Mega-partij van 4300 kilo illegaal vuurwerk onderschept in Ochten.

the cigarman

VWC lid
OCHTEN - De politie is op een bedrijventerrein in Ochten op een enorme partij illegaal vuurwerk gestuit. Ruim 4300 kilo vuurwerk was opgeslagen in een trailer aan de Bonegraafseweg. Bij de vondst zijn ook twee mannen aangehouden.
'We hebben wel vaker partijen van rond de 1500 kilo die we onderscheppen, maar dit soort hoeveelheden komen we niet vaak tegen', zegt een woordvoerder van de politie.

Zo'n 4000 kilo van het gevonden vuurwerk mag alleen professioneel mag worden gebruikt, bijvoorbeeld bij shows. De andere 300 kilo was nog zwaarder illegaal vuurwerk, dat helemaal niet mag worden gebruikt.

Verdacht gedrag van twee mannen
De politie kreeg in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 01.30 uur een melding van oplettende burgers die twee mannen hadden gezien die zich verdacht ophielden bij de trailer.

Toen de politie ging kijken vonden ze het vuurwerk en konden ze de verdachten aanhouden. Het gaat om een 19-jarige inwoner van Schijndel en een 18-jarige inwoner van Sint-Michielsgestel.

De twee zitten nog vast.

Het-vuurwerk-zat-in-een-trailer-Archieffoto-politie.jpg

Foto is een archieffoto.

Bron: https://www.omroepgelderland.nl/nie...-kilo-illegaal-vuurwerk-onderschept-in-Ochten

Zo'n 4000 kilo van het gevonden vuurwerk mag alleen professioneel mag worden gebruikt, bijvoorbeeld bij shows. De andere 300 kilo was nog zwaarder illegaal vuurwerk, dat helemaal niet mag worden gebruikt.
Heuj? :confused:

Het is fake news...

Probeer jij maar eens atomicos of cobras met CE keurmerk en officiële documentatie te krijgen ;) kan me niet heugen dat dat spul tegenwoordig gekeurd wordt.

Ook voor prof gebruik moet je spul op bepaalde dingen gekeurd te zijn en voorzien van een uniek nummer zodat illegale handel ingeperkt zou 'moeten' worden.

Ik heb vernomen dat particulieren een brief hebben ontvangen dat zij in een gebied wonen wat vw vrij is verklaard en dat daar dus geen vw mag worden ontbrand (in Ochten)
Echter op de site van de gemeente neder-Veluwe staat nergens iets over vw vrije zones. Blijkbaar zijn er buurtbewoners of andere anti-vw freaks die de boel aan het saboteren zijn.

Probeer jij maar eens atomicos of cobras met CE keurmerk en officiële documentatie te krijgen ;) kan me niet heugen dat dat spul tegenwoordig gekeurd wordt.

Ook voor prof gebruik moet je spul op bepaalde dingen gekeurd te zijn en voorzien van een uniek nummer zodat illegale handel ingeperkt zou 'moeten' worden.

Volgens mij zit er CE op een cobra, maar ben niet 100% zeker.

Ik heb vernomen dat particulieren een brief hebben ontvangen dat zij in een gebied wonen wat vw vrij is verklaard en dat daar dus geen vw mag worden ontbrand (in Ochten)
Echter op de site van de gemeente neder-Veluwe staat nergens iets over vw vrije zones. Blijkbaar zijn er buurtbewoners of andere anti-vw freaks die de boel aan het saboteren zijn.

Ongetwijfeld een persoon die er niet van houdt. Als er de indruk is gewekt dat dit officieel vd gemeente zou komen dan is de persoon strafbaar. Aanpakken die hap!

Volgens mij zit er CE op een cobra, maar ben niet 100% zeker.
De meeste Italiaanse knallers worden in achteraf huisjes/kamers geproduceerd maar op de originele Cobra zat idd een CE keurmerk voor wat het waard is.
Waar mijn wenkbrauwen meer van gaan fronzen zijn die atomicos made in China, of is dit een foto uit een ver verleden.

Is een archieffoto

Zoveel spul nog liggen, illegaal nog eens, de laatste dagen van het jaar?
Dat verkopen ze toch nooit meer; is dit spul bedoeld voor het chinese nieuwjaar of bevrijdingsdag/koningsdag ofzo :D

ben ik de enige die schrikt van het feit dat er Atomicos op de foto zichtbaar zijn?

Werkelijk waar een van de beste nitraten die ik ooit heb gehad en werkelijk waar nergens meer te krijgen behalve in spanje als je goed zoekt wat ik weet...

Manmanman wat zonde

ben ik de enige die schrikt van het feit dat er Atomicos op de foto zichtbaar zijn?

Werkelijk waar een van de beste nitraten die ik ooit heb gehad en werkelijk waar nergens meer te krijgen behalve in spanje als je goed zoekt wat ik weet...

Manmanman wat zonde

Die foto is een oude archieffoto..:bye:

Back
Bovenaan