Vuurwerk uit de oude doos

Kan me inderdaad herinneren dat het voor die tijd grote zware bakken waren. Je kon ze per stuk kopen of als set van vier, waren toen 15 euro per cake weet ik nog wel :D Staat me vaag iets van bij dat er twee verschillende sets van 4 waren, maar dat weet ik niet zeker meer.

Dat zou zo maar kunnen, maar of ze die naam hadden dat weet ik niet meer. Enige wat ik wel weet is dat ze behoorlijk zwaar waren. Ik weet nog dat ik echt dacht van zo dit pakket is zwaar. Zeker omdat we dat toen nog niet gewend waren en er tot dan alleen maar licht gewicht potjes en cakes op de markt waren.

Smullen dit!! Crown-collectie....de eerste echte cakes voor mij. In alles was het vernieuwend. Mooie labels en voor die tijd schitterende effecten.

Ahhhh genieten zeg campie, kan me nog heugen als kleine jongen van 12 a 13, kijkend op jullie website campievuurwerk, het kwijl liep nog net niet uit me mond. Memories:droolthum

Echt geweldig om te zien al deze foto's. Het was toen inderdaad Broekhoff die hoge ogen gooide met hun kwalitatief beste vuurwerk en hun bont gekleurde labels. Daar naast herinner ik mij ook de aantrekkingskracht die de Diamand Collection van Schuurmans op mij had.
Ik vraag met trouwens af welke importeurs ( jaren negentig ) er naast die twee actief waren, iemand die dat kan vertellen ?

Ahhhh genieten zeg campie, kan me nog heugen als kleine jongen van 12 a 13, kijkend op jullie website campievuurwerk, het kwijl liep nog net niet uit me mond. Memories:droolthum

hahaha leuke om te horen en er is gelukkig nog meer materiaal wat ik zal gaan posten :)

Echt geweldig om te zien al deze foto's. Het was toen inderdaad Broekhoff die hoge ogen gooide met hun kwalitatief beste vuurwerk en hun bont gekleurde labels. Daar naast herinner ik mij ook de aantrekkingskracht die de Diamand Collection van Schuurmans op mij had.
Ik vraag met trouwens af welke importeurs ( jaren negentig ) er naast die twee actief waren, iemand die dat kan vertellen ?

Mercurius vuurwerk weet ik nog uit die periode.

Bijvoorbeeld deze (zonder fles wijn overigens :))

IMG_0002 - kopie.jpgIMG_0010.jpg

Haarman vuurwerk.

Bkv (breeshoten kruiterij veenendaal).

Schuurmans.

Zijn er nog wel meer maar kan daar zo 123 niet opkomen. Meer dan je denkt in iedergeval :)

Thnx :thumbup:

Ps : zijn deze zo lang mee gegaan, ik dacht dat ze er al waren van af begin 90, maar ik zal me wel vergissen dan.

Dat zou zo maar kunnen, maar of ze die naam hadden dat weet ik niet meer. Enige wat ik wel weet is dat ze behoorlijk zwaar waren. Ik weet nog dat ik echt dacht van zo dit pakket is zwaar. Zeker omdat we dat toen nog niet gewend waren en er tot dan alleen maar licht gewicht potjes en cakes op de markt waren.

https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?664-Super-4

Haarman vuurwerk.

Bkv (breeshoten kruiterij veenendaal).

Schuurmans.

Scuurmans die vermeldde ik al, Haarman ken ik helemaal niet ?

@google : Haarman importeert momenteel geen vuurwerk meer maar is wel eenvan de oudere importeurs geweest en heeft sinds Enschede de handdoek in de ring gegooid en ook mede de grote concurrentie

Dit jaar ben ik voor het eerst actief op zoek gegaan naar vuurwerk wat voor mij van 'vroeger' is. In mijn geval betekent dat vuurwerk van 2007/2008 zo ongeveer. Naast een aantal dingen die ik gelukkig van vroeger bewaard heb, heb ik best een leuk aantal dingen gevonden. Ik zal de komende tijd wel het een en ander plaatsen. Laat ik beginnen met de volgende dingen:

De Flashing Diamond. Al voorbij gekomen in dit topic, maar wat zijn dat mooie herinneringen zeg! Deze zijn alweer uit 2007:
IMG_2903.jpgIMG_2902.jpgIMG_2904.jpg

Dit jaar ook de nieuwe versie gehaald:
IMG_2901.jpg

De maxi jumping grondbloem. Toevallig zien liggen bij een winkel dit jaar en meteen maar twee pakjes van meegenomen:
IMG_2942.jpgIMG_2944.jpgIMG_2945.jpg

Nog eentje voor nu: Twee oude fonteintjes uit de Diamond Collection. Volgens mij zaten ze oorspronkelijk in een pakket maar jaren terug heb ik ze samen los gekocht en gelukkig na het afsteken gedummificeerd.

IMG_2905.jpgIMG_2906.jpgIMG_2908.jpg

Ik heb nog een aantal oude dummy's van BKV, zal er zo nu en dan eens wat uploaden.

Ferro Select 5151 48 shots. 1 van de eerste 500 grammers van BKV meen ik.
Deze dummy komt uit 2007.

ja1.png

ja2.png

ja.jpg

Connecxion, ook van BKV en uit 2003. Volgens het label 200 gram 'pyrotechnische sas'.

ja4.jpg

Colour Crackling 2004.
ja5.jpg

Leuk dat herkenbare vuurwerk van vroeger! Die Connecxion samen met de Dutch Champion en Colour Crackling! Mijn collecties rond 2000 bestonden min of meer uit Schuurmans en Breeschoten! Die hele Ferro Select Line was echt poepieduur!

Back
Bovenaan