Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Enthouasiast over het nieuwe beeldmateriaal. Toen ik echter op de site ging kijken, was dat enthousiasme plotseling weer verdwenen. 45,- euro voor een 500gr cake! De inflatie kent bij Zena geen grenzen. 2 jaar terug lagen dergelijke artikelen nog rond de 30,-. Natuurlijk gaat er nog een (ingecalculeerde) 10% of 25% vanaf, maar de prijsstijging zijn echt te fors. De goedkoopste cake is nu de worst nightmare, die - zonder korting - 16,- kost. Een paar jaar terug lag die prijs nog rond de 10,-.
Zena kan nu nog volop teren op Funke en Luypaers (en het knalvuurwerk), maar met de rest van het assortiment slaan ze qua prijs de plank toch wel mis.
Dit issue (buitenproportionele prijsverhogingnen) zie ik in mindere mate overigens ook bij veel nederlandse winkels terug, behalve een stuk of 10-15 freaksites.
Losse verkoop zijn de prijzen best flink gestegen. Maar er is altijd zat te regelen als je met een deftige lijst aan komt zetten. Adviesprijzen zeggen mij nooit zo veel, het gaat er tenslotte om wat je afrekend. Afgelopen keer ook prima geholpen.
En aan de andere kant, de Zena trophy moet ook ergens door betaald worden.
Je kan mij niet vertellen dat alle 10.000 bezoeker braaf €20,- in het kruitfunding busje stoppen.
Nee dan betaal ik liever iets meer in een winkel met het idee dat het wel besteed geld is voor de trophy. Er is geen enkel andere partij/importeur die zo iets grandioos neerzet met gratis entree. In dat opzicht is een iets hogere adviesprijs echt niet heel gek.
Tjonge, hoe moet ik dit uitleggen:
De Zena Trophy moet ergens van betaald worden. Dat is een wat ver gezochte aanname. Het zou een beetje vreemd zijn om je hele klantenbestand met een heffing op te zadelen om een evenementen voor klanten en niet klanten te bekostigen.
Prijzen zijn altijd wel te regelen als je er om vraagt en 'er moeite voor doet'. Daarmee bedoel ik dat je een verkoper ook tegemoed moet komen door wat meer af te nemen.
In Baarle weet ik dat je rond de 25% korting krijgt op een karton op de 'adviesprijs'. In Olen ligt dat wat hoger omdat je daar sowieso al die ingecalculeerde 25% korting krijgt.
Dus dan betaal je in Baarle voor een karton Florida Panther (volgens mij zitten die met 6 in een doos) 37,5 x 6 = 225 x 0,75 = 169,-. Deel dat weer door 6 en je hebt een cake van 28,25. Precies de prijs die de (betere) Funke variant in NL en DE ook kost. Waar is mijn korting nou?
Moet ik nog meer zeggen?
Olen is inderdaad een iets ander/beter verhaal.