[Demo] Talfeuerwerk Wuppertal 30-11 18:00 uur

Stad/dorp: Sprockhövel
Locatie: Mencke Gartencenter,Schmiedestraße 33, 45549 Sprockhövel(am Autobahnkreuz Wuppertal-Nord)
Datum: 30 November
Tijdstip: 18:00 uur
Schietbedrijf: ...
Max. kaliber: ...
Bijzonderheden: Grote collectie bestaande uit oa. Argento, Funke, Blackbox en Xplode

https://www.talfeuerwerk.de/shop/

Finale afgelopen jaar:

Als het weer een beetje mee zit ga ik er wel even heen komende week. Prachtig assortiment dus kan wel eens een mooie demo zijn.

Schietlijst van vanavond! :droolthum

Sooo, die Liste steht soweit...

1 Funke - Silberfontänen (10 Stück) 5,50 €
2 Funke - Goldcracker Fontäne 2,95 €
3 Funke - Silbercracker Fontäne 2,95 €
4 Lonestar - Vulkan - Grün-Blinker zu Silber 7,95 €
5 Lonestar - V. Goldfunken zu bunten Sternen 7,95 €
6 Lonestar - Vulkan - Crackling 7,95 €
7 Lonestar - Knister-Teufel Saphir (3 Stück) 5,95 €
8 Lonestar - Knister-Teufel Amethyst (3 Stück) 5,95 €
9 Lonestar - Knister-Teufel Rubin (3 Stück) 5,95 €
10 Jorge - Red Meteor 6,50 €
11 ABA - Hyper Cannon 5 7,95 €
12 ABA - Machine Gun 7,95 €
13 Funke - Salutraketen Silberschweif (10 Stück) 14,95 €
14 Funke - Salutraketen Silbercrackling (6 Stück) 16,95 €
15 Argento - Carbon Rockets (10 Stück) 12,95 €
16 Argento - Titanium Rockets (10 Stück) 12,95 €
17 Funke - Super-Gemini-Raketen (6 Stück) 15,95 €
18 Funke - Crackerschweif-Raketen (6 Stück) 16,95 €
19 Funke - Sternflocken-Raketen (10 Stück) 28,95 €
20 Funke - 13 Himmelsstürmer (13 Stück) 35,95 €
21 Argento - Blue Thunder 2,95 €
22 Argento - Zirkonia 7,95 €
23 XPlode - Coloured Crossette 8,50 €
24 Funke - Gold-Blue 8,95 €
25 Xplode - Purge 10,95 €
26 Panda - Phosphor 10,95 €
27 Argento - Color Thunder 10,95 €
28 Argento - Hysteria 13,95 €
29 Argento - Volta Multicolor 14,95 €
30 Argento - Eisblume 16,95 €
31 Pyrocentury - Snow White 14,95 €
32 Blackboxx - Süßes Gift 17,95 €
33 Blackboxx - Ultraviolet 18,95 €
34 Pyrogenie - Brokatkrone mit Rotblinkern 17,95 €
35 Pyrogenie - Blaue Peony mit Goldglitter 17,95 €
36 XPlode - Psychobilly 17,95 €
37 Toschpyro® - Batterie 33 18,95 €
38 Pyroland - Krassandra 19,95 €
39 Xplode - Golden Scorpion 19,95 €
40 Xplode - Pixel 20,95 €
41 XPlode - Double Deck Purple 23,95 €
42 Funke - GoldCracker Palmen 25,95 €
43 Funke - Blue Blood 27,95 €
44 XPlode - Brocade Crown King 27,95 €
45 Argento - Picasso 28,95 €
46 XPlode - Firebone 29,95 €
47 Funke - Duplex-Cracker Rain 29,95 €
48 Pyrocentury - Tropa de Elite 32,95 €
49 Pyrogenie - Fächerbatterie Crackling 32,95 €
50 Pyrogenie - FB. Weißblinker Wasserfall 32,95 €
51 Funke - Austrum Z-1 36,95 €
52 Funke - Dahliencracker Z-2 41,95 €
53 Funke - The Wall 43,95 €
54 Pyrotrade - Der Exorzist 3 49,95 €
55 Zena - Kracherblitz 59,95 €
56 Geisha - The Rampage Box XL 119,95 €
57 Heron - Professional Powerbox 3 124,95 €
58 Funke - Elegant Night 169,95 €
59 Funke - Paranoid 199,95 €
60 Funke - Fireball 329,95 €

und die Zündelrunde:

Blackboxx - Bellabomba (10 Stück) 2,50 €
Blackboxx - Vogelschreck (Doppelschlag - 6 Stück) 3,95 €
Funke - Bengalfeuer Mix 7,95 €
Funke - Cuckoo Cuckoo Fontäne (4 Stück) 7,50 €
Funke - Geysir Kaliber A 5,50 €
Funke - Geysir Kaliber C 5,50 €
Funke - Gold-Fontänen mit Farbsternen (4 Stück) 4,95 €
Funke - Petarde (50 Stück) 9,95 €
Funke - Römisches Licht 10 Schuss (10 Stück) 5,95 €
Funke - Teufelsfontäne 5,50 €
Funke - Tornado-Wirbel (4 Stück) 5,50 €
Funke - Vortex Saluts (10 Stück) 7,95 €
Piromax - Thunder Air Bomb (8 Stück) 4,95 €
Pyrotrade - Color Thunder Black Edition (20 Stück) 3,50 €
Pyrotrade - Feuerball (3 Stück) 3,50 €
Pyrotrade - Fountain D (5 Stück) 5,95 €
Weco - Pyro Peitsche (10 Stück) 2,95 €
XPlode - Big Balls (3 Stück) 2,95 €
XPlode - Crackling Bird (6 Stück) 5,95 €
XPlode - Crazy Eyeballs (3 Stück) 0,95 €
XPlode - Signal Handlichtfackel 6,95 €
XPlode - Storm (4 Stück) 1,50 €

Geweldige demo gezien hier, duidelijk dat de mannen achter deze zaak echte liefhebbers zijn. Ik zal morgen even een uitgebreide reactie plaatsen.

Hele mooie, gezellige demo meegemaakt gisteren die ik volgend jaar zeker weer zal bezoeken. Het was toch nog 1 uur en 20 min rijden maar ik heb ook dik 1,5 uur vuurwerk gezien.

Zoals je aan de schietlijsten kan zien is er echt heel veel geschoten gisteravond. Ik kan me niet herinneren dat ik eerder een demo heb meegemaakt waar 60! producten werden geschoten. Daarnaast waren het ook stuk voor stuk mooie producten. Het enige product wat ik beoordeeld heb met een 1 was de Zena Kracherblitz.

Er werd rustig begonnen met de kleinere artikelen zoals fonteinen en de 20 grams pijlen. Hier word al snel het verschil met Nederland duidelijk... De fonteinen staan op ca. 5 meter afstand en iets verder stond een groot pijpenrek waaruit bijna alle Funke/Argento pijlen werden geschoten.
Hierna gingen ze rustig verder met de cakes van klein naar groot om uiteindelijk verder te gaan met een aantal "verbundfeuerwerk".

Na het "vorschießen" was het tijd voor een kleine pyromusical maar niet voordat er even uitgebreid werd stilgestaan bij de negativiteit in de media. Blijkbaar gaat het er in Duitsland hetzelfde aan toe als hier in Nederland op dit moment. Vuurwerk word alleen maar negatief in het nieuws gebracht en er is een grote groep die beweert dat het ontzettend belastend is voor het milieu.
Mooi dat hier iets over werd gezegd en opgeroepen werd om de traditie niet te laten verzieken.
De pyromusical zat leuk in elkaar en eindigde met 6 loeiharde salutes.

Nu was het tijd voor de "Zundelrunde" maar eerst een lekker warme Gluhwein met een broodjes bratwurst om op te warmen.
Dit was voor mij wel een klein hoogtepunt van de demo omdat je dit nooit ziet in Nederland. Er werd namelijk voor een klein groepje wat nog was blijven staan klein stookspul afgestoken. Oa. wat cat1, kleine fonteinen, bijtjes en Bengalen werden recht voor je neus afgestoken. Er werden wat morining glory's en kleine fakkels uitgedeeld aan de omstanders wat gewoon een erg leuke sfeer gaf.

Al met al het ritje dus zeker waard!

Hoogtepunten voor mij qua producten:

Funke Geysir A+C: Mooie felle bengaal gevolgd door een Cracklingball XL
Funke Tornado Wirbel: Prachtig stookspul voor de vooravond
Xplode Storm: Een tol zoals hij hoort te zijn gevolgd door een crackling bal
Lonestar Knister-Teufel: Zeer hoge crackling mine met grote crackling wolk erboven (3 stuks voor 5,95)
Lonestar 250 grams fonteinen: Iets minder hoog dan de Zink varianten maar ook iets goedkoper
Funke Silbercracker Fontaine: Mooi dat we deze nu ook in Nederland hebben! Flink hoog met harde crackling
Funke/Argento pijlen: Laat de salutraketen liggen en ga voor sier, stuk voor stuk toppertjes.
Argento cakes: Eisblumen viel me tegen maar de rest was erg fraai. De Multi caliber bakken zijn gewoon een klein showtje voor nog geen € 30,- De salute cakes zou ik lekker laten liggen.
Xplode Psychobilly: Hummers!
Pyroland Krassandra: Kras! flinke rode en witte blinker boeketten
Funke Dahliencracker: Wat een beest is dit zeg! giga cracklingwolken met prachtig felle sterren erdoorheen.
Funke The Wall: Ik kende deze nog niet maar dit vond ik misschien wel de mooiste cake die ik heb gezien. Een grote muur van dat prachtige dunne glittergoud met datzelfde effect erboven wat zo fraai omlaag dwarrelt.
Pyrotrade Der Exorzist: 20mm?? Wtf. Geweldig blokje voor € 50,-
Geisha Rampage Box XL: Deze heeft me positief verrast. Komt op film niet geweldig over maar ik (en het publiek) vonden hem top.
Heron Professional Powerbox 3: Ongekend wat Heron uit 25mm weet te persen. Flink spijt van dat ik deze niet in de freakactie heb gekocht.
Funke Elegant Night + Paranoid: Wat moet je hier nog over zeggen? Simpelweg het mooiste vuurwerk wat je als consument kan kopen.

Lekker verslag man, en wow 60 producten... dat werd op een gegeven moment best koud denk ik haha.

ja, Funke is echt hot ...

Hele mooie, gezellige demo meegemaakt gisteren die ik volgend jaar zeker weer zal bezoeken. Het was toch nog 1 uur en 20 min rijden maar ik heb ook dik 1,5 uur vuurwerk gezien.

Zoals je aan de schietlijsten kan zien is er echt heel veel geschoten gisteravond. Ik kan me niet herinneren dat ik eerder een demo heb meegemaakt waar 60! producten werden geschoten. Daarnaast waren het ook stuk voor stuk mooie producten. Het enige product wat ik beoordeeld heb met een 1 was de Zena Kracherblitz.

Er werd rustig begonnen met de kleinere artikelen zoals fonteinen en de 20 grams pijlen. Hier word al snel het verschil met Nederland duidelijk... De fonteinen staan op ca. 5 meter afstand en iets verder stond een groot pijpenrek waaruit bijna alle Funke/Argento pijlen werden geschoten.
Hierna gingen ze rustig verder met de cakes van klein naar groot om uiteindelijk verder te gaan met een aantal "verbundfeuerwerk".

Na het "vorschießen" was het tijd voor een kleine pyromusical maar niet voordat er even uitgebreid werd stilgestaan bij de negativiteit in de media. Blijkbaar gaat het er in Duitsland hetzelfde aan toe als hier in Nederland op dit moment. Vuurwerk word alleen maar negatief in het nieuws gebracht en er is een grote groep die beweert dat het ontzettend belastend is voor het milieu.
Mooi dat hier iets over werd gezegd en opgeroepen werd om de traditie niet te laten verzieken.
De pyromusical zat leuk in elkaar en eindigde met 6 loeiharde salutes.

Nu was het tijd voor de "Zundelrunde" maar eerst een lekker warme Gluhwein met een broodjes bratwurst om op te warmen.
Dit was voor mij wel een klein hoogtepunt van de demo omdat je dit nooit ziet in Nederland. Er werd namelijk voor een klein groepje wat nog was blijven staan klein stookspul afgestoken. Oa. wat cat1, kleine fonteinen, bijtjes en Bengalen werden recht voor je neus afgestoken. Er werden wat morining glory's en kleine fakkels uitgedeeld aan de omstanders wat gewoon een erg leuke sfeer gaf.

Al met al het ritje dus zeker waard!

Hoogtepunten voor mij qua producten:

Funke Geysir A+C: Mooie felle bengaal gevolgd door een Cracklingball XL
Funke Tornado Wirbel: Prachtig stookspul voor de vooravond
Xplode Storm: Een tol zoals hij hoort te zijn gevolgd door een crackling bal
Lonestar Knister-Teufel: Zeer hoge crackling mine met grote crackling wolk erboven (3 stuks voor 5,95)
Lonestar 250 grams fonteinen: Iets minder hoog dan de Zink varianten maar ook iets goedkoper
Funke Silbercracker Fontaine: Mooi dat we deze nu ook in Nederland hebben! Flink hoog met harde crackling
Funke/Argento pijlen: Laat de salutraketen liggen en ga voor sier, stuk voor stuk toppertjes.
Argento cakes: Eisblumen viel me tegen maar de rest was erg fraai. De Multi caliber bakken zijn gewoon een klein showtje voor nog geen € 30,- De salute cakes zou ik lekker laten liggen.
Xplode Psychobilly: Hummers!
Pyroland Krassandra: Kras! flinke rode en witte blinker boeketten
Funke Dahliencracker: Wat een beest is dit zeg! giga cracklingwolken met prachtig felle sterren erdoorheen.
Funke The Wall: Ik kende deze nog niet maar dit vond ik misschien wel de mooiste cake die ik heb gezien. Een grote muur van dat prachtige dunne glittergoud met datzelfde effect erboven wat zo fraai omlaag dwarrelt.
Pyrotrade Der Exorzist: 20mm?? Wtf. Geweldig blokje voor € 50,-
Geisha Rampage Box XL: Deze heeft me positief verrast. Komt op film niet geweldig over maar ik (en het publiek) vonden hem top.
Heron Professional Powerbox 3: Ongekend wat Heron uit 25mm weet te persen. Flink spijt van dat ik deze niet in de freakactie heb gekocht.
Funke Elegant Night + Paranoid: Wat moet je hier nog over zeggen? Simpelweg het mooiste vuurwerk wat je als consument kan kopen.
Bedankt, heerlijk uitgebreid verslag, waar je ook echt wat aan hebt :yes:

Back
Bovenaan