Wat was het eerste vuurwerk dat je hebt gekocht en/of afgestoken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Allemaal doen we het: terugkijken naar die goede ouwe tijd. Niets is er mooier dan het moment waarop we de eerste keer vuurwerk af mochten steken en het moment waarop we voor het eerst vuurwerk mochten kopen.

Wat was het eerste vuurwerk dat je hebt gekocht en/of hebt afgestoken? Vermeld het hier. Heb je daarvan nog foto's en/of films? Vergeet die dan zeker niet om te plaatsen!

Kanonslag Shising van Lesli vuurwerk. Samen met Romeinse kaarsen en een pak grondbloemen. Daar ben ik een hele avond zoet mee geweest, elk rotje stuk voor stuk afgestoken.

Het eerste wat ik zelf had was een slof rotjes en die kreeg ik niet eens op. Ieder jaar werd het een beetje meer. Het tweede jaar waren het 2 sloffen en 2 pakken grond bloemen. Het derde jaar kwamen daar baby pijltes en romijnse kaarsen bij. Die jaren daarop kwamen de Single shots.

Mijn eerste cakes waren de Master Li, wat was ik daar toen trots op dat ik die had.

Sterretjes, daarop volgend grondbloemetjes met crackling en knal, kan ik me nog goed herinneren dat moment.

Dat zullen kanonslagen, grondbloemen, babypijltjes en romijnse kaarsen zijn geweest. Gouden tijden waren dat, hele dag in de weer met dat spul.

Lang geleden ik was een jaar of 11 toen mocht ik voor meen 60 gulden zelf kopen . Uitraard waren dit kanonslagen ik meen een slof of twaalf en grondnloemen en natuurlijk babypijlen knal en fluit met knal dit is 24 jaar geleden:p

Dat zijn de gangbare dingen geweest. Shishing crackers/Astronauten, babypijlen, jumping jacks en grondbloemen. tassen vol haha. Geweldig als ik er aan terug denk.

Als eerste gekocht waren trektouwtjes in 1981. 10 pakjes voor een rijksdaalder ofwel 2,50 gulden bij Ebbinge in Roden......Daarna ging het hard met ....zeg maar....ander spul...:D

Zoals iedereen hier ook wel de standaard dingen destijds, Astronauten, babypijltjes, romeinse kaarsen, meterpakketje. Hiervan weet ik vrijwel zeker dat de astronautjes ook het eerste waren wat ik echt afgestoken heb. Knalerwten en trektouwtjes noem ik niet afsteken. Qua cakes zal dit een saturn missile fluitbakje geweest zijn. En wat betreft 'serieuzer spul' 100% zeker de Hawaii uit de Dynasty lijn, wat heb ik toen uit zitten kijken naar dat ik eindelijk zelf een cake mocht aansteken om 0:00 uur. :D

Dat zullen net als velen hier de standaard producten zijn geweest...
Welke producten ik mij nog heel goed kan herinneren, zijn vooral de Starball, Astronauten, 90 shots matjes, de toverfonteinen (zie afbeelding), Happiness en de fluitbakjes.

toverfonteinen.jpg

Allemaal doen we het: terugkijken naar die goede ouwe tijd. Niets is er mooier dan het moment waarop we de eerste keer vuurwerk af mochten steken en het moment waarop we voor het eerst vuurwerk mochten kopen.

Wat was het eerste vuurwerk dat je hebt gekocht en/of hebt afgestoken? Vermeld het hier. Heb je daarvan nog foto's en/of films? Vergeet die dan zeker niet om te plaatsen!

ik weet het nog goed.Het waren 2 pakjes kanonslagen en 2 pakjes romeinse kaarsen. Ik vond het echt super gaaf. En ben de hele avond zoet geweest. Wat een topavond was dat. Zo weinig en zoveel plezier

Kanonslag Shising 2 slofen zo pakje grond bloemen en zo matje 700 shot en moon travels en zo ouwder wets meter pakketje heerlijk gevoel als je er aan terug denkt en 3 dagen vol geluk zonder gezeur om je heen

Ik ben lang geleden begonnen met het afsteken van bamboo crackers. Deze zaten in een zwart doosje met daarop een soort van bamboestruiken. Dit waren groen witte knallertjes. Echt heel klein. Er zaten er 48 in een doosje. En heb toen 2 doosjes van mijn oom gekregen.

Samen op pad met mijn buurjongen, met een pakje bamboo crackers en een doosje lucifers. We zijn 3 dagen zoet geweest met 96 knallertjes. Hahaha.

Heel lang geleden als eerste muggescheetjes (ritsjes losmaken :bonk:), daarna kwamen de sloffen kanonslagen, piraatjes, strijkers en de parachute-pijlen (dat waren begin 80er jaren vrij grote pijlen). Ik herinner me ook dat we op 1 januari op pad gingen om vuurwerk te zoeken dat niet was afgegaan, zodat we een dag langer konden afsteken. :no:

Laatst bewerkt:
Ik ben lang geleden begonnen met het afsteken van bamboo crackers. Deze zaten in een zwart doosje met daarop een soort van bamboestruiken. Dit waren groen witte knallertjes. Echt heel klein. Er zaten er 48 in een doosje. En heb toen 2 doosjes van mijn oom gekregen.

Samen op pad met mijn buurjongen, met een pakje bamboo crackers en een doosje lucifers. We zijn 3 dagen zoet geweest met 96 knallertjes. Hahaha.
Haha geweldig die ken ik nog wel van gbv breeschoten als ik me niet vergis rond 1998.99 . 2000 denk ik was dat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan