Dozen vol illegaal vuurwerk in woonstraat Harderwijk.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Een levensgevaarlijke situatie in de wijk Stadsdennen in Harderwijk: in een garagebox aan de Heijermansstraat stonden dozen vol illegaal vuurwerk.

Het ging volgens de politie om in totaal 454 kilogram vuurwerk. De politie heeft dat in beslag genomen. De eigenaar is aangehouden. Hij mag zich volgens de wijkagent verantwoorden bij justitie. Op Instagram waarschuwt hij dat ‘dergelijk illegaal vuurwerk’ levensgevaarlijk is in een woonwijk.

Informatie gekregen
De politie had informatie gekregen dat op deze locatie vuurwerk zou liggen en was dinsdag rond 20.30 uur naar de Heijermansstraat gereden. Omwonenden zagen drie, vier politieauto’s voorbijkomen.

De herkomst van het vuurwerk en de motieven van de man zijn nog in onderzoek, zegt de politie in reactie op vragen van de Stentor.

https://www.destentor.nl/harderwijk/dozen-vol-illegaal-vuurwerk-in-woonstraat-harderwijk~a78a0b8a/

Levensgevaarlijk (althans dat wat op de foto's staat)... heb ik de afgelopen 20 jaar in een hol geleefd of is het al die tijd echt nog nooit gebeurd dat vuurwerk in een woning is ontploft?

Als het af gaat.... maar dat gaat het volgens mij nooit.

Ziet er uit als enkel 1.3G blokjes ( zo ver je op de foto kan zien ). Alsnog is zo'n 450 kilo een groot aantal. Het is ieder geval niet massa explosief, in die theorie is het 'minder levensgevaarlijk' dan een soortgelijke hoeveelheid aan 1.1G.

Zal misschien liefhebber zijn geweest, daar gun ik het persoonlijk echt niet bij. Ik ga niet schijnheilig doen, zitten mooie blokken tussen. Zonde als het wordt 'vernietigd'. Misschien is veilen een beter alternatief? Terug sturen naar de importeur.

Zodat het 2x verkocht kan worden?

Wat dacht je van een jaarlijkse show van al het inbeslag genomen vuurwerk?

Iemand met papieren mag het toch gewoon ontsteken?

Mooie mascleta achtige finale

En ik denk ook een stuk goedkoper dan het vernietigen.

Win win

Iemand met papieren mag het toch gewoon ontsteken?

Mooie mascleta achtige finale

En ik denk ook een stuk goedkoper dan het vernietigen.

Win win
Juist ja, is eigenlijk raar, ze willen toch centrale shows? tel uit je winst zou ik zeggen.
hier een voorbeeld hoe het moet:

Hahaha een centrale show in iedere gemeente die bestaat uit duizenden in beslag genomen cobra's aka handgranaten :cool:

Back
Bovenaan