Eetgewoontes & Recepten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Hoe ga jij het nieuwe jaar in? wat mag er bij jou op de tafel niet ontbreken?

Deel je eettradities met oud & nieuw, liefst met foto's en recept, zodat we van elkaar inspiratie op kunnen doen voor een nog mooiere jaarwisseling.

Oliebollen natuurlijk! Hier is het ook tratditie geworden dat er kaasfondue is die de hele avond aan staat. Verder gewoon allemaal simeple hapjes zoals: gehaktballetjes, kippenvleugeltjes, salades en toastjes. Zoveel mogelijk zelf gemaakt natuurlijk. Ik heb hier geen recepten voor want die gerbuik ik zelf eigenlijk niet echt. Koken is op gevoel en eigen smaak.

Mijn eetgewoonten rond oud & nieuw zijn eigenlijk "gewoon". Als er oliebollen/appelflappen zijn eet ik dat "extra". Maar verder is het voor mij een vakantie-dag als geen ander qua eten en drinken. Dus als ontbijt, zeg maar gerust lunch, vla. Als lunch dus dan niks omdat ik vaak uitslaap dus, het is dan al lunchtijd. Als avondeten wat makkelijks, vaak gewoon karbonade met heel veel kruiden uit de airfryer of pan, misschien wat groenten erbij. En dan als ik trek heb in de avond wat mentos of chocola. En dan is vaak de dag al voorbij. Op 1 januari begint de dag dan ook als 31 december met vla. Waarna we vaak naar beiden oma's gaan, krijg dat vaak een lekker bakkie warme chocolademelk met slagroom, maar soms ook gewoon alleen cola zero. Meestal zijn er wel wat oliebollen/appelflappen of een stuk gebak. Daarna gaan me bijna altijd na de andere oma toe waar hapjes staan zoals kippenpoten, superheerlijke gehaktballetjes, patat, frituursnacks enzovoorts. En vaak zitten we dan wel vol tegen het avondeten, dus word t niks qua avondeten en alleen een tussendoortje zoals chocola. Dat is hoe het ongeveer gaat elk jaar weer...Vroeger gingen we nog weleens fonduen.

vroeger toen pa nog leefde altijd een grote pan italiaanse soep aangevuld met oliebollen uit ghana sinds 2012 is het een allergaartje van noten chips en snacks

Oliebollen, warme chocolademelk en nog iets luxe het liefst.
Op de dag zelf probeer ik die boterham bij het ontbijt naar binnen te krijgen.
Echter krijg ik hem door de spanning bijna niet naar binnen :p
Na het eerste stoken gaat de lunch er wat makkelijker in. Maar wederom heb ik 's avonds het liefst een zo kort mogelijke maaltijd. Man man man, wat krijg ik zin in oud en nieuw als ik er over na denk.

Recepten volop! Bij aanvraag wil ik zeker wel wat delen... Namelijk 3 jaar chef kok geweest!

Meestal zorgen we voor oliebollen en appelflappen met een lekkere erwtensoep... Makkelijk verteerbaar en snel weg te eten!

Een pasta pesto kipfilet doet het ook altijd goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan