Aanraders Straatmascleta's - Meld het hier!

pyrofan#1

VWC lid
De afgelopen dagen hebben in het teken gestaan van nagenieten en stiekem ook wel een beetje in het teken van bijtanken. Ik heb dit geweldige festival nu voor de 2e keer meegemaakt en wat was het weer een geweldige editie, met veel hoogtepunten die we ons allemaal nog lang blijven herinneren. Waaronder natuurlijk de Nit de L'alba en de Nit del Foc. Maar in dit topic wil ik het graag hebben over de vele straatmascleta's.

Ook dit jaar hadden we weer als doel om zoveel mogelijk van deze straatmascleta's bij te wonen en dat is weer goed gelukt mede dankzij de info van www.fallasfestival.nl. Alles stond duidelijk onder elkaar, zelfs met een linkje naar Google Maps voor de juiste locatie. Ook de collega's van FPM hebben begin maart weer een uitgebreide lijst bekend gemaakt. Erg nuttige info, maar toch staan niet alle shows in de programma's. Dit is simpelweg een onmogelijke opgave.

Een aantal van deze straatmascleta's staan wat mij betreft alweer bovenaan de planning voor Las Fallas 2020. Nu ben ik benieuwd welke straatmascleta's jullie hebben bezocht en wat waren de toppers? Dus bij welke moeten wij volgend jaar zeker aanwezig zijn?

Uiteraard is het straatprogramma voor Las Fallas 2020 pas over een kleine 11 maanden bekend, maar veel Fallas verenigingen schieten jaar in jaar uit de shows op dezelfde dag en tijdstip.

Was mijn eerste keer Fallas, maar wat een heerlijk feest!!
Nit Del Foc was geweldig!

was er helaas maar 3 dagen, maar toch 2 straat mascleta's weten mee te pakken, inderdaad via de lijst van FPM, erg handig!

De eerste was een Mascleta Nocturna van Falla Els Lleons op 17 maart, was erg goed naar mijn beleving, mooie opbouw en een flinke afsluiter:

De tweede was van Falla Francia Alfredo Toran op 19 maart, die was iets rustiger, maar alsnog prima.

Ik heb 3 straat mascleta's meegemaakt waarvan 1 een mascleta nocturna was. De straatnamen staan vermeld in de filmpjes.

Op de Carrer de Cirilo Amorós werd op de 16e ook een straatmascleta gehouden. En op de 18e werden er ook weer 2 gebouwd. Waren prima mascleta's :D

Carrer dels sants just i pastor & carrer de crevillent in de wijk aiora pak ik elk jaar weer mee. Zijn 2 zeer goede/ harde. Merkte dit jaar ook wel dat deze 2 (vooral de laatst genoemde) steeds bekender worden onder de nederlanders. Ik heb ze zelf gefilmt maar staan veel gezichten op dus denk dat er vast wel iemand anders is die een video van deze 2 kan plaatsen

Back
Bovenaan