’Waarom geen algeheel vuurwerkverbod’

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
’Waarom geen algeheel vuurwerkverbod’

De politie moet geavanceerde oordoppen op maat aanschaffen voor het vuurwerk met oud en nieuw. Een algemeen verbod op het afsteken van vuurwerk durft het kabinet en gemeenten niet te nemen, stelt M. Loertmans vast.

En dan te bedenken dat het afsteken van vuurwerk een van grootste vervuilingen is van het milieu. Bovendien bespaart het veel ellende van persoonlijke ongevallen met blijvend letsel aan ogen en ledematen.

De jongeren zijn zo ingenomen met milieuvriendelijke maatregelen. Zelfs de politiek met de linkse partijen zoals GroenLinks, D66, PvdA, PvdD en SP. Het verhaal over milieu- en klimaatmaatregelen wordt met de dag meer een gefantaseerde en opgelegde ideologie van een elitaire minderheid met enorme kosten voor de samenleving.

M. Loermans

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1867440193/waarom-geen-algeheel-vuurwerkverbod

"En dan te bedenken dat het afsteken van vuurwerk een van grootste vervuilingen is van het milieu."

En nou hup, terug je boom knuffelen... dwaas.

Onsamenhangend verhaal, vooral tegenstrijdig 1e en 2e helft artikel in de beginpost vind ik. Wellicht onduidelijk geformuleerd door de hitte? Of ik lees verkeerd door dezelfde hitte :-)

En geavanceerde oordoppen voor de politie? Wat gaat dat kosten voor de belastingbetaler? Je moest bijv eens weten hoeveel hun nieuwe knuppels hebben gekost.. belachelijk.
Goede doppen kosten maar paar eurootjes, hebben ze vast nog thuis liggen van alle bezochte festivals.

Ach dit is de algehele tendens. Neem het RTL nieuws. Die komen iedere dag wel met een onderwerp over duurzaamheid, biodiversiteit, en noem de hele mikmak maar op. Het komt me echt heel ver de strot uit.De waanzin ten top.

Back
Bovenaan