Bhomte, Burning airfield 14 september 2019

Het was weer een geslaagde versie.
Leek dit jaar ook wel een beetje een wedstrijd wie de hardste of meeste salutes schoot hahahaha

Ja, dat waren een hoop grote kalibers zegh.. oh nee, toch niet.
Leuke vuurbal van 12", maar wat een matige eindshow verder.
Goed in PR die mensen van XA, maar shows maken.....

Komt allen. Er is inmiddels bekend dat er 20 x 12 inch en 50 x 8 inch omhoog gaat.
Dit wil je niet missen fooks.
1 uurtje over de grens, dus zo dicht bij huis.
Tickets voor 13 euro kan je bestellen via de link in het einde van de trailer.
Tot dan vuurwerkvrienden.

https://youtu.be/qQka1Vynwi0

Ja, dat waren een hoop grote kalibers zegh.. oh nee, toch niet.
Leuke vuurbal van 12", maar wat een matige eindshow verder.
Goed in PR die mensen van XA, maar shows maken.....

Ik heb voor 13 euro heel veel vuurwerk gezien met veel grote kalibers.

Snap niet waar je je druk om maakt. Was jezelf wel aanwezig?

Ik heb me meer dan goed vermaakt. Voor 13 Eurootjes 3 uur vuurwerk gezien.
Demo's met prima consu producten en meerdere dikke afsluiters na afloop van de demos.

De hoeveelheden 12 en 8 inch die in de startpost zijn benoemd heb ik inderdaad ook niet gezien, maar er zijn veel mooie bommetjes geschoten. Daarnaast veel bekenden gesproken en lekker gegeten en gedronken.

Ik ga volgend jaar gewoon weer, maar neem dan de aankondiging van grootkalibers en bizarre shelss op voorhand met een extra korrel zout.... :P

Ik vond het leuk opgezet me stands van importeurs/web winkels. Lkkr eten was er. En veel vuurwerk dus gewoon een topdag

Wij hebben echt een top dag gehad! Totaal niet zoals verwacht. Maar ik vond het zeker te vergelijken met een mini Zena Trophy, alleen dan veel gemoedelijker! Duitsers zijn een stuk relaxter en zeker als ze drank op hebben, daar merk je niks van in tegenstelling tot de meeste ( gekke ) Nederlanders. Eten en drinken was prima geregeld, stond heel erg in verhouding met het aantal mensen. Ook leuk met de standjes, een soort mini beurs van vuurwerkimporteurs. Leuk praatje nog gehouden met Marchel. Hele sympatieke man waarvan je echt merkt dat het een liefhebber is. Bij de andere stands alleen gekeken want m'n Duits is niet zo goed haha.

Maar verder echt perfect weer gehad en ze begonnen met een leuke opening. Vervolgens kreeg je alle demonstraties waar de ene importeur koos om het af te sluiten ( met prof ) en de andere het gewoon bij de demo liet zitten. Nog een paar leuke Funke producten gezien waar ik benieuwd naar was en helaas had Hoops met hun F3 en F4 blokken heel erg last van de rook waardoor alle mines en tails zowat niet zichtbaar waren. Nog een paar leuke Zink shells gezien en een paar extreme JGWB/Bavaria salutes gehoord. Daarover gesproken, de JGWB demo stelde niet veel voor en was erg kort. Een paar dikke Italiaanse cilinder shells en salutes en dat was het wel.

En dan de eindshow... echt fenomenaal die pyromusical! Normaal houd ik daar totaal niet van maar wij kregen letterlijk allemaal kippenvel. Serieus de beste pyromusical die ik ooit heb meegemaakt. We gingen zo met een voldaan gevoel naar huis, enige wat ik jammer vond is dat er werd gesproken over 20 x 12" maar groter dan 8" heb ik er naar mijn weten niet gezien. Als dat niet werd gezegd dan ging je er ook niet vanuit en nu zaten wij er op te wachten. Ik snap niet waarom je op die manier mensen wilt binnen halen. Ze hebben het met de prachtige pyromusical zeker goed gemaakt hoor. De hele dag was verder echt super en wij gaan er volgend jaar weer heen! Ook leuk dat er werd gesproken over hoe dit evenement in zo'n korte tijd is gegroeit. Ik vind het zelf leuker dan de Trophy, ondanks dat je dan nu geen mascleta of wat dan ook hebt. En dat vonden meer mensen die we daar gesproken hebben.

Laatst bewerkt:
Wij hebben 3,5 uur in de auto gezeten enkele reis, maar het was het dubbel en dwars waard. Leuke sfeer, en die duitsers zijn toch lekker enthousiast.

vuurwerk begon iets over 8 en hield niet meer op tot half 12 ongeveer. Af en toe 2 tot 5 minuten pauze om de rook te laten optrekken. Wij hebben echt enorm genoten van F2, F3 en F4 producten. Met zoals eerder al aangegeven single shots, pijlen etc. Echt een leuke afwisseling met meerdere hoogtepunten.

Voor de mensen die twijfelen om volgend jaar te gaan zeg ik -> gewoon doen!

Back
Bovenaan