Wat steek jij als eerste af om 00:00 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
(Net na) 0.00 uur steek ik als eerste de Tears From Heaven van Funke de lucht in gevolgd door The Next Level van Salon Roger,,,

Ik wacht altijd een kwartiertje. Eerst genieten van vuurwerk van anderen. Ik begin dit jaar waarschijnlijk met twee cakeboxen tegelijk, maar weet nog niet welke. Misschien een salutecakebox in combinatie met primal instinct.

Ook ik steek om 0.00 uur eigenlijk helemaal niets af...ik laat de buurt lekker losgaan met cakes en dergelijke om hunzelf te laten genieten van hun vuurwerk. En ook even checeken wat de buurt en wijk allemaal voor mooi vuurwerk heeft en kijken of ik iets herken :D Uiteraard gaan we ook alle buren even af om te feliciteren en de beste wensen voor het nieuwe jaar te wensen.
Daarna...rond half 1 mag ik even lekker losgaan met een klein showtje!

Leuk om te lezen dat vele hier toch even wachten. Dacht serieus dat ik een van de weinige was. Vorig jaar het nieuwe jaar in met 2x return of the Phoenix en ik heb alle aanwezige vrienden een Zena Single Shot gegeven om dat dan tegelijk samen af te steken op 00.00 uur. Daarna rustig de buurt zijn gang laten gaan en toen zelf alle projecten en boxen weggestookt.

Dit jaar geef ik ze waarschijnlijk de heroic strike.

De afgelopen 3 jaar was ik om 0:00 druk in de weer met het sjouwen van cakeboxen en cakes om de show voor te bereiden. Ieder jaar te laat begonnen met uitstallen, waardoor het 0:00 moment dus helemaal wegviel. Vorig jaar zelfs het moment meegemaakt vanuit de auto waar het vuurwerk in stond, die reed ik naar de stookplek terwijl ''Happy Newyear'' van Abba opstond. Komend jaar wil ik toch wel wat eerder beginnen zodat het 0:00 ingeluid kan worden met een losse cake o.i.d. waarna ik de aanwezige mensen de hand kan schudden. Omdat we op een afgelegen locatie stoken zal het eerste ''echte'' product de 1e post van de 0:00 show zijn. Wat dat is? Ik verwacht een aantal fonteinen, vermoedelijk 5x Crackling Conic van Lesli! Anders beginnen we met 2x E-Pulz van Vuurwerktotaal.

De afgelopen 3 jaar was ik om 0:00 druk in de weer met het sjouwen van cakeboxen en cakes om de show voor te bereiden. Ieder jaar te laat begonnen met uitstallen, waardoor het 0:00 moment dus helemaal wegviel. Vorig jaar zelfs het moment meegemaakt vanuit de auto waar het vuurwerk in stond, die reed ik naar de stookplek terwijl ''Happy Newyear'' van Abba opstond. Komend jaar wil ik toch wel wat eerder beginnen zodat het 0:00 ingeluid kan worden met een losse cake o.i.d. waarna ik de aanwezige mensen de hand kan schudden. Omdat we op een afgelegen locatie stoken zal het eerste ''echte'' product de 1e post van de 0:00 show zijn. Wat dat is? Ik verwacht een aantal fonteinen, vermoedelijk 5x Crackling Conic van Lesli! Anders beginnen we met 2x E-Pulz van Vuurwerktotaal.

Dit jaar weer 2 showtjes of gewoon 1 ram showtje na 00.00 ? Dat showtje met de Salute Cake 2 was toch wel je dikste. Moeilijk om iets vervangends te zoeken..

Dit jaar weer 2 showtjes of gewoon 1 ram showtje na 00.00 ? Dat showtje met de Salute Cake 2 was toch wel je dikste. Moeilijk om iets vervangends te zoeken..

Na een inventarisatie te hebben gedaan van alle tot nu toe bestelde artikelen zijn we tot de conclusie gekomen dat we eigenlijk wel twee showtjes moeten gaan schieten... Het is weer erg veel geworden zeg maar. De 0:00 show gaan we komend seizoen voor het eerst elektrisch ontsteken, die zal (zoals nu gepland) +/- 10 minuten duren. Inclusief een hele vette finale met 68 cakes... Het zal de finale van twee jaar geleden niet overtreffen qua burst (24x Salute Cake 2), maar wellicht wel qua heftigheid :handsup:

Na een ieder de beste wensen gedaan te hebben, en de buren hun pleziertje te hebben gegund begin ik met een serie fluitcakes of een fluitcompound.

Na een inventarisatie te hebben gedaan van alle tot nu toe bestelde artikelen zijn we tot de conclusie gekomen dat we eigenlijk wel twee showtjes moeten gaan schieten... Het is weer erg veel geworden zeg maar. De 0:00 show gaan we komend seizoen voor het eerst elektrisch ontsteken, die zal (zoals nu gepland) +/- 10 minuten duren. Inclusief een hele vette finale met 68 cakes... Het zal de finale van twee jaar geleden niet overtreffen qua burst (24x Salute Cake 2), maar wellicht wel qua heftigheid :handsup:

Als ik mijn bestelling heb gedaan zal ik je nog wel even om hulp vragen in het juiste topic. Wil namelijk ook een ( kleinschalig ) showtje schieten. Gewoon wat cakes en wel met de hand fakkelen. Jij hebt wat meer ervaring en hebt ondertussen zowat ieder product op de markt gehad en iedere batch.

Als ik mijn bestelling heb gedaan zal ik je nog wel even om hulp vragen in het juiste topic. Wil namelijk ook een ( kleinschalig ) showtje schieten. Gewoon wat cakes en wel met de hand fakkelen. Jij hebt wat meer ervaring en hebt ondertussen zowat ieder product op de markt gehad en iedere batch.

Als het zover is, stuur mij ook even een berichtje als herinnering. Dan kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen! Ik ben benieuwd welk product jij dan als eerste het luchtruim in laat gaan :D!

Nee, eigenlijk nog niet. Loop nog steeds met het idee om het rond een uur of 22:00 te doen, maar denk dat ik tog weer erg begin te twijfelen en het dan na 00:00 doe.

Nee, eigenlijk nog niet. Loop nog steeds met het idee om het rond een uur of 22:00 te doen, maar denk dat ik tog weer erg begin te twijfelen en het dan na 00:00 doe.
Ik steek zelf altijd bijna alles tussen 18.00 en 22.00 de hens in omdat je dan lekker de tijd en ruimte hebt. Als de omgeving dan om 00.30 wat rustiger begint te worden heb ik nog wat cakes of een cakebox ofzo. Ik vind dat echt heerlijk :D

Ik wacht meestal ook een kwartiertje, om iedereen de hand te schudden en om mij heen te kijken. Dan ga ik mijn klein showtje klaarzetten. Ik open met de Transbomber Champions Edition en eindig met 2x Berlin.

Ik vind het juist gaaf om precies om 00:00 uur ff goed los te gaan. Wat weet ik nog niet precies maar in ieder geval iets in meervoud met een lekker tempo.

En natuurlijk gaat het sierlijke spul voor 00:00 uur de lucht in of rond half 1 als het wat rustiger is.

Net als velen begin ik ook pas met het echte werk na de eerste rush. Eerst familie, buren, en dan de omgeving checken. Diepe zucht van genot, eindelijk is het dat moment. Overigens kijk ik vaak wel rond met wat klein spul in de hand.

Ik denk dat ik dit jaar als eerste echte item de Armageddon van Magnum de lucht in ram.

Na 0:00 eerst genieten van anderen. Als het wat rustiger wordt gaan de Paarse Bengaalse fakkels aan en dan weet de buurt wel hoe laat het is :wink:

Wat wij freaks doen is eigenlijk de gouden middenweg. In 'de vooravond' kan je er echt heerlijk van genieten en is het publiek wel vaak iets kleiner. En na 00.00 op het moment supreme heeft het gewoon wat om met 'je grootste vuurwerk' naar buiten te komen en het nieuwe jaar in knallen, met de hele straat ook buiten die toekijkt hoe jij die grote rol / comound neer zet :) Eigenlijk een moment van de dag die zeer belangrijk is voor de totaal beleving, ondanks het grote nadeel dat je er veel minder van geniet.

Altijd slim om dus ( zoals iedereen volgens mij hier wel doet ) een onderscheid te maken met wat je wel en niet afsteekt na 00.00 . Kijk, die projecten van jullie vroegah zijn echt ideaal! Gewoon een aantal dikke 19sh cakes tegelijk en een finale van veel Secret Salute. Of andere lekkere ram projectjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan