Zena Trophy 2019 - 21 september - Kalkar, Duitsland - Henri's Kerstboodschap

Lol, had je beter nog ff de prijsuitreiking komen kijken en ff komen feesten. Kon je daarna zo weg ����

Precies. Het was dat mijn vriendin persé direct weg wilde gaan, maar ik ben de jaren hiervoor altijd ff een uurtje blijven hangen in de tent.

Super gezellig en dan rijd je daarna een stuk sneller weg.

Er is telkens een hoop kritiek omtrent 'andere types mensen'.
Dit is een vrij toegankelijk evenement en dus voor iedereen vrij toegankelijk.
Om te suggereren dat het enkel voor liefhebbers zou moeten zijn is lariekoek.
En wie bepaalt dan wat een liefhebber is?
Ik heb geen narigheid gezien ondanks de diversiteit aan mensen.
Het was soms wat druk op looproutes maar de sfeer was steeds gemoedelijk.
Ten slotte lijkt me het niet slim om een toegangsprijs te vragen.
Dit zou het open en vrije karakter van het evenement schaden.
Door voldoende eten en drinken af te nemen en gewoon plezier te maken moet er nog jaren voldoende reden zijn de trophy op deze wijze voort te zetten.

Niemand zegt wie er wel en niet mag komen. Wel is het algemeen bevonden dat de wat associalere mensen minder gewenst zijn, of vind jij dat niet? Heb met personeel gesproken van de Trophy en dan hoor je wat sommige mensen doen en bijvoorbeeld buiten het terrein vuurwerk afsteken. Helpt allemaal mee dat het een volgende keer niet meer door mag gaan :wink: Een suggestie van om er entree bij te vragen houdt een deel vaak tegen die het allemaal wat minder interesseert. En wat is een vuurwerkliefhebber? Volgens mij iemand die zich tijdens dit soort evenementen ( en met oud en nieuw ) zich gedraagd en de hobby / het feest ook een feest wilt houden en het niet wilt verpesten.

Gisteren samen met mijn vriendin richting Kalkar afgereisd!

Wat een top evenement! Prachtige kwaliteits producten gezien! De Zena lounge was goed geregeld! Wat ik toch erg storend vond is dat er op de terug weg toch een boel vuurwerk werd afgestoken, knallers tussen een grote menigte gooien is gewoon sneu! Misschien dat ze hier volgend jaar een wagen van de Polizei kunnen regelen om deze stoere gasten even een handje te helpen!

Volgend jaar zijn mijn vriendin en ik er weer bij! :)

Precies. Het was dat mijn vriendin persé direct weg wilde gaan, maar ik ben de jaren hiervoor altijd ff een uurtje blijven hangen in de tent.

Super gezellig en dan rijd je daarna een stuk sneller weg.

Na de castillo direct weggegaan. Binnen 10 minuten weer op de hoofdbaan. Nergens last van gehad.

Wat was het weer een geweldige editie van de Zena Trophy zeg! Ik heb genoten van top tot teen. Wat waren de Batteria en Castillo dik!! Daarnaast heb ik ook weer kunnen genieten van de creativiteit bij de Trophy Battles. Het was prima geregeld qua eten & drinken, toiletten en opzet. Wel een puntje: de muziek stond zoals altijd weer érg hard, wat van mij toch niet echt nodig is..

Ik vind persoonlijk deze mix van tokkies,vuurwerknerds,halve en hele floeperds,meer of minder asocialen,Duitsers,malloten en natuurlijk een grote groep 'normale' mensen wel wat hebben.
Het blijkt gewoon allemaal samen te gaan.

Na de castillo direct weggegaan. Binnen 10 minuten weer op de hoofdbaan. Nergens last van gehad.

Mooi toch. Over het algemeen sta je toch vast, is ook niet gek als het gros allemaal tegelijk weg wil.

Denk dat ik voor volgend jaar lekker een hotel in de buurt boek. Na afloop dan een lekker biertje drinken in de tent :biertje:

Het is idd wonderbaarlijk dat het de afgelopen jaren zonder grote opstootjes is verlopen. Maar entree geld vragen beperkt een klein gedeelte "tokkies". Daarin tegen loopt er ook een hoop van dit tokkievolk rond onder onze vuurwerk liefhebbers. Levende bewijs zie je de laatste jaren tijdens fallas. Beschamend onbeschoft Nederlandse vuurwerk tokkies lopen er elk jaar meer en meer. Dus je beperkt met het entree geld slechts een deel van het asociale volk, maar ik ben wel voorstander van entree geld vragen. De Trophy trekt een hoop grote vrienden groepen aan merk ik. De weinige security ten opzichte van de grote van bepaalde groepen baard me wel zorgen.

Trophy was verder weer geweldig. Ik vond de batteria zoals velen hier ook meer nocturna. Zenas Castillo was zeker de beste tot nu toe en laat zien dat het elk jaar beter word. De cylindertjes van Jgwb klapten geweldig. Leuk om te zien dat ze gebruikt zijn. Met het extra budget voor de trophy teams zien de showtjes er leuker uit. Het jaarlijks gabberend afsluiten van de trophy heb ik wel gemist.

De Zena trophy is een schitterend feestje om de zomer af te sluiten en ons te richten op oud en nieuw. Zena bedankt voor de leuke avond en het vuurwerk!!

Ik heb een topavond gehad!

Ik was met een mixed gezelschap van echte vuurwerkliefhebbers en 'ik ga wel een keer mee mensen'(die na afloop allen aangaven volgend jaar ook weer mee te gaan). Ik heb me tijdens en tussen de shows totaal niet aan mensen geïrriteerd, wel aan de muziek uit de tent waar ik voor stond. Na afloop heb ik me wel mateloos geërgerd aan dronken Duitsers, idioten die vuurwerk afstaken en randebielen in auto's, die kosten wat kost als eerste weg wilden zijn.

Vorig jaar heb ik ook een dik uur moeten wachten om weg te kunnen rijden. Toen stond ik aan kant van het evenement zelf. Dit jaar aan de overkant van de weg en dat ging aanzienlijk sneller.

Ik geloof ook dat dit event toe is aan een volgende stap. Ik geloof echter niet dat een (minimale) entreeprijs asociaal volk buiten de deur houdt. Dat gebeurt op festivals en in voetbalstadions ook niet.

Maar waar het om ging...

De Trophy
De 800,- extra budget per show had voor mij wel echt toegevoegde waarde. Vorig jaar vond ik het mwoa, mwoa maar heb er dit jaar met plezier naar gekeken.

De Noctura mascleta de bateria uit Valenciana
Voor mij de dikste show. I just love it, fluit, knal en chaos. Weer heerlijk met mijn armen in de lucht staan gillen toen die waslijntjes vlam vatten. De 'ik ga wel een keer mee mensen' vonden dit zonder uitzondering de beste van de 3 shows.

Show-off
Ik vond die rustige opbouw wel iets hebben, puur en alleen al omdat het wat anders gaat dan menigeen verwacht. Daarnaast vind ik het knap dat ze er steeds weer in weten te slagen om er een aantal overtreffende trappen in te bouwen. Een keer of 2,3 denk je dat het klaar is en dan gaat ie toch nog wat fanatieker door.

Het kasteel
Briljant, vooral de finale. Daarnaast echt kwalitatief goed 'spul' gezien, met name de multibreak cilinders en een setje shells met oranje en een supermooie marine blauw achtige kleur. Niet super bijzonder, maar die blauwe kleur, wietwiew! Details, I like them.

Tot volgend jaar!

ik heb gister een prima dag gehad met echt top shows. maar laten we eerlijk zijn, dit kan je nooit in nederland houden zoals ze dat daar doen, een open terrein waar je op en af kan zonder dat er gefouilleerd word.minimale beveiliging. ik heb mensen met flessen bier zien staan(vind ik zoiezo al asociaal om eigen drank mee te nemen)

Ik zou als ik zena was wel eens gaan kijken naar muntautomaten. zet die een aantal op het terrein en mensen kunnen veel sneller munten kopen zonder dat ze lang in de rij hoeven te staan.

Deze wilde ik jullie niet onthouden.

Mijn vriendin en ik stonden ongeveer halverwege op de dijk, direct na de castillo stoeltjes ingeklapt en aangelopen, nog even snel dit plaatje geschoten van de walking dead menigte op weg naar de file :P
WhatsApp Image 2019-09-22 at 10.17.47.jpg
Dat gezegd hebbende hebben wij goed doorgelopen en eenmaal in de auto waren we letterlijk binnen 5 minuten op de hoofdweg. Net geluk gehad denk ik maar!

Het was weer een geweldige dag. Mooi weer en weer erg vette shows. Ik was met me hele gezin en mijn zoontje zit in een rolstoel. Ondanks dat het erg druk was kon ik prima met de rolstoel over het terrein. Mag ook gezegd worden dat er ook aan de mindervalide gedacht word. Top geregeld. Volgend jaar weer ernaartoe!

Wat ik trouwens erg netjes vond; na afloop kon je overgebleven muntjes weer inwisselen voor euro's

Verder nog een andere positieve noot. Dit hele feest is al jaren top. Gratis en door de jaren heen steeds groter gegroeid. 99,9% van alle mensen die er rondlopen zijn gewoon relaxt en houden van vuurwerk: we zijn in feite allemaal vuurwerkbroeders van elkaar.

Die 0,1% die zich niet kan gedragen omdat ze een biertje teveel op hebben of wat dan ook; die heb je altijd & overal.

Kortom top feest.

Het was weer een mooie editie met uitstekend weer

Overdag een rondje over het schietveld gelopen:

De daylightshow vond ik persoonlijk tegenvallen, ik had wat meer ervan verwacht samen met vele anderen. De rookcake's werden wat eentonig, en 100 groundsalutes (zakje bodenblitz) is niet mega interessant op een vuurwerkfestival als dit, daar bij sommige importeurdemo's al veel meer wordt gedaan.
Van de andere kant ook geen verkeerde keuze om rustig aan te beginnen natuurlijk!

De Trophy shows waren wel leuk, vooral de Funke artikelen blonken uit!

De mascleta was echt heerlijk geschreven. Leuke effecten erin en mooi stepwerk gezien. Dit jaar gelukkig geen Original salute's waarvan 30% ploft, maar echt flinke beukers. Helaas wel jammer dat hij dit jaar op een flinke afstand stond, want de kick zoals vorig jaar was er helaas niet ondanks de flinke hoeveelheid klappers.

De Show-Off was gewoon weer lekker rammen met consu cakes. Blijft toch ook best bizar deze show.

En de Castillo natuurlijk, deze mocht er zeker wezen. Niet vaak dat je nog shows van zo'n kaliber ziet met zoveel mooie producten. Heel blij was ik met het feit dat de cake's uit de eindshow zijn gehaald. Puur het schieten van shells en singleshots/mines bevalt mij veel beter.

Back
Bovenaan