Het hengelsport topic

Goeie vangst mannen, geniet er van !

Ben vandaag ook nog een dagje gegaan. 2 platte en een leuke zeelt eruit gerost, geen karper gezien.
Heerlijk genoten van de zon, helaas werd ik nog even finaal lek gestoken door de muggen toen de wind om 19.00 weg viel, bizar hoeveel er zijn dit jaar :devil:

Ondanks dat was het weer een lekker dagje aan de waterkant, morgen weer :cool:

Hier nog een plaatje van de eerste Zeelt van dit jaar, blijven toch leuke bijvangsten.
IMG-20190420-WA0009 (2).jpg
Deze gaf nog een snoeiharde run ook :blink:

leuke vissen tb maar wist je ook dat er van die koeken bakkers zijn die gaan vissen met goudvissen ? levend en raar vinden dat ze een boete krijgen en vergunning ingenomen is ?boete is trouwens 475,- veelste laag ervoor kijk maar op rtlnieuws site .

Ik ben dit weekend in de buurt van renesse en wil weer eens een keertje op de spuisluis van de brouwersdam vissen (haring), die is redelijk recent aangepast. Iemand nog tips? Wat is de beste tijd? Wanneer spuien ze of is dat met opkomende tij dat ze hem open zetten?

Ik ben dit weekend in de buurt van renesse en wil weer eens een keertje op de spuisluis van de brouwersdam vissen (haring), die is redelijk recent aangepast. Iemand nog tips? Wat is de beste tijd? Wanneer spuien ze of is dat met opkomende tij dat ze hem open zetten?

Ben ik ook 2x geweest, niet zo'n fijne ervaringen mee.
Staat vaak propvol, regelmatig lijnen in de knoop, zeehonden die de haring van je lijn afsnoepen...

Tips:

-Ga (heel) vroeg
-Gooi verder dan de rest, de meeste laten de lijn loodrecht zakken
-Zorg dat je vispapieren in orde zijn, schijnen vaak controles te zijn

Wanneer ze spuiien geen idee, mocht dat niet zo zijn dan wat verder in de sluis vissen. Zit ook zeebaars.

Succes :thumbup:

@gold-member, had het gezien en geef je helemaal gelijk hoor.

@Thresher, en nog een haring kunnen foppen daar?

Heb vandaag mijn uitrusting weer wat uitgebreid met dit prachtige juweeltje van Shimano, fijn ding voor de method-feeder, pen of roofvis. De (nieuwe) Sahara 4000 en dan de XG variant:
20190429_141124 (2).jpg
Aankomend weekend maar eens testen :devil:

Ben ik ook 2x geweest, niet zo'n fijne ervaringen mee.
Staat vaak propvol, regelmatig lijnen in de knoop, zeehonden die de haring van je lijn afsnoepen...

Tips:

-Ga (heel) vroeg
-Gooi verder dan de rest, de meeste laten de lijn loodrecht zakken
-Zorg dat je vispapieren in orde zijn, schijnen vaak controles te zijn

Wanneer ze spuiien geen idee, mocht dat niet zo zijn dan wat verder in de sluis vissen. Zit ook zeebaars.

Succes :thumbup:

Ja ben 3 keer geweest en 3 keer stond de sluis niet open helaas dan heeft het helemaal geen zin helaas. Papieren zijn altijd op orde, zeehonden wel gezien was wel enige positieve daar haha

Lijkt mij ook niets mis mee. Vis zelf met de Shimano Stradic 4000 FD. Prima voor de pen en feedervisserij.

Vandaag weer een korte (pen)sessie gevist, lekker op het fietske
20190512_105553.jpg

Heerlijke stek in het zonnetje. Weinig spullen bij dus lekker snel aan het vissen.
20190512_125820.jpg

Het duurde niet lang, of het was bingo:
20190512_125230 (2).jpg

Tientallen mooie voorns klapten vol op de maiskorrel, ook het nieuwe molentje deed het prima. Helaas hadden de karpers er geen zin in vandaag :devil:
20190512_125249.jpg
20190512_125315.jpg

Op naar de volgende...

Zijn zeker prachtige vissen ja, ook de aanbeten op de pen waren erg gaaf om te zien.
Had flink wat hennep gevoerd en het ging eigenlijk constant door met de aanbeten.
Regelmatig dikke kolken tussendoor, de karpers lagen er wel maar de voorns hadden de macht vandaag.

Back
Bovenaan