Nits Daurades Salou

Filmmateriaal van de Correfoc volgt nog. In vergelijk met Fallas wel een stuk kleiner, maar niettemin leuk om mee te maken. Nu eens met vrouw en kids ook in tegenstelling tot Valencia. Prima afsluiter van een dagje shoppen en eten in Salou :D

Ook heb ik de veelgenoemde shop in Salou opgezocht, Marial.
Het positieve ervan is, ze hebben vuurwerk. Maar de keuze is wel minimaal. Voornamelijk kleine knallertjes, enkele tolletjes en bijtjes, en enkele cakes (die in Spanje vrij prijzig zijn). Als je dat vergelijkt met de verhalen van eerdere jaren, toen ze nog shellkitjes en trueno's verkochten, dan valt het ietwat tegen. Maar goed, toch leuk als extraatje tijdens de strandvakantie.
Wie serieus wil shoppen tijdens een vakantie in Salou doet er goed aan om door te rijden naar Reus. Daar zit o.a. Pim Pam Pum Petards (http://www.ppppetards.com), grotere keus, dagelijks open. Niet goedkoop, maar ach... Maar mocht je in de maand Juni gaan i.p.v. Augustus, dat zit je sowieso geramd.. dan is het Sant Juan en zijn er veel meer shops in de regio geopend.

Al met al erg blij dat Nits Daurades precies in onze vakantie bleek te vallen :cool:
Shopjes bezocht, showtjes gezien, correfoc gezien. Dat is al meer dan ik vooraf had verwacht.
Maar ook vanaf de camping in Salou hoorden we op andere avonden met regelmaat vuurwerk(shows) in de omgeving... het is mij niet duidelijk geworden waar dat dan precies was, maar ongetwijfeld vanuit de omringende badplaatjes. Ook wel lekker, het geroffel van een salutefinale terwijl je op je terrasje zit bij te komen van de dag :biertje:

Leuke films Leo met uitleg, top. Altijd goed om tijdens een vakantie wat vuurwerk te zien.

Nice Leo,
Leuk verslag en leuke films.
Deze shows had ik even gemist. Wij zaten iets hoger dan Salou. Nog wel een nit de foc in Villanova meegepakt en een correfoc in Callafell. Helaas waren we voor de nit de foc in Sitges al weer naar huis.

Back
Bovenaan