Vuurwerk uit de oude doos

Kwam ergens op het net nog wat fotos tegen.

Spinning pararchute cake

Werden vroeger bij bex verkocht.

Hierbij een foto uit de folder van de parachute cake. Heb mij laten vertellen dat de betreffende folder uit 1993 komt.

parachute_cake_764313.jpg

Zo te zien is dit een single shot met hetzelfde label als op de cake.

parachute_single_shot.jpg

parachute_single_shot_2.jpg

Hulde aan davidh! Dit weekend kreeg ik kleurenkopieën van de folder waar ik zolang naar op zoek was! Uit deze folder heb ik voor een toendertijd astronimisch bedrag van 100 gulden, vuurwerk mogen uitkiezen! 25 gulden van mijn ouders, 25 gulden zelf ingelegd, 50 gulden van mijn grootouders waarvan ik maar 10 gulden aan vuurwerk mocht besteden en de rest op de bank moest zetten! (Jahoor oma! Not...!) Mijn bestelling hieruit was; Een paar sloffen western hero crackers, babypijltjes, junping jacks en grondbloemen, chinese assortiment met die twee symphony fonteinen, twee GF candles & Power of dragon! Mooi om alles zo weer eens terug te zien!

folder1992.jpg

Hoe heet dat pakket ook alweer rechtsonder met die 4 candles, pijlen en die 2 fontijnen met dat katje erop. Hebben mn ouders vroeger nog gekocht.

Hoe heet dat pakket ook alweer rechtsonder met die 4 candles, pijlen en die 2 fontijnen met dat katje erop. Hebben mn ouders vroeger nog gekocht.

Ze kwamen uit het Chinese Assortment serie onder vele namen! Uit de folder die ik heb heet deze sier-pijlen pakket 11! Ik weet nog wel dat die kat fonteintjes (Symphony) een hele schelle fluit hadden!

Die 4 blauwe doosjes hierboven roepen ook zeker herinneringen op, want wat was het vroeger eng om die trek touwtjes te laten knallen :bonk:

Die 4 blauwe doosjes hierboven roepen ook zeker herinneringen op, want wat was het vroeger eng om die trek touwtjes te laten knallen :bonk:

Moet eerlijk toegeven dat ik dingen heb afgestoken die door de media bommen worden genoemd maar dat ik zo'n trektouwtje nog steeds eng vind :p

En teer als ik als klein ventje was dat due trektouwtjes pijn deden omdat het touwtje in m'n vinger sneed:D

Hahah ja trektouwtjes vroeger ook hele dagen mee rotzooien als ik langs de fopsjop was gegaan. Had een trucje, voorzicht buigen en dan kon je de helft van het papier eraf halen en dan je het touwtje aansteken dat dan als een soort van mini rotje fungeerde. Vroeger smeulde die touwtjes nog net als een aansteeklont.

Geweldige dat er meerderen zijn die hetzelfde gevoel bij trek touwtjes hebben. Uren mee vermaakt in het verleden.

Back
Bovenaan