[show] Tilburg kermis 28-07-2019

Pijnlijk is dat hoor!! Als alles uitvalt juist midden in de opbouw ��
Wel leuk gedaan met de lasers en het flyboard entertainment

veel van verwacht, maar ik en met mij de mensen naast ons vonden het erg tegevallen. De tekst van het laatste nr past enigszins bij de hele show...

is dit alles nog maar ? :-( oeeeeiiiii

het was ooit 13 minuten :-( niet best meer erg jammer met al die lasers . vorigjaar ook al maar toen gelukkig voor de show.

Ik heb even de filmpjes goed bekeken en ontzettend balen voor de mensen die hier keihard gewerkt hebben om een toffe show neer te zetten en dat dan de muziek uitvalt, maar gelukkig binnen enkele momenten weer opgepakt en merkte je er niks meer van. complimenten!

Verder vind ik het een meer dan prima show. Misschien niet zo groots maar we hebben het ook maar over een kermis show midden in het centrum van Tilburg. Ik denk het de hoeveelheid singleshots en de perfecte timing van deze is iets wat we überhaubt nog zelden zien in Nederland. (sittard bijv: ook dfp. Toverland: Caffero.)

Vind vooral het stuk van Duncan en de finale erg mooi. De finale bouwt echt heel goed op en geeft bij mij op slechte films al kippenvel.

Lasers daarintegen ben ik ook niet zo'n fan van tijdens een show maar ik vind dat ze hier enorm beperkt blijven en het idee van het weerspiegelen in het water vind ik dan wel orgineel.

*note: al mijn meningen zijn gebaseerd op de filmpjes die ik heb gezien.

veel van verwacht, maar ik en met mij de mensen naast ons vonden het erg tegevallen. De tekst van het laatste nr past enigszins bij de hele show...

Ik ben dan wel benieuwd wat je precies tegen vond vallen? De overmacht van het uitvallen van de muziek? Het vuurwerk?

Het is zeker sneu, ben zelf nog even bij de opbouw gaan kijken en een praatje met Jack gemaakt.
Waar ging het nou fout? Eigenlijk al heel snel...

Een lasershow voorafgaand niks mis mee, maar juist door deze te gaan mengen in het vuurwerk valt een groot deel van de beleving weg (bv in de finale)

Het grootste probleem, de Flyboard toevoeging.
Leuk voor op Decibel Outdoor, maar niet voor in onze haven. Die veranderd was in een woeste zee !
Dit heeft dusdanige schade (golfslag) aan de show/ponton toegebracht, dat er een hoop mis is gegaan.
Ook eigenlijk te gek voor woorden als ze op nog geen 2 meter vanaf de kade salto's draaien, met als resultaat natte kinderen, de mannen van Pyroworld zeiknat, camera's nat....

Puur kijkend naar het vuurwerk dan zeg ik, het was mooi om te zien!

Hoop wel dat we deze combo nooit meer gaan zien, of in een andere volgorde :wink:

Wij zijn met familie geweest, zoals meerdere jaren wordt 't steeds minder. Het vuurwerk van een aantal jaar geleden was echt een Tilburgse show waardig. Dit jaar vonden wij en de mensen om ons heen erg tegenvallen.

Die laser en flyboard show kunnen ze weg laten wat mij betreft. Geen toegevoegde waarde.

Na de filmpjes gezien te hebben ben ik toch wel blij, dat ik niet ben gegaan. Terwijl vorig jaar er toch zeker geen verkeerd showtje geschoten werd... Maar zoals gezegd hoeft zo een flyboard en lasers tijdens vuurwerk allemaal ook van mij niet.

Vond de showdit jaar een slap aftreksel van wat het geweest is. Vorig jaar was ik weer een stuk enthousiaster, maar dit was niks.
Irritant ook dat de muziek niet goed afgesteld stond.

@JorickT
Nou dat simpel. De show was een rommeltje, soms te druk. Leuk single shots op de maat, echter voor de liefhebbers leuk. Voor de gewone bezoeker (99,8%) was dit niet veel aan. Weet je hoeveel er gewoon op hun mobieltje keken tijdens de show? Waar is de tijd waar als slot gewoon lekker 60-70 cakeboxen gaan en daarna na alle muziekgeweld in de rust nog een dikke finale? Dát is wat Tilburg wil.
Trouwens Time to say goodbye is paar jaar geleden ook al geweest. Lekker origineel.

@wheels, Dat de show soms te druk was, ben ik ook met jou eens. Vooral aan het einde is dit goed te zien. Dat de lasers door het vuurwerk worden gemengd, komt veel te hectisch en ook rommelig over.

De opening is erg belangrijk, je trekt het publiek de show in en probeert de aandacht vast te houden.
Als deze dan kort na begin al stopt, dan is het zonde dat de aandacht weg is en mensen op hun mobiel gaan kijken.

Een echt dikke finale zou ik ook wel weer eens willen zien en ik weet ook hoe het in het verleden was.
Toch ben je als bedrijf ook gebonden aan de organisatie die tegenwoordig ook een dikke vinger in de pap hebben. Ook wat betreft de muziekkeuze en dan is er toch ineens veel om rekening mee te moeten houden.

Ik vond het in ieder geval helemaal geweldig dat we DFP bij ons in de haven hebben mogen meemaken. Heb er ondanks dat het niet zo best ging deze keer, toch ontzettend van genoten en zou ze graag weer terug zien hier. Dan hoop ik wel dat de organisatie de opzet gaat veranderen...

@JorickT
Nou dat simpel. De show was een rommeltje, soms te druk. Leuk single shots op de maat, echter voor de liefhebbers leuk. Voor de gewone bezoeker (99,8%) was dit niet veel aan. Weet je hoeveel er gewoon op hun mobieltje keken tijdens de show? Waar is de tijd waar als slot gewoon lekker 60-70 cakeboxen gaan en daarna na alle muziekgeweld in de rust nog een dikke finale? Dát is wat Tilburg wil.
Trouwens Time to say goodbye is paar jaar geleden ook al geweest. Lekker origineel.

Thanks voor je toelichting, dat maakt het wat duidelijker. :)

Maar nee ik heb geen flauw idee hoeveel mensen op hun telefoon keken. Blijkbaar dus best veel.. En tsja, waar die tijd is dat je als slot 60/70 cakeboxen wegschoot dat zal een combinatie zijn tussen budget en bedrijf waarvan dat eerste een grote rol zal spelen denk ik.

Gelukkig verschillen we allemaal van mening, anders zou het ook zo enorm saai worden. Ik ben benieuwd of volgend jaar een verbetering gaat zijn én of DFP überhaubt nog Tilburg krijgt of dat de gemeente/organisatie gaat grijpen naar een ander schietbedrijf.

Maar inderdaad zoals al vaker gezegd laat de lasers en voornamelijk die flyboard-flauwekul maar thuis.

Back
Bovenaan