Denk je braaf bezig te zijn zit je nog dagen lang te stressen en te hopen dat niemand de tiplijn belt.

Er is prachtig spul te koop in nederland maar het word steeds minder leuk door dit soort gezeik.
meer dan 25kg blijkt ook gewoon een misdrijf te zijn volgens de politie.

aan het einde van een fantastische jaarwisseling hadden we toch een zooi staan en de politie was 2x wezen kijken omdat ze het zo prachig vonden...
ze zeiden hoe meer hoe beter:cool:
zo kan het dus ook.......
zo zie je dat het overal verschild hoe ze er mee omgaan.

aan het einde van een fantastische jaarwisseling hadden we toch een zooi staan en de politie was 2x wezen kijken omdat ze het zo prachig vonden...
ze zeiden hoe meer hoe beter:cool:
zo kan het dus ook.......
zo zie je dat het overal verschild hoe ze er mee omgaan.

Als het eennmaal zover is en je bent bezig doen ze weinig meer, al stook je 1.3g blokken of zelfs shells staan ze dan bij te kijken,

bij shells zou ik het er maar niet op wagen dat ze niks doen, maar tegenwoordig met al die compounds heeft de politie echt geen idee meer wat nou wel of niet legaal is.
Natuurlijk vinden agenten mooi vuurwerk ook mooi, maar zodra er een melding komt en ze worden op pad gestuurd om te gaan kijken ben je keihard de sjaak.
Met buurdbewoners werkt het ook zo, om 12 uur is het aahh en wauw. Maar als ze het 3 dagen vantevoren allemaal het huis in gesleept zien worden vinden ze het maar niks, en heb je kans dat er iemand belt.
Vandaar haal ik altijd sochtends vroeg of savonds op, is het tenminste donker.
En alles verspreiden, thuis verspreid over het huis, bij me ouders thuis, in me werkbus, in me auto.
Ik heb laatste jaren nooit meer een collectie foto gemaakt omdat ik niet alles bij elkaar ga verzamelen ivm de risico's.

Lol ik herken al jullie post heel erg, ik dit jaar moeilijk doen om compound blokjes in shopper tassen te proppen in mn auto zodat als ik het naar binnen til dat het lijkt alsof het boodschappen zijn. En dan ook alles verspreid over de dag naar binnen tillen, op bepaalde tijden ff niet want dan lopen er mensen met honden etc. Eigenlijk toch idioot dat je zo moeilijk moet doen voor iets wat je gewoon in NL in de winkel koopt. :bonk:

Maarja de plaatselijke groenlinksfanaat heeft uiteraard geen werk dus die kan de hele dag bij het raam zitten turen en als ik met 2 compound blokjes naar binnen loop word meteen de telefoon erbij gepakt :frusty:

Back
Bovenaan