Zena Trophy 2019 - 21 september - Kalkar, Duitsland - Henri's Kerstboodschap

Ik vind het een beetje een vreemde constatering.

Omdat ik Dancemuziek/gabberhouse/house hou, ben ik dan gelijk een pillen slikkende idioot?
Omdat ik leiding ben op een scouting vereniging, ben ik dan een pedo.
Omdat ik graag een speciaal biertje drink, ben ik dan een zuiplap. (Nou ja, dat klopt dan misschien wel.... :D)

Met andere woorden... hokjesgeest Laurence.

Ik zeg toch niet dat iedereen die vuurwerk leuk vind een tokkie/aso is ofwel soms ?

Ik zeg dat dat soort volk ook aangetrokken is tot vuurwerk.

Zelfde kan ik ook zeggen over voetbal en bijvoorbeeld weer niet over opera.

Beter lezen dus ;)

Zo jongens, de zondag nog gehad om te kunnen nagenieten en vandaag weer terug in de realiteit.

Zena, iedereen achter de schermen, super bedankt voor weer een enorm geweldige editie van de Trophy. Ik heb weinig toe te voegen aan alle berichten (met opbouwende kritiek) en denk dat als Zena meeleest ze een grote glimlach krijgen van al de mooie woorden alsmede goede kritiek om de volgende editie(s) nog beter te maken!

Enfin, dat aan de kant hebbende kon ik mezelf ook niet inhouden enkele videootjes te schieten. Dit jaar heb ik het iets anders gedaan en heb uit de hand gefilmd dit zorgt ervoor dat het beeld niet helemaal geweldig is. Waar ik ook voor heb gekozen is om een prime lens te proberen, ofwel ietsjes verder ingezoomd maar kan wel veel licht opvangen. Na wat testen tijdens de Trophy showtjes voelde ik me redelijk confident dat het zou kunnen werken tijdens de batteria, showoff en castillo.

Zonder de andere fantastische video's te bashen mis ik bij vrijwel allemaal wel echt goed geluid. In dit gebied voel ik dat deze volgende video wellicht meer voldoening geeft voor alle mensen die niet aanwezig zijn geweest alsmede de mensen die wél zijn geweest en de beleving nogmaals willen meemaken.

TLDR: Ik heb de shows ook gefilmd, uit de losse hand, iets verder ingezoomd maar met fantastische audio. Ik hoop dat jullie hier mee eens zijn (ondanks dat ik en mijn vriendin af en toe iets roepen van *ZO! DIE GAAN LOEIHARD* of iets in die richting.

Je hoort op sommige stukjes de sterren zachtjes branden, en dat hoorde je in het echt ook amper.
Dat is dus best HQ audio haha!

Bekijk bijlage 47228

Dit was onze schietlijst van gister (team VWC)
Helaas werd de sky high whistle op het laatste moment uit de show gehaald ivm veiligheid door de windrichting.
Tevens was door de daylight show al een deel van onze Ygdrassils afgegaan.
Verder een mooie en gezellige dag gehad en genoten van alle shows.

Weet je dat zeker die Ygdrassil? Die van ons (team 2) was in z'n geheel afgegaan 10 minuten na de daylight namelijk

Schiet lijst van team 2 Last Minute

6x Palm cake werden in waaier geschoten.
Evenals de 5x Kappa aan het eind als eindsaluut.

IMG-20190922-WA0003.jpg

Nr 4 Yggdrasil zijn we in het geheel kwijtgeraakt voor de show door overslag.

Nr 11 4x Long willow is onze schieter waarschijnlijk vergeten af te drukken :cry:

Nr 15 3x Whistle to Time Rain moest eruit.

Nr 17 tm 19 6x Sky high whistle moest eruit

Uiteindelijk dus 1 cakebox en 13 cakes minder dan het idee was. Een wonder dat we 2e zijn geworden alsnog haha :bonk:

Kalkar is weer goed wakker geschud afgelopen zaterdag,

top weer gehad,zonnetje in huis zeer goed te doen deze dag.
Ik zat achter de viptent met camera opgesteld om alles goed vast te kunnen leggen.

hierbij mijn bijdrage.

Zena bedankt voor dit mogelijk te maken, genoten!!

Ja zeker, kijk maar naar ons filmpje, we schieten daar 2 x de Ygdrassil. Waarvan cake 4 en 5 tegelijk.
Maar die stond er alleen nog op de rechter positie. Die andere was al afgegaan. Vraag me niet wanneer want ik dacht ook dat het alleen die van jullie was.

Als iedereen daar wat minder naar mekaar kijkt, en gewoon geniet dan gebeurt er zoiezo niks. En negeer de mensen die wat anders willen...
Ergens zag ik hier en daar wat maar ja geef een mafkees aandacht dan vind die dat alleen maar leuk.
Vond al die stoeltjes leuk om te zien, lekker met een drankie en een patatje vuurwerk kijken.
Iedereen reageerde leuk op het vuurwerk!!
Heb echt genoten!!

Er is al veel over gezegd, maar wat een geweldige editie was dit. Ook hier was de rit er naartoe echt een drama. Door een file en vervolgens een wegafzetting er ruim 2 keer zo lang over gedaan, maar gelukkig net op tijd voor de rondleiding van Glenn. Geweldig dat hij ruim de tijd neemt om een grote roep rond te leiden op het schietveld en ons allen te voorzien van de feiten omtrent de hoeveelheden, vragen te beantwoorden en dit alles met zichtbaar veel plezier. Het blijft toch bijzonder om op zo’n schietveld te mogen lopen en alle kwaliteitsspullen van dichtbij te kunnen bewonderen.

Vervolgens een ronde over het terrein gelopen en de sfeer zat er al goed in. Uiteraard nog even een bezoekje gebracht aan de museum tent en het is echt geweldig om al die nostalgische labels en items te kunnen bewonderen. Benoemenswaardig ook met hoeveel passie en plezier zij hun voorliefde voor het vuurwerk van weleer met ons allen delen.

Merchandise
Ook de merchandise stand viel me op in positieve zin. De Zena merchandise is natuurlijk mateloos populair en eigenlijk gaat er geen vuurwerkshow voorbij zonder iemand met een Zena vest te spotten. Maar zo te zien hebben ze nu een gehele nieuwe lijn en dat zag er enorm goed uit en aan de drukte te zien rondom de kraampjes was de interesse groot.

Koopjegadget
Vervolgens ook nog even langs de koopjegadget kraam gelopen, want daar waren de dvd’s van Pieters Vuurwerk weer te koop. In mijn jeugd echt elk filmpje op de site in veelvoud bekeken, maar helaas nooit de dvd’s gekocht, dus deze kans liet ik natuurlijk niet aan mij voorbij gaan en ik heb uiteraard voor de old school dvd’s gekozen, zo heb ik lekker wat te kijken de komende maanden.

Daylight Show
Aangezien het stoken bij daglicht niet meer mag met de jaarwisseling en daardoor het speciale gevoel een beetje ontbreekt, heb ik ook nu weer genoten van de daylightshow. De smoke walls blijven gaaf en ook de nieuwe kleuren kon ik zeer waarderen. De finale met de regenboog smoke wall vond ik het mooist. Dit was niet de meest indrukwekkende daylight show die ik tot nu toe heb gezien, maar hierbij werd alleen gebruik gemaakt van F2 cakes en daarmee zeker geslaagd. Al hoop ik wel dat bij een volgende Trophy de smoke shells en salutes weer terugkeren.

Battle Shows
De battle shows spraken mij ook erg aan, dit omdat er elk jaar weer verrassingen tussen zitten. De positieve veranderingen (budget van 1200eu naar 2000eu, 2 schietkisten i.p.v. 1, uitbreiding van de productenlijst en er mochten weer artikelen schuin worden geschoten) waren duidelijk zichtbaar. Stuk voor stuk leuke shows en mijn felicitaties gaan naar Team LVC. Het is al eerder gezegd, maar Fünke sprong er echt met kop en schouder boven uit. De spreiding en brandtijd van de Blue Strobe 25sh was echt ongekend, maar ook de cakeboxen maakten bij iedereen veel indruk (Corolla Blue, Yggdrasil, Scala 100A en Elegant Night). Wat een heldere kleuren, om over de burst nog maar niet te spreken. Voor het eerst dat ik Fünke in actie heb gezien, maar nu snap ik ook waarom iedereen er zo lyrisch over is.

Batteria Valenciana
Over de Batteria Valenciana kan ik kort zijn, KIPPENVEL! Zoveel creativiteit, enorm goed uitgewerkte thema’s en wat een timing. Zena hart YOU, was fenomenaal. Tijdens de rondleiding gaf Glenn met een glimlach van oor tot oor aan dat het hier om een verrassing ging. Ik dacht zelf aan: SNAPTE?! Maar dat was het niet. “Malta, Tower of Light” zei hij “en de rest is een verrassing”. Dit viel duidelijk in de smaak bij het publiek en zou ik graag nog eens zien, geweldig. Het kleurgebruik; rood, wit, blauw, de kleuren van Valencia rood, blauw, geel, maar ook de diverse multicolor thema’s laten wel zien dat echt over alles in details is nagedacht. En wat een burst zeg bij die crackling chry shells. Ook deze show kan zo op het programma tijdens Las Fallas en dan is 1 ding zeker; Ook daar gaan de mensen gegarandeerd uit hun dak!

Show Off
Ook de show off kon ik erg waarderen. Het begon wat rustig maar dit zorgde voor een mooie opbouw in de thema’s en uiteraard ging in de finale het gas er flink op zoals we van Zena gewend zijn.

Castillo
Wat was dit een geweldige show. Ook hier weer enorm veel creativiteit, prachtig uitgewerkte thema’s en wat een kwalitatief hoogwaardige spullen. Van een prachtig crossette thema, geweldige tourbillion shells tot een erg strak uitgewerkt JGWB-Zink stuk overgaand in top kwaliteit jellyfish shells, in één woord fantastisch. Ook de shells met red/green peony met fluiters en de shells met hummers hebben vond ik erg indrukwekkend. En man wat een finale van een geweldige Zena Trophy. De Italiaanse cilinders zijn wat mij betreft een blijvertje, SNAPTE?!

Verder viel het mij net voor de prijsuitreiking op dat er aan de kant van de grote tent enorm veel Zena spandoeken van de hekken waren gehaald. Echt te triest voor woorden!

Zena WE LOVE YOU
Enorm veel respect voor Zena, voor het organiseren van een festival van dit formaat. Zo slagen ze er elk jaar weer in om zich te houden aan hun motto: Harder, Better, Faster. Maar ook een bijzonder woord van dank voor alle vrijwilligers, bouwers en overige leden van de organisatie die dit evenement mogelijk hebben gemaakt.

Fijn dagje gehad!

Weet iemand welke cake het is met die blauwe falling leaves and silver fishies? Ik dacht zelf aan de Tequila Blue, maar die zie ik nergens op de schietlijstjes voorkomen van de teams die geschoten hebben!

Ik had begrepen dat die last-minute ook echt krap aan was mbt voorbereiding voordat de trophy begon.
Toch stond het ook zo in de programma boekjes die bij de ingang werden uitgedeeld.
Die waren zeker ook nog aan het drogen, want dit moet bij de drukker op het laatste moment zijn aangepast haha. Of zie ik dat verkeerd?

71272634_2495639497178400_873551061871230976_o.jpg

Weet je dat zeker die Ygdrassil? Die van ons (team 2) was in z'n geheel afgegaan 10 minuten na de daylight namelijk
ja hoor....check de film van onze show ook maar...op een gegeven moment zie je dat op links de cakes missen (waren cake 4 en 5). Die van jullie was volledig weg inderdaad...ook erg spijtig!

Ik had begrepen dat die last-minute ook echt krap aan was mbt voorbereiding voordat de trophy begon.
Toch stond het ook zo in de programma boekjes die bij de ingang werden uitgedeeld.
Die waren zeker ook nog aan het drogen, want dit moet bij de drukker op het laatste moment zijn aangepast haha. Of zie ik dat verkeerd?
last minute was wat later ingestapt...maar had alsnog wel de tijd om eea voor te bereiden hoor. maar men was wel later dan de rest.

Fijn dagje gehad!

Weet iemand welke cake het is met die blauwe falling leaves and silver fishies? Ik dacht zelf aan de Tequila Blue, maar die zie ik nergens op de schietlijstjes voorkomen van de teams die geschoten hebben!

Waar heb je die gezien dan? In welke show? Volgens mij had team duitsland wel de tequila blue namelijk...en in de show off kwam hij ook weer terug iig.

Fijn dagje gehad!

Klopt dit was inderdaad de Tequila Blue, Duitsland had hem 2x in de show zitten.
Ik vond hem ook echt heel goed overkomen in hun show!

Ik zal wanneer ik tijd heb (vandaag/morgen) de schietlijstjes online zetten.

Hieronder een overzicht van de Trophy showtjes;

LVC
10x Bengal Torch
10x Etna
5x 1.2" Red and Purple Peony
6x Triple Silk Willow
5x 1.2" 3 Stage Effect
4x Thor Thrud A
4x Thor Thrud B
4x Thor Thrud C
4x W-Kingdom Golden Willow
6x Zena Golden Box
4x Golden Wave
2x Zena Brocade Crown Box

Last Minute
6x Palm Assortiment
7x Kappa
2x Zeta
1x Zena Color Palm Box
1x Zena Cakebox
3x Happy Thunder Q
2x Sensation
3x Golden Wave
1x Zena Crackling Dahlia Box
2x Funke Elegant Night
3x Raw Whistler

Vuurwerkcrew
1x Romeine Kaarsen 10sh
1x Spinning Flowers
2x Triple Silk Willow A
3x Long Willow
3x Funke Weissblinker Dahlien
3x Funke Blue Strobe
2x Zena Power Crackling Box
1x Zena Mixed Wave Box
2x Funke Yggdrasil
1x 0.8" Salute
3x Happy Thunder Q
2x Sensation
3x W-Kingdom White Blink
3x Funke Elegant Night

Duitsland
1x Zena Bengal Torch Yellow
1x McWhistle
2x Zena Raw Whistler
4x 1.2" Titanium whistle cloud
2x Happy Thunder Q
13x Bardarbunga
2x Tequila Blue
3x Zeta
3x Kappa
3x Funke Scala 100A
3x Funke Weissblinker-Dahlien
3x Funke Polyp Variations
1x Funke Elegant Night
2x Zena Shape Box
2x Zena Power Crackling Box
3x Crackling Chry 2.0

Vuurwermuseum
6x Spinning Flowers
2x Long Willow
7x Funke Weissblinker-Dahlien
3x 1.2" Big tail to Blue
1x Funke Yggdrasil
2x Funke Corolla Blue
6x Zena Salute 25sh
1x Happy Thunder Q
3x Sensation
3x Golden Wave
5x Eyjafjallajökull

Laatst bewerkt:
Hieronder een overzicht van de Trophy showtjes;

LVC
10x Bengal Torch
10x Etna
5x 1.2" Red and Purple Peony
6x Triple Silk Willow
5x 1.2" 3 Stage Effect
4x Thor Thrud A
4x Thor Thrud B
4x Thor Thrud C
4x W-Kingdom Golden Willow
6x Zena Golden Box
4x Golden Wave
4x Zena Brocade Crown Box

Die Zena Brocade Crown box hadden we er maar 2 van, dus of we moeten er nog 2 krijgen of deze lijst klopt niet :P

Back
Bovenaan