Burgemeester Schiedam is het zat: 'Oud en Nieuw is geen feest meer'

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Burgemeester Cor Lamers van Schiedam wil dat er een landelijk verbod op consumentenvuurwerk komt. Hij zei dat zaterdag in zijn nieuwjaarstoespraak.

"Ik vind het absoluut onacceptabel dat er vuurwerk is gegooid naar brandweer, politie en andere hulpverleners. Dat veroordeel ik sterk. Gebruik je gezond verstand!", zegt de burgemeester.

Lees ook: Op meerdere plekken geweld tegen hulpverleners
Ook heeft Lamers geen goed woord over voor de vernielingen die rond de jaarwisseling zijn aangebracht aan straatmeubilair en speelplaatsen. "Het lijkt wel alsof mensen op deze ene dag ineens zichzelf niet meer zijn. Dat moet echt anders."

Stad veilighouden
Volgens de burgemeester is Oud en Nieuw inmiddels geen feest meer. Hij zei dat het keihard werken is om de stad veilig te houden. Hoewel Schiedam het nieuwe jaar is ingegaan zonder grote incidenten, is er dus wel veel vernield.
"Een eerste inschatting was dat er dit jaar minder vernielingen en schades leken te zijn. Maar wij weten inmiddels dat er enkele grote schades zijn die helaas het totale schadebedrag gaan beïnvloeden. Wij zijn op dit moment nog met de inventarisatie bezig."

https://www.rijnmond.nl/nieuws/1768...am-is-het-zat-Oud-en-Nieuw-is-geen-feest-meer

deze burgemeester weet precies wie de grootste problemen veroorzaken , deze hersenloze randdebielen komen uit 1 bepaalde wijk waar nauwelijks tot niet wordt opgetreden omdat je dan weer tegen zere zieltjes aan trapt en deze personen zoals zo vaak de kaart Discriminatie trekken , laten we eerst maar is hard optreden en straffen in dit slappe linkse land

Och och,omdat er rotzooi geschopt wordt in 'zijn' gemeente,wil hij een landelijk verbod.
Ga eerst eens de ECHTE problemen aanpakken bij de bron,dat lost veel meer op dan zulke populistische uitspraken.
Daarnaast gaat het op de meeste plekken in Nederland gewoon goed,zegt ook wel weer iets over zijn capaciteit..

Welk vuurwerk wordt er naar hulpverleners gegooid slimmerd ?

Dat zijn sowieso geen legale producten. Pak dat aan in je gemeente en pak degenen aan die hulpverleners hinderen etc. Dat zou je in je toespraak moeten zeggen oelewapper

Welk vuurwerk wordt er naar hulpverleners gegooid slimmerd ?

Dat zijn sowieso geen legale producten. Pak dat aan in je gemeente en pak degenen aan die hulpverleners hinderen etc. Dat zou je in je toespraak moeten zeggen oelewapper

Er kan ook met legaal worden gegooid...

Er kan ook met legaal worden gegooid...

Die kop je bijna lachend weg. Ik neem aan dat je zelf best goed weet dat er bij zulk soort gebeuren nitraten etc door de lucht vliegen en dat dat de grootste boosdoener is toch ? Ik weet het, het is een aanname, maar wel een onderbouwde aanname.

Die kop je bijna lachend weg. Ik neem aan dat je zelf best goed weet dat er bij zulk soort gebeuren nitraten etc door de lucht vliegen en dat dat de grootste boosdoener is toch ? Ik weet het, het is een aanname, maar wel een onderbouwde aanname.

Geen idee. Ik fietste uit het werk en toen werd er vanuit een rijdende auto ook een rotje naar mij gegooid. Knalde niet hard maar dat weet je van te voren niet dus je schrikt zowiezo als er iets brandends naar je wordt gegooid. Dus of het nou legaal of illegaal is maakt ik mijn ogen niet uit.

Back
Bovenaan