Zena Megastore Olen

Ga alleen voor de pijlen, of sier moet echt heel bijzonder zijn maar prijzen zijn giga hoog (vooral de boxen) waardoor ik ze niet snel zou aanschaffen.

Zena Vuurwerk helpt je weer het weekend in te zetten met nieuwe weekenddeals! #zena #zenavuurwerk #hbf #harderbetterfaster #snapte #weekendrammers

ZENA_WEEKENDRAMMERS_19-20.jpg

Enthouasiast over het nieuwe beeldmateriaal. Toen ik echter op de site ging kijken, was dat enthousiasme plotseling weer verdwenen. 45,- euro voor een 500gr cake! De inflatie kent bij Zena geen grenzen. 2 jaar terug lagen dergelijke artikelen nog rond de 30,-. Natuurlijk gaat er nog een (ingecalculeerde) 10% of 25% vanaf, maar de prijsstijging zijn echt te fors. De goedkoopste cake is nu de worst nightmare, die - zonder korting - 16,- kost. Een paar jaar terug lag die prijs nog rond de 10,-.

Zena kan nu nog volop teren op Funke en Luypaers (en het knalvuurwerk), maar met de rest van het assortiment slaan ze qua prijs de plank toch wel mis.

Dit issue (buitenproportionele prijsverhogingnen) zie ik in mindere mate overigens ook bij veel nederlandse winkels terug, behalve een stuk of 10-15 freaksites.

Losse verkoop zijn de prijzen best flink gestegen. Maar er is altijd zat te regelen als je met een deftige lijst aan komt zetten. Adviesprijzen zeggen mij nooit zo veel, het gaat er tenslotte om wat je afrekend. Afgelopen keer ook prima geholpen.

En aan de andere kant, de Zena trophy moet ook ergens door betaald worden.
Je kan mij niet vertellen dat alle 10.000 bezoeker braaf €20,- in het kruitfunding busje stoppen.
Nee dan betaal ik liever iets meer in een winkel met het idee dat het wel besteed geld is voor de trophy. Er is geen enkel andere partij/importeur die zo iets grandioos neerzet met gratis entree. In dat opzicht is een iets hogere adviesprijs echt niet heel gek.

Ze moeten daar ook gewoon lekker 50 euro entree heffen en binnen alles all inclusief maken

Houd je meteen alle tokkies buiten de deur.

Losse verkoop zijn de prijzen best flink gestegen. Maar er is altijd zat te regelen als je met een deftige lijst aan komt zetten. Adviesprijzen zeggen mij nooit zo veel, het gaat er tenslotte om wat je afrekend. Afgelopen keer ook prima geholpen.

En aan de andere kant, de Zena trophy moet ook ergens door betaald worden.
Je kan mij niet vertellen dat alle 10.000 bezoeker braaf €20,- in het kruitfunding busje stoppen.
Nee dan betaal ik liever iets meer in een winkel met het idee dat het wel besteed geld is voor de trophy. Er is geen enkel andere partij/importeur die zo iets grandioos neerzet met gratis entree. In dat opzicht is een iets hogere adviesprijs echt niet heel gek.

Tjonge, hoe moet ik dit uitleggen:

Een winkel verkoopt een jas voor 100,-. Dat loopt niet zo lekker. Daarom besluiten ze een actie te doen: diezelfde jas in plaats van 200,- nu voor 125,-! En het verkoopt een heel stuk beter. De 25% die Zena hanteert heeft eenzelfde strekking.

Natuurlijk zeggen adviesprijzen wel wat. Het is namelijk het referentiepunt van een winkelier. Vanuit daar kun je korting gaan schreeuwen. Hoe hoger je adviesprijs, des te hoger het kortingspercentage en des te meer en vaker trappen klanten daar bewust of onbewust in. Klanten zeggen dat ze een adviesprijs onzin vinden, maar hun gedrag laat wat anders zien. (literatuur op aanvraag).

De Zena Trophy moet ergens van betaald worden. Dat is een wat ver gezochte aanname. Het zou een beetje vreemd zijn om je hele klantenbestand met een heffing op te zadelen om een evenementen voor klanten en niet klanten te bekostigen. Als niet-Trophy-bezoeker (wees gerust, ik was er wel) voel je je dan toch genaaid als je jouw redenatie leest.
Zena vertelt hier op het forum echter niet zoveel, dus het blijft gissen maar ik verwacht dat er wel degelijk directe- en indirecte inkomsten zijn.
Direct: een hele lijst met sponsors en ik verwacht een franchise achtige constructie met alle eet- en drinktentjes (wat ook deels verklaart waarom men - begrijpelijk - geen food en drinks van buitenaf mag meenemen).
Indirect: creëren van naamsbekendheid, versterken van merkbeeld, klanten kietelen met producten die je in de winkel kunt kopen. Kortom, het is een slimme investering om klanten naar de winkels te krijgen en dat betaalt zich uit. Niet voor niets dat de Trophy eind september is en niet half februari.

Tuurlijk je hebt daar zeker gelijk. Alleen wat ik bedoel met dat een adviesprijs mij niet zoveel zegt:
Stap op de reguliere vuurwerk verkoopdagen een verkooppunt binnen dan zijn de advies verkoopprijzen die gehanteerd worden echt belachelijk vergeleken met wat wij als freaks betalen.

Hetzelfde geld in olen ook een beetje, koop je een losse cake dan word je goed genaaid. Koop je een karton cakes, of heb je voor een mooi bedrag aan spullen op je lijst dan krijg je meer dan prima prijzen.

Tjonge, hoe moet ik dit uitleggen:
De Zena Trophy moet ergens van betaald worden. Dat is een wat ver gezochte aanname. Het zou een beetje vreemd zijn om je hele klantenbestand met een heffing op te zadelen om een evenementen voor klanten en niet klanten te bekostigen.

Dit ben ik niet met je eens. Wat denk je dat bijvoorbeeld een Red Bull doet. Die blikjes zijn echt geen €2,50 omdat het zo duur is om te produceren.
Alle evenementen zoals redbull racing F1, extreme sporten, alle PR etc word betaald door de consument. Vandaar dat die blikjes zo achterlijk duur zijn.

Prijzen zijn altijd wel te regelen als je er om vraagt en 'er moeite voor doet'. Daarmee bedoel ik dat je een verkoper ook tegemoed moet komen door wat meer af te nemen.

In Baarle weet ik dat je rond de 25% korting krijgt op een karton op de 'adviesprijs'. In Olen ligt dat wat hoger omdat je daar sowieso al die ingecalculeerde 25% korting krijgt.

Prijzen zijn altijd wel te regelen als je er om vraagt en 'er moeite voor doet'. Daarmee bedoel ik dat je een verkoper ook tegemoed moet komen door wat meer af te nemen.

In Baarle weet ik dat je rond de 25% korting krijgt op een karton op de 'adviesprijs'. In Olen ligt dat wat hoger omdat je daar sowieso al die ingecalculeerde 25% korting krijgt.

Dus dan betaal je in Baarle voor een karton Florida Panther (volgens mij zitten die met 6 in een doos) 37,5 x 6 = 225 x 0,75 = 169,-. Deel dat weer door 6 en je hebt een cake van 28,25. Precies de prijs die de (betere) Funke variant in NL en DE ook kost. Waar is mijn korting nou?

Moet ik nog meer zeggen? :bonk:

Olen is inderdaad een iets ander/beter verhaal.

Laatst bewerkt:
Dus dan betaal je in Baarle voor een karton Florida Panther (volgens mij zitten die met 6 in een doos) 37,5 x 6 = 225 x 0,75 = 169,-. Deel dat weer door 6 en je hebt een cake van 28,25. Precies de prijs die de (betere) Funke variant in NL en DE ook kost. Waar is mijn korting nou?

Moet ik nog meer zeggen? :bonk:

Olen is inderdaad een iets ander/beter verhaal.

Ja dit heb je helemaal correct. Bijvoorbeeld, de Zena Triumph kost in Nederland €49,95 . In Belgie kost ie €80,- en in Olen met 25% korting €60,- . Dus zelfs met groothandels korting betaal je daar een stuk meer dan in Nederland zonder korting. De €80,- is een mooi voorbeeld van een overdreven ( verzonnen ) prijs waar je dan korting op krijgt en alsnog veel voor betaald, maar het gevoel van 'korting' laat je voelen dat je een mooie deal hebt gesloten. Zoals je in je vorige betoog al omschreef.

Die 2e aanbieding is wel leuk, die Muffler ziet er op film echt top uit en dan ook een all at once salute bak er bij maakt het wel interessant vind ik.

Back
Bovenaan