Kabinet verbiedt zwaarste consumentenvuurwerk

Jongens. Het kabinet geeft aan enkel F3 te willen verbieden, in te willen zetten op voorlichting omdat de overlast veelal komt door alcohol en groepsgedrag en de traditie verder in ere te houden. Mogen we dan even een klein applaus? Het is eindelijk doorgedrongen in de kamer. Ze willen verder niets verbieden!

Toch lees ik dit topic met verbazing, want er is geen enkel applaus - enkel zure gezichten. Komop ...

Als het hierbij blijft vind ik het ook prima. Die 50 mm single shots haal ik wel over de grens.

Jongens. Het kabinet geeft aan enkel F3 te willen verbieden, in te willen zetten op voorlichting omdat de overlast veelal komt door alcohol en groepsgedrag en de traditie verder in ere te houden. Mogen we dan even een klein applaus? Het is eindelijk doorgedrongen in de kamer. Ze willen verder niets verbieden!

Toch lees ik dit topic met verbazing, want er is geen enkel applaus - enkel zure gezichten. Komop ...

Hadden ze daar dan niet een jaar of drie a vier eerder mee kunnen komen, met dat F3 verbod? Aangezien we nu eindelijk ongelofelijk dikke 50mm single shots hebben, baal ik toch wel behoorlijk anders.
Die andere punten die je benoemt zijn zeker waar, en ziet het kabinet goed. Dus vooruit, krijgen ze toch nog een klein applausje.. :applause:

Zolang dit kabinet zit ja. In ieder geval de komende 2/3 jaarwisselingen nog niet dus! Zolang rechts aan de macht blijft (gezien stemmingsuitslagen) zitten we goed dus...

Opdracht: Toewerken naar een totaalverbod van vuurwerk
Hoe doen we dit: Het stelselmatig afpellen van het toegestane vuurwerkassortiment. Elk jaar een klein deel verbieden. Vuurpijlen, ratelbanden etc. Door telkens kleine stukjes te pakken komt het minder hard aan in de branche.

Dat is wat er voor mijn gevoel nu gebeurt. Over een periode van 10 á 15 jaar toewerken naar een vuurwerkverbod. Zodanig dat de impact beperkt wordt..

Precies mijn gedachten, langzaam laten wennen, zodat de klap niet te groot is. Dus minder weerstand van de burgers

Het gebeurt wereldwijd.
Ga maar wat verschillende landen na. Zelfs in china zelf (tegen luchtvervuiling)
Gaat helemaal nergens meer over.
Ze willen alles digitaal uiteindelijk.

Back
Bovenaan