Opruimen op nieuwjaarsdag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Na het stoken is het natuurlijk ook een moment van terugkijken op een geweldige dag. Op 1 januari begint het altijd met het opruimen van het vuurwerk, voor iedereen nog een laatste kans om te genieten van de laatste kruitdampen, weigeraars en een geweldige rotzooi dat iedereen heeft gemaakt op de laatste dag van het jaar.

Blijf jij op 1 januari zo lang mogelijk op bed liggen en hoop je op een schone straat als je het gordijn open doet of sta jij om 10.00 buiten op straat alles aan te vegen ?

Voor mij is DIT de reden waarom ik steeds minder zin heb om VEEL vuurwerk te kopen. Ik weet na 28 jaar nog steeds NIET hoe het allemaal werkt qua het opruimen, dusdanig dat ik er volledig van in paniek raak en dat komt mijn passie serieus niet ten goede. Ik snap gewoon NIET hoe het werkt hier in Gouda.

Vroeger deed mijn vader het altijd namelijk, of was de gemeente me voor ik me bed uit kwam. Verleden jaar stak ik me vuurwerk gewoon overal en nergens af, dus ik heb geen eens de moeite gedaan het op te ruimen nadat ik klaar was met knallen. (Had ook serieus maar 5 cakes of zo...). Dus ja ik weet t niet.

Als ik het wel zal weten zal ik gewoon het vuurwerk na het afsteken direct in me auto doen en op 1 of 2 januari naar de locatie rijden waar ik het moet weggooien. Ik denk zelf dat dat de plek is waar we al ons grote afval weggooien hier in Gouda, maar ik ben dus niet zeker of ik daar ook me vuurwerkrestanten mag dumpen.

Niet te moeilijk doen, lekker de fik erin na het afsteken. Volgende ochtend alle zooi opvegen en klaar is kees! :blink: 20190101_010226.jpg

Zet snachts netjes alles bij me schuur/straat, als ik geluk heb is het de volgende dag meegenomen, kinderen krijgen 50 cent per zak en ze willen meeste allemaal wel meenemen.

En anders stop ik de auto vol en rij ik zelf naar het vuurwerkpunt waar het gratis kan worden afgegeven

Vast klus, hoort en gewoon bij. Vind het ook niet erg om te doen. Wel ideaal dat de gemeente hier alles op haalt. Voor mij dus enkel de straat schoon vegen en alles bij elkaar te zetten.

Hoort erbij inderdaad. Na het stoken in de nacht, haal ik de cakes en boxen van straat alvast. En dan de volgende ochtend alleen nog eventjes wat vegen. En dan laat ik het tegen de schuur staan, om 2 januari alles naar de stort te brengen samen met m'n pa.

Na het stoken alles bij elkaar en dan de fik erin. Biertje erbij en nog even nagenieten. 1 januari smeult alles nog na. Daarom ben ik 2 januari ook nog vrij. De as in de groene container, de straat aanvegen. En als laatste de tuinslang erover heen, en alles ziet er weer spik en span uit.

Ik zit nog altijd met de vraag wanneer ik het opruim, 2 jaar geleden ging het ook al bijna mis toen de oom van mijn vriendin vrolijk een compound box op de vuurstapel gooide , zat er toevallig nog een paar bombettes in die later op de vuurstapel afgingen.

Dus daarom laat ik eerst het spul staan en schuif ik het naar de zijkant van de stoep toe.

Als er regen op komst is in de ochtend dan komt het helemaal mooi uit.

Hoort erbij he opruimen.
Mooi ook dat de halve buurt hier altijd complimenten over geeft, het is gewoon je zooi die je opruimt. Maargoed, wel fijn voor de algemene tendens richting vuurwerk

Het wordt wel makkelijker ieder jaar. Tegenwoordig zet ik de afgestoken boxen lekker in de schuur na het afschieten. Sochtends de bezem even door het rood en de kartonnetjes en het lijkt alsof er niks gebeurd is.

Lekker om toch wat rood te laten liggen om de weken erna nog af en toe tegen te komen.
We blijven freaks he.

Opruimen, het hoort er gewoon bij. Vind het ook zeker geen vervelende bezigheid zo op 1 januari, elke keer als ik bij een product sta hebben we het er nog even over hoe goed die wel niet presteerde... Dan komt de geur van het kruit nog een keer voorbij en dat verzacht de pijn dan toch wel een beetje. Even netjes de straat aanvegen, met de bladblazer rond en voor je het weer is alles weer schoon!

Alles weer netjes en aan de kant:

2018_29.jpg

2018_30.jpg

Ja hoort er gewoon bij, vorig jaar was de buurman me voor en heeft vrijwel al het vuurwerk op de brandstapel gegooid. Ontzettend aardig. En de kartonnen plus gaas bij van die gemeente afvalbakken gezet. Opgeruimd staat netjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan