16.880 liter vuurwerk ingezameld.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
2019-01-09-vurwerkafval-prijzent-16-915x518.jpg

Bezem en vuilniszak in de hand en aan de slag.

2019-01-09-vurwerkafval-prijzent-14-1024x576.jpg

In Nijkerk gingen na de jaarwisseling tientallen inwoners op pad om het vuurwerkafval op te ruimen. Niet alleen medewerkers van de gemeente deden het werk, ook inwoners in Nijkerk, Nijkerkerveen en Hoevelaken staken de handen uit de mouwen.

2019-01-09-vurwerkafval-prijzent-13-1024x576.jpg

Woensdag 9 januari maakte wethouder Harke Dijksterhuis de prijswinnaars bekend van de opruimactie vuurwerkafval. Harke Dijksterhuis reikte een playstation 4, een zwembad badenkaart, een spellenpakket en VVV-bonnen uit.

2019-01-09-vurwerkafval-prijzent-5-1024x576.jpg

Wethouder Harke Dijksterhuis opende met: “Ik vind het fijn dat jullie opgeruimd hebben en we zijn enorm trots op jullie. Dit jaar zijn in totaal 525 vuiliniszakken ingeleverd, met in totaal 16.880 liter vuurwerk vergeleken met 2018 toch een groei van 7.400 liter vuurwerk. Daarmee hebben jullie de buurten weer een stuk schoner gemaakt en is voorkomen dat er ongelukken met dit niet-ontploft vuurwerk zijn ontstaan.”

De gemeente Nijkerk heeft voor oud en nieuw een oproep naar de inwoners van Nijkerk gedaan om vuurwerkafval in te leveren. Net als voorgaande jaren hebben inwoners vuurwerkrestanten ingeleverd.

Met het inzamelen worden twee vliegen in één klap geslagen. De bewoners helpen zo mee de buitenruimte te ontdoen van vuurwerkrestanten en het komt de veiligheid ten goede. Het is bekend dat er jaarlijks slachtoffers vallen op nieuwjaarsdag. Meestal zijn dit kinderen die de zogenaamde ‘weigeraars’ alsnog proberen aan te steken.

De winnaars

2019-01-09-vurwerkafval-prijzent-13-1024x576.jpg

Playstation 4: Jordi Westhof 12 jaar uit Nijkerkerveen
Zwembad badenkaart: Joshua York 13 jaar uit Hoevelaken
Spellenpakket: Nadia en Yordi Poll 9 en 11 jaar jaar uit Nijkerk
VVV-bon : Dennis Blankestijn 9 jaar uit Nijkerk
VVV-bon: Mick Zoomsma 9 jaar uit Nijkerk
VVV-bon: Daan vd Uithoorn 8 jaar uit Nijkerk
VVV-bon: Jesse, Lieke, Jolijn Doppenberg 8,6 en 4 jaar uit Nijkerk

https://nijkerk.nieuws.nl/nieuws/121265/16-880-liter-vuurwerk-ingezameld/

Haha mooi dat de freaks meteen die 2 inch bak opvalt. Volgens mij van triplex. Verder leuk initiatief.

Edit.... Nee zie Kometa papier

Om ff in de opruimsfeer te blijven, ik ging met mijn aanhangertje vol met vuurwerk afval naar het mileupark een van de dagen na O&N. Daar werd mij verzocht 40 euro te betalen... Ook zoiets belachelijks. De rest van nederland laat het op de stoep staan, en diegene die het wel netjes opruimen moeten ervoor betalen. Het is gelijk gecommuniceerd met de gemeenteraad, dus hoop dat het volgend jaar anders is.

Om ff in de opruimsfeer te blijven, ik ging met mijn aanhangertje vol met vuurwerk afval naar het mileupark een van de dagen na O&N. Daar werd mij verzocht 40 euro te betalen... Ook zoiets belachelijks. De rest van nederland laat het op de stoep staan, en diegene die het wel netjes opruimen moeten ervoor betalen. Het is gelijk gecommuniceerd met de gemeenteraad, dus hoop dat het volgend jaar anders is.

Het is inderdaad heel krom geregeld. Dat is de reden dat ik alles op het vuur gooi. Okay, de andere reden is dat we een leuk fikkie hebben :angel:

Waarom nou weer liter?
Klopt natuurlijk geen hol van omdat al die tubes lege ruimte is.
Alles in zakken zonder die holle ruimte is het misschien maar 3000 liter.

Mooi om dit te zien inderdaad, mooie prijzen ook hoor. Mooie day afther foto's ook :p.

Kofferbakruimtes wordt ook aangegeven in liters. Spreekt meer tot de verbeelding. Maar bij vuurwerk moeten ze het lekker in KG's doen want zo word het ook verwerkt in de opslag.

Ze doen het in liters omdat het over volume gaat, niet over gewicht. Goeie actie ja. Wel mooi dat ze helemaal blij zijn dat al dat gevaarlijke, niet-ontplofte vuurwerk van de straat is, en dat ze dat dan hebben laten opruimen door kinderen :)

Back
Bovenaan