Honderden kilo's vuurwerk gestolen bij ramkraak in Tilburg

the cigarman

VWC lid
Honderden kilo's vuurwerk gestolen bij ramkraak in Tilburg
TILBURG - Op een vuurwerkwinkel aan de Leenherenstraat in Tilburg is op Eerste Kerstdag een ramkraak gepleegd. Dat gebeurde in alle vroegte, rond 04.00 uur in de ochtend. De vier mogelijke daders gebruikten onder meer een in Waalwijk gestolen bestelbus. Er is voor honderden kilo's aan vuurwerk gestolen.

Dat meldt de politie donderdag. De bestelbus werd gestolen in de nacht van donderdag 19 op vrijdag 20 december, aan de Schouwslootweg in Waalwijk. De politie zoekt van beide incidenten getuigen.

Onderzoek loopt nog
Om ongeveer 04.20 uur meldden getuigen bij de politie dat meerdere personen zich verdacht gedroegen rond het pand van Vuurwerk Knaller Tilburg, aan de Leenherenstraat in de wijk Broekhoven.

,,Vier personen renden de vuurwerkwinkel uit, twee vertrokken in de witte bestelbus en de andere twee in een zwarte personenauto. Beide voertuigen gingen er met hoge snelheid vandoor.”
De witte bestelbus werd donderdag - op Tweede Kerstdag - rond 04.00 uur aangetroffen door agenten, op een parkeerplaats in Tilburg. Het onderzoek loopt nog. De deur van Vuurwerk Knaller Tilburg is ondertussen provisorisch dichtgemaakt met een houten plaat. Ook staat er een auto tegen de deur geparkeerd.

Bron: https://www.bd.nl/tilburg-e-o/honde...rg~a119bb61/?referrer=https://www.google.com/

Is niet de eerste keer zoieso gebeurd, heel triest voor de eigennaren hopen ze alles snel kunnen regelen kwa nieuwe voorraad

Kan mij wel iets beters voorstellen dan vuurwerk te stelen door middel van een ramkraak. Triest voor de winkelier en natuurlijk de bestellers.

Je zal er besteld hebben zeg manmanman

Doet me overigens wel verbazen dat blijkbaar de bunker niet apart beveiligd is? Een ramkraak doen ze vaak door de voordeur van het pand maar dan moet de bunker zelf toch nog afgeschermd zijn?

Je zal er besteld hebben zeg manmanman

Doet me overigens wel verbazen dat blijkbaar de bunker niet apart beveiligd is? Een ramkraak doen ze vaak door de voordeur van het pand maar dan moet de bunker zelf toch nog afgeschermd zijn?

De toegang tot de bunker moet aan bepaalde voorschriften voldoen i.v.m. brandveiligheid. De deur zelf hoeft niet inbraakwerend te zijn. M.a.w. er hoeft geen slot op te zitten.

Zeer triest voor de eigenaar en hij looft voor de gouden tip €1000 vuurwerk. Op Facebook staan beelden.

De toegang tot de bunker moet aan bepaalde voorschriften voldoen i.v.m. brandveiligheid. De deur zelf hoeft niet inbraakwerend te zijn. M.a.w. er hoeft geen slot op te zitten.

Klopt je hebt Bouwkundige beveiliging en die stroopt vaak met de brandveiligheid voorschriften.
Nou denk ik dat die deuren geschakeld staan op de brand meld centrale (bmc) als er dus een brand is dan moeten de deuren dicht vallen (als ze open zouden staan) en ontgrendeld moeten zijn zodat je altijd de bunker uit kunt vluchten indien nodig.
Stel dat de deuren al vergrendeld waren zouden deze door de ramkraak zomaar spanningsloos en dus ontgrendeld kunnen worden.
Tevens een domme actie want de kans is zeer groot dat er een sprinkler installatie actief word en dan is de "buit" binnen no time nat.

De kranten koppen slaan hun slag, met een foto van zwaar illegaal vuurwerk. Hier kan ik kwaad om worden.

Screenshot_20191226_213921_com.twitter.android.jpg

BELONING € 500,- voor de gouden tip!
OF € 1.000 aan vuurwerk.

Afgelopen nacht tussen 03.00-06.00u is er een ramkraak gepleegd aan onze vuurwerk winkel in de Leenherenstraat.
Hierbij is een klein beetje vuurwerk meegenomen, maar de schade en rompslomp is enorm!
(Dus vuurwerk kopers maak je niet druk! We hebben alles nog meer dan genoeg op onze externe grote opslag!����)

Ken of ben jij een van deze personen? Wij hebben nog meer beelden van andere camera's, waarin ook andere details te zien zijn (SMILE ��). Helaas mogen wij deze vanwege het onderzoek op dit moment niet vrijgeven.
Melden kan bij ons of bij de politie! (Niet melden? Wij hebben andere beelden en schroom niet om deze online te zetten onderzoek of geen onderzoek!)

VW Caddy of Transporter
Kleur: Wit
Sticker met werkverkeer op Linker achterdeur.
Waarschijnlijk schade aan rechter zijde i.v.m. raken van deur en auto die ernaast stond.

Tevens zien wij een VW polo voorbij rijden. Kleur: Waarschijnlijk grijs. Bouwjaar na 2009 (Nieuw type)

Krijg je ineens vuurwerk aangeboden? Ken je deze jongens? Meld het ons en wij belonen met € 500 of € 1.000 aan vuurwerk!

Bedoelen ze dit sarcastisch? Is het nu honderden kilo's of een klein beetje vuurwerk? Al zit je met een paar grote compounds al aan die honderden kilo's.

Wat ik altijd jammer vind is dat het gezicht in het kader van onderzoek nog maar even achterwege gehouden wordt.... Je zou denken dat nu al een gezicht delen sneller tot de dader zou leiden....

Klopt je hebt Bouwkundige beveiliging en die stroopt vaak met de brandveiligheid voorschriften.
Nou denk ik dat die deuren geschakeld staan op de brand meld centrale (bmc) als er dus een brand is dan moeten de deuren dicht vallen (als ze open zouden staan) en ontgrendeld moeten zijn zodat je altijd de bunker uit kunt vluchten indien nodig.
Stel dat de deuren al vergrendeld waren zouden deze door de ramkraak zomaar spanningsloos en dus ontgrendeld kunnen worden.
Tevens een domme actie want de kans is zeer groot dat er een sprinkler installatie actief word en dan is de "buit" binnen no time nat.

Ik denk niet dat dit gebeurd is want als het goed is zitten de BMC en de (slot)voedingen op een aparte stroomvoorziening. Ik denk dat de bunker gewoon niet afgesloten was.

Back
Bovenaan