[Stelling] Nieuwe producten; wachten we of wagen we de gok?

Ik wilde hierover een poll/stelling starten, maar zag toen dit topic.
Erg leuk om door te lezen en heel herkenbaar!

Zelf ga ik wat meer op save, zij het door bekende toppers aan te schaffen, of door nieuwe producten van Leveranciers die ik inmiddels echt vertrouw in kwaliteit.

Laatst bewerkt:
Ik ga het dit jaar 50/50 doen. Sowieso een aantal bekende toppers en verder wachten tot de nieuwe producten er zijn. De prijzen zijn in het najaar ook nog wel prima te doen.

Toppers of floppers, voor mij nogal subjectief begrippen aangezien het deels met smaak te maken heeft. En op "zeker" spelen werkt ook niet altijd, het ene jaar is het andere jaar niet. Wel heb ik op basis van straatfilmpjes een beter beeld van wat je krijgt. Budget is voor mij de motivatie "oud" in te kopen. En met zogenaamde floppers kun je als je ze in meervoud schiet vaak nog hele leuke dingen doen.

Ik ben de freaks die wel het budget hebben om nieuwe producten te schieten dankbaar! Dat is voeding voor mijn wishlist voor het jaar erop. :thumbup:

Ik heb mijn budget zo'n beetje helemaal aan toppers van vorig jaar besteed, maar goed mocht er echt iets moois nieuws zijn kan dat budget vast een beetje verhoogd worden. Ik merk wel dat ik van bijna alles meerdere straatfilms heb bekeken, geeft toch een beter beeld dan een demo (zeker als er 2 producten tegelijk geschoten worden). Zelf ben ik al aan het kijken om ook straatfilms te maken van met name producten waar weinig/geen films over zijn, alleen heb ik niet echt een goede camera voor handen.

ik bestel niks als er geen straat filmpje van heb, voor iemand met een klein budget is het het risico gewoon niet waard.

90% 'oud' hier. Eigenlijk om het punt dat ik geen demo's bezoek en de productomschrijving vaak niets zegt. Als er dan een filmpje is, is het een china film. No thanks...
Nou moet ik zeggen dat ik sommige relatief unieke dingen wel nieuw gekocht heb, zoals de Evo Show Tails. Simpelweg omdat tail-only single shots bijna niet te krijgen zijn en Evolution een prima reputatie heeft.

Maar het meeste zijn oudere producten. Niet eens zozeer de toppers, want dat is smaakgebonden. Maar wel producten die al langer meedraaien. En ook voor die geldt; soms valt het mee, soms valt het tegen.

Er is 1 importeur waar ik nu zonder enige aarzeling de nieuwe boxen durf te kopen (Evolution Fireworks). Afgelopen jaar heb ik o.a. Acatenango, The Branco en Mega Willows gekocht en de evo tails, Eccentric shots en de Blushing Crosettes. Allemaal geweldige nieuwkomers.

Ook bij Pangu had ik het vertrouwen wel, maar aangezien zij afgelopen jaar niets nieuws uitgebracht hebben en ik ook niet weet of ze nu nog bij dezelde fabriek laten produceren ben ik nu wel iets terughoudener en wacht ik eerst de diverse filmpjes en demo's wel af. De chinafilms zijn sowieso veelbelovend.

Bij de rest van de importeurs wacht ik sowieso eerst de straatfilmpjes af (te vaak een flopper meegemaakt en lekker gemaakt door opgevoerde samples).
Daarnaast is het ook altijd maar afwachten of een batch nog hetzelfde presteert als jaren daarvoor dus een topper is ook met zekerheid niet altijd een topper (geldt ook voor cakes).

Ik heb n.a.v. de straatfilm van 2019 nu al wel een Angry Red Hornet van Rubro besteld.

Afgelopen 2/3 jaar toch een aantal nieuwe artikelen miskopen gehad.
Van Wolff bijvoorbeeld de Tracer die niet floot, maar die heb ik gelukkig kunnen omruilen bij mijn vuurwerk dealer. (Dutch Fireworks)
Maar afgelopen jaar was de open fire van Wolff compleet waardeloos en die had ik als prijs uitgezocht bij Breda vuurwerk.
Ik laat de Open fire nu drogen, hopelijk komt het spinning effect er water beter uit.

En zo viel de Pryzm van vuurwerk totaal mij afgelopen oud en nieuw tegen.
En de 1.2" Golden Willow Spitting Blue van Zena.

Ik zeg ieder jaar ik wacht even een jaartje.
Maar toch doen, maar ik ga het voor aankomend oud en nieuw niet te gaan doen.
(Maar die Funke cakes waren zo mooi en die blue night fire...)

ligt helemaal aan de importeur en hoe geloofwaardig de demo video is. Een demo video die 100% over de top is en een importeur die vaak teleur heeft gesteld zal ik never iets op de gok kopen. Zitten helaas zelfs importeurs bij die ik niet eens vertrouw met oud spul wat zich al bewezen heeft.

ligt helemaal aan de importeur en hoe geloofwaardig de demo video is. Een demo video die 100% over de top is en een importeur die vaak teleur heeft gesteld zal ik never iets op de gok kopen. Zitten helaas zelfs importeurs bij die ik niet eens vertrouw met oud spul wat zich al bewezen heeft.

En zelfs dat is een gok, want worden genoeg samples geschoten die 100% wel productie waardig zijn echter alsnog 'verkeerd' geproduceerd worden in massa productie.

Allebei. Ik koop altijd wel een aantal producten die ik al vaker heb gehad omdat ik ze geweldig vindt. Daarnaast koop ik ook nieuwe producten. Houd het spannend en verrassend.

Hels dilemma dit, koop ik nu relatief goedkoper zekerheidjes als het gaat om artikelen die zich al hebben bewezen, of wacht ik nog 1 a 2 maanden tot de nieuwe collecties van bijv Rubro, Evo en Pangu wat concreter zijn met het risico dat de prijzen dan alweer wat zijn gestegen.

Ik kies nu voor een 50/50 verdeling. Wat betreft artikelen die zich al hebben bewezen, ik kies wel vaak voor wat nieuws en laat me daarbij vaak leiden door de ervaringen op het forum en straatfilmpjes op YouTube.

Stel ik geef nu mijn budget grotendeels of geheel uit... ik weet dat ik de resterende maanden niet mijn hand op de knip kan houden. Ik houd dus bewust ook nog een redelijke buffer aan.

Meer en deel is oudere collectie, mede door de mooie acties in het voorseizoen. Maar ieder jaar zitten er ook zeker wat nieuwe producten in de collectie.

Het ligt bij mij ook aan welke importeur het is, bij sommige al vaker teleurgesteld met nieuwe producten.

Vorig jaar voor mijn gevoel teveel nieuw spul waardoor het aantal flops en gevalletjes net niet te hoog zijn uitgevallen. Dit jaar ligt de verhouding ongeveer 70% bestaande items en 30% nieuw

Hangt van de leverancier af. Bij de ene leverancier durft ik het wel aan om nieuwe producten te proberen omdat je weet dat het niet tegen gaat vallen. Maar bij de ander is het in het verleden tegengevallen dus neem ik de gok niet en wacht ik een jaartje.

Met cafferata ben ik sowieso wel klaar vorig jaar die wtf box en paar jaar geleden " grote " potjes gekochy met het effect van een duitse vuurpijl, cafferata valt dus niet te vertrouwen als het gaat om demo vs productie

Max 2 nieuwe producten die op verschillende demo's al geschoten zijn en waarover op fora veel gesproken wordt. Dan is de kans groot dat deze niet tegenvalt. Nadeel is dan wel dat je de volle prijs betaalt vanwege laat bestellen.

Verder zoveel mogelijk bestaande producten die ik ook live gezien heb in het verleden. Ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en wil dan ook alleen wat ik voor mijzelf het mooiste vind.

In het verleden nogal eens wat producten gehad die toch minder presteerden dan vooraf gedacht.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan