Politie pakt vuurwerkoverlast aan.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Afgelopen weken heeft de politie meerdere meldingen ontvangen omtrent vuurwerkoverlast. Zij doen er op dit moment alles aan om alle meldingen aan te pakken.

Inmiddels hebben enkele meldingen al geleid tot inbeslagname van illegaal vuurwerk en meerdere processen-verbaal. De politie wil de overlast in de wijken graag verminderen. Daarvoor hebben zij uw hulp nodig. Mocht u informatie hebben omtrent personen die vuurwerk verhandelen ofwel verkopen is er een mogelijkheid om anoniem melding te maken via 0800-7000 of door de politie een persoonlijk bericht te te sturen via Facebook. Bij directe overlast kan men contact opnemen via 0900-8844.

https://www.hetcontact.nl/nieuws/20191112/politie-pakt-vuurwerkoverlast-aan

Door die NSB lijnen, durf ik nog geen cat. 1 meer af te steken. Voordat een idioot even belt of op Facebook een bericht stuurt, en ik de blauwe binnen heb staan.:copper:

Ben 100% tegen vuurwerk overlast en juich het handhaven ook zeker toe. Maar dit heeft zo zijn nadelen.

Ze kunnen beter belangrijkere zaken harder aanpakken dan dit,al die messenstekers en mensen die je om niets neerslaan etc..

Ik ben benieuwd hoeveel gevallen jullie kennen van zaken van messentrekkers die de politie niet serieus genoeg nemen. Ik vind dat altijd een beetje een raar argument: "ze moeten eens echte boeven vangen." Wees blij als de overlast minder wordt door dit soort politieacties, want dat zijn er weer meer mensen die een vuurwerkverbod niet zien zitten.

Door die NSB lijnen, durf ik nog geen cat. 1 meer af te steken. Voordat een idioot even belt of op Facebook een bericht stuurt, en ik de blauwe binnen heb staan.:copper:

Ben 100% tegen vuurwerk overlast en juich het handhaven ook zeker toe. Maar dit heeft zo zijn nadelen.

Heel je huis word gelijk leeg gehaald, door een cat1 melding :p

Heel je huis word gelijk leeg gehaald, door een cat1 melding :p

Ja los daarvan, je staat er mooi op in de buurt (de verhalen onstaan snel; huiselijk geweld, wietplantage, belasting ontduiken bla bla bla bla bla) ... ook leuk voor de vrouw en kinderen...

Ik ben benieuwd hoeveel gevallen jullie kennen van zaken van messentrekkers die de politie niet serieus genoeg nemen. Ik vind dat altijd een beetje een raar argument: "ze moeten eens echte boeven vangen." Wees blij als de overlast minder wordt door dit soort politieacties, want dat zijn er weer meer mensen die een vuurwerkverbod niet zien zitten.

Tuurlijk ben ik wel blij dat ze meer gaan doen tegen vuurwerkoverlast! Maar ik zou het toch jammer vinden als bijvoorbeeld een moordenaar (niet dat dat vaak gebeurd maar toch) er mee weg kan komen omdat ze iets meer focussen op de overlast.

Maar persoonlijk zou het mij beter doen als ze die tuig oppakken wat ik in mijn vorige reactie heb gezegt inplaats van een jonge die een beetje overlast bezorgd met legaal vuurwerk. De politie moet gewoon alles als gelijk behandelen.

Maak de straffen in het algemeen maar hoger illegaal vuurwerk - drugs etc

Ik vind het best dat mensen illegaal vuurwerk gaan afsteken, ik zou er gewoon naar gaan kijken, maar ze kunnen het beter niet doen voor hun eigen veiligheid en idd het overlast als je het buiten 31 december afsteekt, maar de mensen boven de 18+ weten zelf wat ze doen en als ze gepakt worden hier mee is dat wel hun eigenschuld.

Dit is niet tegen jou persoonlijk bedoelt Willymeuf maar gewoon mijn mening hierover. Ik woon dan ook in Oldenzaal en hoor je haast geen illegaal vuurwerk. Dus ik kan ook niet voor iedereen praten natuurlijk.

Back
Bovenaan