Evolution Fireworks & GBV-WECO Vuurwerk B.V.

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_giant

VWC lid
Beste vuurwerkliefhebbers,

Er is nieuws van Evolution Fireworks! Zoals u weet streeft Evolution ernaar om altijd hoogwaardig, goedgekeurd en vooral uniek vuurwerk te ontwikkelen. Dit blijkt ook uit het feit dat bij ‘de beste nieuwe artikelen 2018’ en ‘de beste producten 2018’ in beide categorieën maar liefst 6 van de 10 artikelen afkomstig waren van Evolution. Door de enorme vraag naar de diverse Evolution producten zijn wij de laatste jaren tegen enkele luxe problemen aangelopen.

Wij gaan dan ook per 1 juli 2019 onze structuur veranderen. Om te zorgen dat Evolution niet alleen de beste producten produceert, maar ook de beste (logistieke) service gaat bieden, hebben wij een partner gezocht om ook dit naar het hoogste niveau te tillen.

Ondanks de zeer prettige samenwerking met Wolff Vuurwerk B.V. is gezien de groei binnen beide bedrijven het helaas niet meer mogelijk om het op deze wijze voort te zetten. Wij willen Wolff Vuurwerk B.V. dan ook hartelijk bedanken voor de ondersteuning en samenwerking gedurende de afgelopen jaren.

In Nederland staat GBV-WECO Vuurwerk B.V. aan de absolute top qua logistiek en servicegerichtheid. Wij zijn daarom met GBV-WECO in gesprek getreden, om dit ook voor Evolution te kunnen bieden. It’s a match!

Ook per 1 juli 2019 zal GBV-WECO de import, verkoop, verdeling en administratie van de klanten van Evolution overnemen. De productie, ontwikkeling en kwaliteitscontrole van het Evolution vuurwerk blijft uiteraard wel bij Evolution liggen. Zoals u gewend bent onder de vertrouwde vleugels van Gilbert en Marchel.

Wat betekend dit voor u? In principe niets, op enkele pluspunten na:

+ Er is een mogelijkheid om de groei van Evolution door te zetten.
+ De naamsbekendheid en daarmee de vraag naar Evolution zal groeien.
+ De producten zullen voor alle vuurwerkliefhebbers beter beschikbaar zijn.
+ De levering van de producten zal nog sneller en effectiever plaatsvinden.
+ Evolution kan de productontwikkeling nu nog verder optimaliseren.

Wij hopen u op deze manier met een nog betere service van nóg beter vuurwerk te kunnen voorzien!

Met vriendelijke groet,

Evolution Fireworks & GBV-WECO Vuurwerk B.V.

Opvallende keuze, succes met de samenwerking! Ik hoop voor jullie dat dit bij zal dragen aan de groei van Evolution Fireworks.

Als je de producten van GBV-Weco buiten beschouwing laat een erg logische keuze.
Voor de verkopers (en indirect ook klanten) is GBV heer en meester geweest in het aanhouden van voorraden, flyers voor verkopers, online bestel mogelijkheden en achterliggende systemen.

Ben erg benieuwd of de GBV dealers hiermee ook de Evolution producten zullen aanbieden.
Deze regel doet vermoeden van wel :yes:
+ De producten zullen voor alle vuurwerkliefhebbers beter beschikbaar zijn.

Als je de producten van GBV-Weco buiten beschouwing laat een erg logische keuze.
Voor de verkopers (en indirect ook klanten) is GBV heer en meester geweest in het aanhouden van voorraden, flyers voor verkopers, online bestel mogelijkheden en achterliggende systemen.

Ben erg benieuwd of de GBV dealers hiermee ook de Evolution producten zullen aanbieden.
Deze regel doet vermoeden van wel :yes:

Marchel zei gisteren in de chat van wel, als ik het goed begreep. :wink:

Opvallend inderdaad. Ben ik heel negatief als ik het als volgt vergelijk: bij de Peugeot dealer worden Ferrari's verkocht voor de prijs van Peugeot's... Dan koopt niemand meer een Peugeot... Maargoed, daar zullen vast afspraken over gemaakt zijn. Hoop alleen niet dat het dezelfde kant op gaat als met Marijn/Witte tenten en Lesli...

Laatst bewerkt:
Opvallend inderdaad. Ben ik heel negatief als ik het als volgt vergelijk: bij de Peugeot dealer worden Ferrari's verkocht voor de prijs van een Peugeot's... Dan koopt niemand meer een Peugeot... Maargoed, daar zullen vast afspraken over gemaakt zijn. Hoop alleen niet dat het dezelfde kant op gaat als met Marijn/Witte tenten en Lesli...

Voor zover ik lees blijft Evolution gewoon Evolution. Ze worden alleen ondersteund met logistiek en administratie.

O
Hoop alleen niet dat het dezelfde kant op gaat als met Marijn/Witte tenten en Lesli...

Dat was een heel ander verhaal.
Lesli deed toen niet alleen de distributie van Marijn vuurwerk.
Maar Lesli deed ook een aantal dingen voor Marijn vuurwerk in China.

Wat ik wel vrees is dat over een x aantal jaren er geen Wolff vuurwerk meer is.
Dit is wederom een bevestiging dat Wolff vuurwerk de boot aan het missen is.

Dat was een heel ander verhaal.
Lesli deed toen niet alleen de distributie van Marijn vuurwerk.
Maar Lesli deed ook een aantal dingen voor Marijn vuurwerk in China.

Wat ik wel vrees is dat over een x aantal jaren er geen Wolff vuurwerk meer is.
Dit is wederom een bevestiging dat Wolff vuurwerk de boot aan het missen is.

Dat zal reuze meevallen met Wolff, er is net flink geïnvesteerd in nieuwe bunkers in Twello :wink:

Ik ben heel benieuwd wat dit op langere termijn voor Evo betekend, het was altijd een merk die voor kwaliteit en exclusiviteit stond! Het wordt hopelijk geen 13 in een dozijn merk in de toekomst.

Ik ben een absolute Evolution fan maar hoop niet dat ze te ver boven zich uit stijgen nu, ik begrijp de keuze en hoop dat de kwaliteit blijft zoals we van Evolution gewend zijn en niet het GBV/Weco kwaliteit.

Ik wens Marchel en Gilbert heel veel succes met de samenwerking en kan niet wachten om het nieuwe jaar weer in te luiden met Evolution ;).

Zo lang ze bij dezelfde fabriek blijven dan is dit alleen maar positief en een zeer grote stap voor Evolution om pas echt te kunnen groeien. En ik weet wel zeker dat ze niet bij die fabriek weg gaan..

Voor zover ik lees blijft Evolution gewoon Evolution. Ze worden alleen ondersteund met logistiek en administratie.

Niet helemaal waar dit. De verkoop zal ook gedaan worden door de mensen van gbv.
Er zal dus geen contact meer zijn met marchel of Gilbert maar met de mensen van van gbv.

Dus dat betekent natuurlijk ook dat bijna alle gbv verkopers voorrang hebben op de evolution producten. Er komen dus een heleboel nieuwe evo dealers bij.Of zie ik dat verkeerd. Ik zou het een goede zaak vinden als bedrijf a iets niet op voorraad heeft maar bedrijf b wel dat je het dan kan ophalen bij bedrijf b. En hoe ze dat regelen achter de schermen is mij een zorg.

Dus dat betekent natuurlijk ook dat bijna alle gbv verkopers voorrang hebben op de evolution producten. Er komen dus een heleboel nieuwe evo dealers bij.Of zie ik dat verkeerd. Ik zou het een goede zaak vinden als bedrijf a iets niet op voorraad heeft maar bedrijf b wel dat je het dan kan ophalen bij bedrijf b. En hoe ze dat regelen achter de schermen is mij een zorg.

Zoals jij nu redeneert is dat alle gbv dealers elkaar zouden helpen? Zoiets zoals jij nu zegt zie ik eerlijk gezegd niet snel gebeuren als is het idee natuurlijk goed

Denk dat het ook vooral te maken heeft met de uitbreiding in Duitsland, Daar is Weco natuurlijk een super groot merk en kan Evolution mooi op mee liften.

Niet helemaal waar dit. De verkoop zal ook gedaan worden door de mensen van gbv.
Er zal dus geen contact meer zijn met marchel of Gilbert maar met de mensen van van gbv.

Dit lijkt er bijna op dat Marchell en Gilbert hun merknaam hebben verkocht ipv dat ze een samenwerkingsverband hebben beklonken ?

Als de mannen van Evo zich meer kunnen focussen op de productie, import en kwaliteitsbewaking, is dat toch alleen maar positief?! De distributie, verkoop en administratie uit handen geven, betekent niet dat je het hele bedrijf/merk van de hand doet. Het zal eerder te maken hebben met efficiency. Minder kosten en meer baten. Meeliften op waar GBV heel sterk in is en dat zal zeer snel leiden tot meer verkooppunten, bereikbaarheid en dus meer verkoop. Voor ons ook positief, want Evo zal door het hele land beter beschikbaar worden. Tevens kan men wellicht groter en efficiënter in gaan kopen, want hopelijk door kan worden berekend in de prijs. Ik geloof zeker dat wij er als consument alleen maar beter van gaan worden en Evo de hoge kwaliteit van de producten kan blijven garanderen.

Beste Allen.

Even een wat duidelijkere uitleg van hier uit.

Evolution Fireworks is in zeer korte tijd uitgegroeid tot een zeer gewaardeerd merk zowel in het binnen en buitenland.
Door deze groei zijn wij 2 jaar geleden met onze logistiek uitgeweken naar de firma Wolff.
Daar wij een nog grotere groei verwachten en ook meer vraag uit andere landen kregen zijn wij gaan kijken naar een partij welke een nog bredere ondersteuning kon bieden op de verwachte groei waarbij zoals inmiddels bekend is gekozen voor GBV.

Door deze samenwerking zal Evolution idd beter verkrijgbaar worden in NL etc.

Inmiddels is er een registratie op zowel de naam als beeldmerk.
Dit om ook het merk bescherming te bieden.

Doordat GBV de logistiek en administratie etc uit handen heeft genomen kunnen wij ons verder gaan richten op nieuwe markten en onze aandacht vestigen op de productie, kwaliteit beheer en het designen van producten en het ontwikkelen van nieuwe effecten zoals nieuwe kleuren ghost/plum effect en mogelijke blue strobe/glitter.

Evolution blijft gewoon Evolution en de productie en ontwikkeling blijft ook de verantwoording van ons.

mvg
Evolution fireworks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan