Twee mannen uit Enter en Raalte jaren de cel in voor grootschalige vuurwerkhandel.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De rechtbank in Zwolle heeft twee mannen uit Enter (28) en Raalte (35) veroordeeld tot celstraffen van 2 en 2,5 jaar. De twee hebben honderden kilo's zwaar illegaal vuurwerk verhandeld.

De grootschalige handel kwam aan het licht toen er een verdacht pakketje ontdekt werd bij een Duits pakketverzendbedrijf. In het pakketje zat 19.500 euro verstopt in biljetten van 200 en 500 euro.

Het pakketje werd teruggestuurd naar Nederland waar de Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (FIOD) al snel ontdekte dat het pakketje verzonden was door de echtgenote van de man uit Raalte. Omdat die man al eerder voor handel in verboden vuurwerk was veroordeeld, werd een onderzoek opgestart.

Uiteindelijk werd er een enorme hoeveelheid illegaal vuurwerk aangetroffen in een vrachtwagen in Olst en in loodsen in Enter en Zwartsluis. Bij de 35-jarige Raaltenaar werden 150 kogelpatronen en een apparaat gevonden dat bedoeld is om radioverkeer van de politie te verstoren.

Vier medeverdachten

Vier medeverdachten werden veroordeeld tot straffen die variëren van een taakstraf tot anderhalf jaar. De echtgenote die het pakketje verstuurde werd vrijgesproken, volgens de rechtbank had ze geen weet van wat haar man deed.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/32068...n-de-cel-in-voor-grootschalige-vuurwerkhandel

Sodeknetter! 19.500 euro is niet niks zeg! Dan zal het ook wel om meer vuurwerk gaan dan 150 kogelpatronen lijkt me.

Die vrouw komt wel goed weg zeg... "Tjah, geen idee!"

Sodeknetter! 19.500 euro is niet niks zeg! Dan zal het ook wel om meer vuurwerk gaan dan 150 kogelpatronen lijkt me.

Die vrouw komt wel goed weg zeg... "Tjah, geen idee!"

Ontkennen zolang het kan. Zo werkt Nederland toch? ;)

Was een flinke handel, en er zitten best wat foute dingen achter. Herhaling na eerder gepakt te zijn, vrachtwagen met een 800 kilo vuurwerk in een woonwijk parkeren, versturen van pakketten, misschien nog wel witwas-achtige dingen ook.

Sodeknetter! 19.500 euro is niet niks zeg!

Nou, ik vind het maar een flutbedrag. En de straffen vind ik wel bizar zwaar voor die honderden kilo's waar ze het over hebben.
Als je dronken iemand dood rijd dan krijg je minder, raar land en zo krom als de hel :bonk:

Nou, ik vind het maar een flutbedrag. En de straffen vind ik wel bizar zwaar voor die honderden kilo's waar ze het over hebben.
Als je dronken iemand dood rijd dan krijg je minder, raar land en zo krom als de hel :bonk:

Is ook een flut bedrag, naar mijn inziens de omzet van 1 week. En voor de rest ben ik het ook helemaal met je eens. Echter is het natuurlijk wel zo dat hij al eens veroordeelt is geweest, hoe noemen ze zoiets? een recidivist?? Dan loopt de straf al snel op.

Ik heb het niet altijd in mn achterzak zitten in ieder geval :wink:

19500 in briefjes van 500 past zelfs in het kleine zakje van je rechterbroekzak hahaha

Blijft lullig als je er per ongeluk een verliest.

In 5'jes is het wel een flinke stapel. Dan lijkt het nog wat :cool:

Klopt toch ook niet 120k kilo in duitsland maar om de schrik er goed in te houden tellen we dit aantal kilos op bij de in nederland gevonden illegaal vuuwerk:bonk:

Back
Bovenaan